مکمل بنزین
گزارشبرگزیده‌ها

گزارش اختصاصی از عظیم خودرو و خودروی هاوال در نمایشگاه خودروی تهران!

نمایشگاه توانمندی‌های خودروی کشور، از ۹ تا ۱۲ اسفند ماه در تهران برگزار شد که در آن میزبان برخی از خودروسازان و واردکنندگان کشور بود. ما نیز سرکی به این نمایشگاه کشیدیم تا ببینیم که این شرکت‌های بزرگ و کوچک چه چیزی را برای عرضه کردن در آن داشتند. البته از همان ابتدا بدیهی بود که این نمایشگاه، به هیچ عنوان قابل قیاس با نمونه‌های بزرگ و معتبر بین‌المللی نیست و حتی از نحوه برگزاری و چیدمان غرفه‌ها هم می‌شد به‌خوبی حدس زد که کلاس این نمایشگاه چندین مرتبه پایین‌تر از یک رویداد استاندارد است. اما از آنجایی که خودروهای عرضه شده و به نمایش درآمده، محصولاتی هستند که اکثر مردم کشورمان با آن سر و کار داشته و یا خواهند داشت، پس از اهمیت نسبتا بالایی برخوردار بوده و حداقل تهیه یک گزارش از آن خالی از لطف نیست.

گزارش اول را روز گذشته از نمایندگی کرمان موتور و خودروهای چینی آن خواندیم. پس از آن تصمیم گرفتیم تا به سراغ یکی از خودروهای معروف این روزهای بازار برویم.

Logo-H2-Haval

شرکت عظیم خودرو که تا چندی پیش یک مجموعه ساده لیزینگ خودرو بود، با بهره‌گیری از عطش مردم ایران برای خرید خودرو به صورت قسطی، توانست به سرعت در بازار رشد کند و اعتماد بازار و مشتریان را جلب نماید (با پرداخت وام‌های بالا و البته پرسود).

حال این شرکت در جدیدترین برنامه توسعه خود، با هماهنگی شرکت دیار خودرو به عنوان فروشنده اصلی محصولات کمپانی گریت وال، اقدام به فروش برخی از محصولات جدید این کمپانی که با نام haval عرضه می‌شوند، نموده است. یکی از محصولاتی که این شرکت بر روی فروش آن تمرکز زیادی به خرج داده است، Haval Melani H2 نام دارد. یک شاسی بلند خوش قواره و زیبا که در قیاس با هم وطنان چینی‌اش حداقل از لحاظ ظاهری یک سر و گردن بالاتر است.

با ورود به غرفه شرکت عظیم خودرو، که البته در فضای باز حضور داشت، ابتدا خیل عظیم جمعیت که برای نشستن در خودروهای چینی سر از پا نمی‌شناختند، آن‌چنان به ما اجازه بررسی این محصول غول پیکر گریت وال را نداد.

Covaer

دقیقا در قسمت ورودی این غرفه، Haval H9 به عنوان یکی از غول پیکرترین محصولات سری هاوال بر روی یک شیب قرار داده شده تا کمی بازدیدکنندگان را به وجد آورد! 

H9

اما پس از چندی تلاش و کوشش در این راه موفق شدیم تا به نزدیکی Haval H2 برسیم!

در این غرفه مسئولین عظیم خودرو، با انتخاب یک ربات و پخش موزیک‌های هیجان انگیز سعی در جلب بازدید کنندگان داشتند که البته موفق نیز بودند! 

robot

پیش از هرچیز باید بگویم که قیمت در نظر گرفته شده برای این خودرو در نوع خود کمی عجیب و غریب است! این محصول با شرایط تحویل 90 تا 120 روز کاری (چیزی بین 4 تا 6 ماه) با قیمت 92 میلیون و 400 هزار تومان عرضه خواهد شد. اما عظیم خودرو با در نظر گرفتن یک تخفیف 19 درصدی قیمت این شاسی بلند را به 74 میلیون و 844 هزار تومان رسانده است که بسیار عجیب به نظر می‌رسد. در واقع قیمت دوم و با تخفیف این خودرو بسیار منطقی‌تر از قیمت اول است!

شما همین مبلغ را نیز می‌توانید در اقساط 6 تا 18 ماه به این شرکت پرداخت کنید (البته برای اینکه بدانید سود این مبلغ چه قدر می‌شود حتما با این شرکت تماسی حاصل نمایید).

اما این شاسی بلند غول پیکر از امکانات خوب و موتوری تقریبا مناسب برخوردار است. یک موتور 1500 سی سی توربو شارژ با قدرت 148 اسب بخار انتخاب گریت وال برای این محصول است.

Motor-H2

داخل کابین خودرو به اندازه کافی فضا وجود داشته و قطعا سرنشینان H2 از فضای بسیار عالی و راحتی برخوردار خواهند بود.

کنسول وسط، با بهره گیری از یک طراحی جدید و دل‌چسب شما را در نگاه اول راضی خواهد کرد. دنده خودرو از قسمت پایین خودرو، به بالا کشیده شده (مثل ماشین‌های لکسوس که احتمالا آن‌ها از هاوال کپی‌برداری کرده‌اند!) و زیر ضبط قرار گرفته است. این انتخاب به راننده کمک می‌کند تا در بهره‌گیری از دنده بسیار ساده‌تر عمل کند. همچنین این تغییر، ظاهر بسیار شیک و خاصی به کنسول وسط خودرو بخشیده است.

Konsol-H2

همچنین بهره گیری از یک نمایشگر بزرگ لمسی در کنسول جلو، به این خودرو هویت یک محصول لوکس را هدیه می‌کند (البته این نمایشگر امروزه دیگر بر روی اکثر محصولات ساده دنیا نیز وجود دارد، اما باید دقت کنیم که اینجا ایران است!).

LCD

نمایشگر کیلومتر خودرو نیز بسیار ساده و البته شیک طراحی شده است. اما چون آنجا بسیار شلوغ بود و البته این بازدید در روز انجام گرفت، امکان تست این قسمت در حالت روشن فراهم نشد تا ببینیم که گریت وال در این قسمت چگونه به دیزاین کیلومتر و نمایشگر آن پرداخته است.

H2-Haval

البته تصاویر گرفته شده تبلیغاتی حاکی از یک طراحی خوب و زیبا است (همیشه تصاویر تبلیغاتی با واقعیت هماهنگ نیستند).

بهره گیری از لاستیک‌های پهن و رینگ اسپرت نیز از دیگر انتخاب‌های هوشمندانه این کمپانی برای زیباتر ساختن این غول فلزی است.

H2

از امکانات جانبی این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: صندلی برقی 6 حالته راننده و 4 حالته شاگرد، بهره گیری از Day Light، تهویه مطبوع دیجیتال و دو گانه، کنسول مرکزی عقب، کروز کنترل، فرمان و صندلی‌های چرمی، کامپیوتر سفری، فرمان برقی، سنسور باران، کی لس و استارتر و سیستم صوتی سوراند 6 کاناله.

از این غرفه نیز گذر کردیم تا سری به دیگر غرفه‌ها و بازدید از سایر محصولات چینی بزنیم!

End-H2

هنوز در این اندیشه هستم که این بازار جذاب و پر پتانسیل ایران، چرا باید میزبان خودروهای چینی باشد؟ روزی معتبرترین کمپانی‌های آسیای شرقی، از کشورهایی چون کره و ژاپن، آرزو داشتند تا در چنین نمایشگاه‌هایی حضور داشته و با شرکت‌های مختلف همکاری کنند، اما دریغا!

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. سلام .خیلی ماشین زیبایی است ولی واقعا در سربالایی ها کم نمیاورد .دوم اینکه در صورت خرابی لوازمش به قیمت مناسب موجود است و واقعا تعمیرگاه دارد یا صاحب اول و اخرش خودمونیم .این مبلغ کم نیست .میخرسم که لذت ببریم نه دائما در استرس .لطفا بیشتر در زمینه اعتماد سازی و وکیفیت فعالیت بفرمایید. ممنون

  2. آقای محمد سعید بهمنی نویسنده متن
    ظاهرا نبود کمپانی های کره و ژاپن خیلی شما رو تو فکر فرو برده بوده که از haval h6 بجای h2 عکس گذاشتین

    1. سلام دوست عزیز.
      خیر در اون غرفه، محصولاتی چون H6 و H9 هم وجود داشت.
      ولی تمرکز عظیم خودرو روی H2 هستش. همین

  3. H2 خیلى عالیه حتما میخرمش
    داییم تو پکن هم سوار میشه و تایید کرده خیلى خوبه اگه تو مونتاژ خرابش نکنن .
    می ارزه ٧٢ تومن اولین مشتریش منم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا