مکمل بنزین
گوناگونخبر

هامر جدید با قوای محرکه الکتریکی معرفی شد

مهرماه سال گذشته بود که جنرال موتورز با معرفی پیکاپ الکتریکی هامر تحت برند جی‌ام‌سی، این نام دوست‌داشتنی را دوباره احیا کرد. در آن زمان گفته شد که نسخه شاسی‌بلند هامر جدید هم ساخته خواهد شد و حالا این خودرو رسماً معرفی شده است. هامر شاسی‌بلند جدید شباهت زیادی به مشهورترین محصول این برند در سال‌هایی نه‌چندان دور یعنی مدل H2 دارد اما این بار آن غول پرمصرف به خودرویی پاک و الکتریکی تبدیل شده و درعین‌حال تمام ویژگی‌هایی که از یک هامر می‌شناختیم را حفظ کرده است.

البته این شاسی‌بلند جدید از همان تکنولوژی‌ها نسخه پیکاپ خود استفاده می‌کند و در ظاهر نیز دنباله‌روی آن است؛ بنابراین در هامر شاسی‌بلند همان نمای جلویی آشنا با جلوپنجره چراغ‌دار و چراغ‌های باریک دیده می‌شود. در پایین هم یک صفحهٔ محافظ و حلقه‌های D شکل بکسل به چشم می‌خورد. این شاسی‌بلند الکتریکی ویژگی‌های دیگری مثل گلگیرهای برآمده و پانل‌های سقف قابل برداشتن را هم از برادر پیکاپ خود قرض گرفته اما با حرکت به سمت عقب خودرو تفاوت‌ها آشکار می‌شود زیرا قسمت عقبی هامر شاسی‌بلند کاملاً محصور بوده و چرخ زاپاس هم روی آن نصب شده است. در همین حال، خریداران می‌توانند این خودرو را شخصی‌سازی کنند زیرا جی‌ام‌سی نزدیک به 200 لوازم جانبی مختلف را برای آن ارائه می‌کند.

کابین هامر شاسی‌بلند هم کاملاً برگرفته از نسخه پیکاپ است و بنابراین در اینجا هم شاهد همان فضای پنج‌نفره با یک صفحه آمپر 12.3 اینچی و یک نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی 13.4 اینچی هستیم. این ماشین از سیستم خودران سوپر کروز هم برخوردار است که امکان رانندگی بدون نیاز به دخالت دست را در بیش از 320 هزار کیلومتر از جاده‌های ایالات‌متحده و کانادا فراهم می‌کند. هامر به نسخه پیشرفته این سیستم مجهز می‌شود که از قابلیت تغییر خط خودکار هم برخوردار است.

هامر شاسی‌بلند در قوای محرکه و پلت‌فرم هم کاملاً وابسته به برادر پیکاپ خود است؛ بنابراین این مدل هم در ابتدا در نسخه ویژه «ادیشن وان» به بازار عرضه می‌شود که به سه موتور الکتریکی مجهز است. البته این موتورها در اینجا 830 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند که کمتر از قدرت 1000 اسب بخاری نسخه پیکاپ است اما گشتاور آن‌ها تغییری نداشته و حدود 15600 نیوتن متر خواهد بود. تولید هامر شاسی‌بلند ادیشن وان از اوایل سال 2023 آغاز شده و با قیمت پایه 105,595 دلار به بازار عرضه می‌شود. این نسخه روی آسفالت خیابان ظرف 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که به گفته جی‌ام‌سی، در آفرود هم بهترین زوایای حمله و فرار در این کلاس را خواهد داشت. همچنین به لطف سیستم فرمان گیری چهارچرخ، دایره چرخش هامر به 10.8 متر رسیده است.

اما کسانی که توانایی‌های آفرود حتی بیشتری می‌خواهند می‌توانند با پرداخت 5 هزار دلار بیشتر، پکیج «اکس‌تریم آفرود» را سفارش دهند که رینگ‌های 18 اینچی با لاستیک‌های 35 اینچی آفرود، محافظ رکاب، محافظت از زیر خودرو و سیستم دوربین با مجموعه‌ای از نماهای آفرودی مثل نمایش زیر خودرو را به همراه دارد. بُرد هامر شاسی‌بلند ادیشن وان بیش از 480 کیلومتر خواهد بود اما پکیج اکستریم آفرود این رقم را به 450 کیلومتر کاهش می‌دهد.

چند ماه بعد یعنی در بهار 2023 جی‌ام‌سی نسخه‌های 2X و 3X هامر شاسی‌بلند را ارائه خواهد کرد. تیپ 3X از همان قوای محرکه ادیشن وان استفاده می‌کند اما فاقد برخی ویژگی‌های خاص آن خواهد بود و قیمت پایه آن از 99,995 دلار شروع می‌شود. تیپ 2X قوای محرکه دو موتوره دارد که 625 اسب بخار قدرت و 10 هزار نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بُرد این تیپ هم مثل نسخه‌های قوی‌تر بیش از 480 کیلومتر خواهد بود و قیمت آن از 89,995 دلار شروع می‌شود. برای هردو تیپ 2X و 3X پکیج اکستریم آفرود هم قابل سفارش خواهد بود.

نهایتاً در بهار سال 2024 نیز نسخه پایه با نام 2 و قیمت 79,995 دلار ارائه می‌شود. هرچند این تیپ هم به همان دو موتور الکتریکی با 625 اسب بخار قدرت مجهز است اما تکنولوژی شارژ آن از نوع 400 ولتی بوده و باطری‌های کوچک‌تری دارد که بُردی در حدود 400 کیلومتر را فراهم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا