مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت لکسس ES معرفی شد

لکسس ES ممکن است به‌اندازه IS هیجان‌انگیز یا به‌اندازهٔ LS لوکس نباشد اما گاو شیرده این برند ژاپنی محسوب می‌شود. به همین دلیل، حالا لکسس این سدان میان سایز را برای مدل 2022 مورد فیس‌لیفت قرار داده است. در جلوی خودرو بیش از هر چیز جلوپنجره جدیدی جلب‌توجه می‌کند که با الگویی L شکل که لوگوی لکسس را منعکس می‌کند، بر زیبایی خودرو افزوده است. در طرفین این جلوپنجره هم چراغ‌های LED جدیدی قرار گرفته‌اند.

دیگر تغییراتی بیرونی ES اما جزئی هستند و صرفاً به مواردی مثل رنگ‌های جدید ایریدیوم و خاکستری و همین‌طور رینگ‌های 17 اینچی استاندارد جدید محدود می‌شود. برای این خودرو رینگ‌های 18 اینچی هم قابل سفارش است درحالی‌که نسخه‌های F اسپرت به رینگ‌های 19 اینچی منحصربه‌فرد مشکی‌رنگی مجهز می‌شوند. در داخل خودرو، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به‌صورت استاندارد توسط یک نمایشگر 8 اینچی ارائه می‌شود اما نمونه 12.3 اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. این نمایشگرها صرف‌نظر از اندازه، هردو 109 میلی‌متر به سمت جلو کشیده شده‌اند تا در دسترس راننده قرار گیرند.

در پیشرانه‌های لکسس ES مدل 2022 تغییری صورت نگرفته اما یک مدل جدید بنام ES300h F Sport برای آن ارائه شده که همه ویژگی‌های معمول F Sport را با یک پیشرانه هیبریدی سازگاربامحیط‌زیست ترکیب می‌کند. این موتور احتمالاً 215 اسب بخار قدرت دارد. علاوه بر این، برای مدل ES350 F Sport هم پکیج جدیدی بنام «هندلینگ پویا» ارائه شده است. این پکیج ویژگی‌هایی مثل حالت‌های رانندگی اسپرت پلاس و سفارشی و همین‌طور سیستم تعلیق تطبیقی متغیر را به همراه دارد که آخری 650 تنظیمات مختلف را بر اساس سنسورهای اندازه‌گیری فشار جی، سرعت خودرو، زاویه فرمان و… ارائه می‌کند.

در همین حال، در ES جدید سیستم ترمز هم با پدال بزرگ‌تر ارتقاء پیدا کرده که ثبات پا در هنگام فشردن پدال را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، در نسخه‌های بنزینی، بوستر ترمز بهبود یافته و در نسخه‌های هیبریدی هم سیستم ترمز از نو تنظیم شده است. ES مدل 2022 به‌صورت استاندارد به سیستم ایمنی جدید لکسس هم مجهز شده که شامل سیستم پیش از برخورد با لنز دوربین بهبودیافته و رادار موج میلی‌متری برای افزایش بُرد سیستم می‌شود.

علاوه بر این، کروز کنترل پویای راداری خودرو هم به قابلیتی بنام «سبقت روان» مجهز شده است. به لطف این ویژگی، اگر خودرو پشت وسیله نقلیه دیگری با سرعت کمتری از سرعت تعیین شده برای کروز کنترل در حال حرکت باشد، راننده می‌تواند راهنما بزند و سپس خودرو با افزایش سرعت، تغییر خط می‌دهد. پس از تغییر خط، نیز تا زمانی که خودرو به سرعت از پیش تعیین شده نرسیده باشد، به شتاب گیری ادامه می‌دهد. لکسس ES مدل 2022 پاییز امسال راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا