مکمل بنزین
گوناگونخبر

نیسان پاترول نیسمو برای بازار خاورمیانه معرفی شد

بازوی اسپرت نیسان یعنی نیسمو تاکنون فقط روی کوپه‌های 370Z و GT-R کار می‌کرد اما حالا این بخش فعالیت خود را گسترش داده و برای اولین بار سراغ بزرگ‌ترین شاسی‌بلند نیسان یعنی پاترول رفته است. پاترول نیسمو در یک رویداد مجازی به میزبانی نمایشگاه اکسپو 2020 دبی رونمایی شده و صرفاً برای بازار خاورمیانه در نظر گرفته شده است.

این نسخه در بیرون به کیت بدنه اسپرتی مجهز شده که نمایی تهاجمی به خودرو بخشیده است. این کیت شامل سپر جلوی جدید با ورودی‌های هوای جانبی تهاجمی‌تر و ورودی هوای میانی بزرگ‌تر، جلوپنجره متفاوت با الگوی لانه‌زنبوری، نشان‌های نیسمو و یک خط قرمز در قسمت‌های پایین بدنه می‌شود. در عقب خودرو نیز چراغ مه شکنی به سبک خودروهای فرمول یک دیده می‌شود که یک دیفیوزر جدید و دو سر اگزوز بزرگ آن‌را احاطه کرده‌اند. تکمیل‌کننده ارتقاءهای بیرونی پاترول نیسمو هم رینگ‌های عظیم 22 اینچی هستند. برای بدنه این خودرو نیز رنگ‌های سفید، مشکی، نقره‌ای و خاکستری قابل انتخاب خواهد بود.

کابین پاترول هرچند علیرغم همه به‌روزرسانی‌ها، سن و سال بالای خود را نشان می‌دهد اما در این نسخه نیسمو با تودوزی آلکانترا و چرمی قرمز و مشکی، تریم فیبر کربنی و موارد دیگری مثل دورسنج قرمزرنگ، تزئین شده است. این نسخه همچنین به پد شارژ بی‌سیم، پورت USB، اپل کارپلی، اندروید اتو و سیستم صوتی Bose با 13 بلندگو هم مجهز شده درحالی‌که به گفته نیسان، کاهش لرزش فریم و ارتقاء سیستم تهویه برای صندلی‌های عقب نیز کیفیت سواری آن‌را افزایش داده است.

در سینه پاترول نیسمو همان پیشرانه 5.6 لیتری V8 تنفس طبیعی گرفته اما قدرت این موتور با 28 واحد افزایش به 428 اسب بخار رسیده درحالی‌که گشتاور آن تغییری نداشته و مثل نسخه‌های معمولی پاترول 560 نیوتن متر است. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند. در همین حال، مهندسان نیسمو کمک‌فنرهای Bilstein خودرو را هم تنظیم کرده‌اند تا موجب بهبود هندلینگ شود.

پاترول نیسمو که آغازگر جشن‌های یک‌ساله نیسان به مناسبت هفتادسالگی پاترول است، از همین ماه با قیمت 385 هزار درهم معادل 105 هزار دلار در خاورمیانه عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا