مکمل بنزین
رپورتاژ

اگر ماشین گران است خب نخرید!

این روزها گوش‌هایمان به شنیدن توصیه‌های عجیب مسئولان عادت کرده است. توصیه‌هایی که در آن مقصر مردم شناخته می‌شوند!
آن‌ها می‌گویند که مردم در گرانی‌های اخیر مقصر بوده و اگر در خرید مدیریت لازم را انجام دهند قیمت‌ها افزایش نخواهد یافت برخی دیگر هم می‌گویند اگر کالایی گران است آن را نخرید تا ارزان شود.

به گزارش چرخان به نقل از خبرگزاری تسنیم، شیوا رئیس شورای رقابت با اشاره به بیشترین شکایت مردم از خودروهای داخلی گفته است: کوئیک، شاهین و پژو 207 پاناروما، حدود 300 شکایت داشتند به همین دلیل جلسه‌ای با حضور مدیران عامل شرکت‌های خودروساز و رئیس سازمان گسترشبرگزار شد تا به این شکایت رسیدگی شود.
در آن جلسه توافقی به عمل آوردیم تا کمیته‌ای برای رسیدگی به شکایت به خصوص برای این 3 خودرو تشکیل شود.
شیوا با بیان اینکه بیشتر شکایات مربوط به قیمت کوئیک است، افزود: قیمت دست ما نیست و بر اساس ضوابط تعیین می‌شود. بیشتر شکایات مربوط به مبلغ واریزی در زمان خرید خودرو است. در زمان خرید خودرو افراد مقداری پول پرداخت می‌کنند به امید اینکه این مقدار پول، نصف قیمت خودرو باشد، اما با توجه به تورمی که ایجاد شده پول پرداختی نصف قیمت خودرو هم نمی‌شود و آن پول شاید یک چهارم قیمت خرید خودرو شود.
رئیس شورای رقابت در ادامه تصریح کرد: خریداران امیدوار بوده‌اند که نصف قیمت خرید خودرو را پرداخت کرده‌اند در صورتی که افراد خودرو را  به قیمت روز می‌خرند. شاید این قرارداد منصفانه نباشد.

شیوا اضافه کرد: شورای رقابت سه قیمت حداقل، حداکثر و منصفانه اعلام می‌کند و براساس نظر خبرگان  قیمت نهایی تعیین می‌شود. اینکه افراد دو خودروی متفاوت را از نظر قیمت مقایسه می‌کنند مسئله جالبی نیست زیرا اگر خودروی با قیمت اعلام شده نمی‌ارزد آن را خریداری نکنند و خودروی دیگری را بخرند!

افزایش قطعی قیمت خودرو در بهار 1400

به نقل از تجارت نیوز، افزایش قیمت خودرو در بهار قطعی شده است.
رضا شیوا رئیس شورای رقابت گفته است: قطعا در سه ماه نخست سال 1400 قیمت خودروهای داخلی تولید شده در کارخانه‌ها افزایش قیمت خواهد داشت.

ایشان اضافه کرد: در زمستان سال 99 تورم 14 درصد را اعلام نکردیم اما در بهار میزان تورم بخشی را به علاوه‌ رقم زمستان یکجا به قیمت خودرو اضافه می‌کنیم.

رئیس شورای رقابت درباره افزایش قیمت خودرو  درسال 14 و عدم تغییر شش ماهه در قیمت خودروهای داخلی به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: تا ایتدای سال 1400 می‌توان گفت که شش ماه است که هیچ افزایش قیمتی برای خودرو نداشتیم و سه ماه آخر سال به دلیل اینکه نرخ تورم پایین بود، شورا موافقت با افزایش قیمت نکرد.

شیوا با تاکید بر اینکه در قیمت‌گذاری همچنان تورم بخشی را مدنظر قرار می‌دهیم گفت: اکنون برای تصمیم‌گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال 1400 منتظر تورم بخشی هستیم تا بانک مرکزی آن را مشخص کند و در نهایت بر اساس تورم بخشی قیمت خودرو نیز تغییر خواهد کرد.

رئیس شورای رقابت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شش ماه افزایش قیمت نداشتیم و آیا مجدد شاهد افزایش قیمت در امسال خواهیم بود، گفت: قطعا در این سه ماه افزایش قیمت خواهیم داشت.
این نکته را باید بگویم سه ماه پایانی سال99 که مجوز افزایش قیمت ندادیم، نه اینکه تورم نداشتیم بلکه حدود 14 درصد تورم داشتیم اما به دلیل اینکه سه ماه قبل افزایش30 درصدی داشتیم، تورم 14 درصد سه ماه پایانی سال را اعمال نکردیم.

بنا به صحبت رئیس شورای رقابت، اکنون قیمت خودرو در سه ماه پایانی سال 99 بررسی می‌شود و با توجه به نرخ تورم بخشی که بانک مرکزی آن را اعلام می‌کند، قیمت نهایی خودرو در سه ماه ابتدایی سال 1400 مشخص می‌شود.

اینگفته‌های رئیس شورای رقابت در حالی بود که روز قبل از این صحبت‌ها نایب رئیس دوم اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو به تجارت نیوز گفته بود: با وجود شروع فعالیت‌ها در سال 1400 اما هنوز خودرویی خرید و فروش نشده است. بازار کشش افزایش قیمت را ندارد و پیش‌بینی می‌شود که امسال دیگر خودرو گران نشود.

دلیل گرانی قیمت برخی از خودروها

تفاوت قیمت خودروها معمولا براساس، دنده‌ای ‌و اتوماتیک بودن، رنگ‌بندی، آپشن‌های موجود در خودرو و … تعیین می‌شود.

آپشن خودرو یکی از پرطرفدارترین موارد مربوط به ماشین است و در بین عاشقان خودرو، رقابت‌های زیادی بر سر آن وجود دارد.
دیگر مثل گذشته نیست که خودرو صرفا برای رساندن افراد به مقصد مورد نظر باشد. در قرن حاضر دیگر نمی‌توان گفت که خودرو تنها وسیله‌ای برای رساندن افراد به مقصد است.
در حال حاضر فراهم کردن شرایط ایمنی و امکانات رفاهی برای راننده و سایر سرنشینان آن نیز از الویت‌های اصلی خودروسازان می‌باشد.
آپشن خودرو همان تجهیزات و امکاناتی است که اکثر خودروهای لوکس به آن مجهز هستند و دلیل اصلی گران بودن این ماشین‌ها وجود همین آپشن‌ها می‌باشد.

هرچند که تعداد بسیاری از این آپشن‌ها صرفا برای زیبایی ظاهری خودرو کاربرد دارند. ولی در دنیای امروز وجود این آپشن‌های متنوع، یکی از موارد مهم در خرید خودرو به حساب می‌آیند.

خودروی جک یکی از آن خودروهای لوکس می‌باشد که آپشن‌های زیادی بر روی آن قابل نصب هستند. و مشخصات فنی و پیشرانه‌ی قوی خودروهای جک یکی از اصلی ترین دلایل موفق بودن این خودروها در ایران است.

آپشن جک نیز یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت این خودرو می‌باشد. آپشن‌هایی مانند ورود به ماشین بدون کلید، استارت دکمه، تنظیم برقی صندلی‌های جلو، حافظه صندلی و …
همه‌ی این موارد می‌توانند از دلایل گرانی برخی خودروها به حساب بیایند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا