مکمل بنزین
تازه‌هاخبر

کپی چینی پورشه ماکان را بشناسید + عکس

Zotye SR8 نام محصول کمپانی چینی Zotye است که اگر لوگوی پورشه را روی آن قرار دهیم در طراحی ظاهری شباهت بسیاری به پورشه ماکان دارد. ماکان چینی قرار است در نمایشگاه پکن که کپی کاران چینی در آن حضور پررنگ دارند به معرض نمایش گذاشته شود. مسئولان پورشه اعلام کرده‌اند که قرار است از کمپانی Zotye به دادگاه‌های بین المللی شکایت کنند. این خودروساز چینی پیش از این محصولاتی مانند Audi Q3 و Audi Q5 مشابه نمونه اصلی با نام شرکت خود تولید کرده است. طراحان این خودرو کار ساده‌ای داشته اند چرا که فقط کاغذ خود را بر روی عکس‌های پورشه گذاشته‌، از روی آن طرح‌برداری کرده و برای ساخت به شرکت فرستاده‌اند.

zotye-sr8-macan-china-4-660x383

Zotye SR8 در داخل قلب خود یک موتور ۲.۰ لیتری توربو را که ساخت شرکت میتسوبیشی است جای داده. این موتور می‌تواند قدرتی معادل ۱۹۰ اسب بخار و حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را برای این محصول فراهم کند. بنظر می‌رسد میتسوبیشی توانسته برای موتورهای ساخت شرکت خود یک بازار مناسب پیدا کند، چرا که اکثر خودروسازهای چینی برای موتور محصولات خود به سراغ میتسوبیشی رفته اند. گیربکس ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتومات انتخاب Zotye برای برادر دوقلوی اجباری پورشه ماکان بوده است.

zotye-sr8-macan-china-1-660x471

مقایسه ابعاد Zotye SR8 با پورشه ماکان:

Zotye SR8: طول ۴۷۴۴ میلی‌متر/عرض 1929/ ارتفاع 1647/ فاصله بین دومحور 2850

پرشه ماکان: طول 4681 میلی‌متر/عرض 1923/ ارتفاع 1624,/ فاصله بین دومحور ۲۸۰۷

جالب اینجاست که Zotye SR8 شاید در ابعاد خارجی و طرح بدنه تفاوت بسیار کمی با پورشه داشته باشد اما کابین آن کاملا مشابه ماکان است و کوچکترین تغییراتی در آن وجود ندارد و شما با نشستن در داخل این خودرو و مقایسه آن با پورشه ماکان به این نتیجه خواهید رسید که Zotye SR8 از دیریچه هوا تا دنده و فرمان کاملا مشابه پورشه است.

قیمت SR8 در بازار چین از ۱۳۰.۰۰۰ یوآن آغاز می‌شود این درحالی است که محصول اصلی یعنی پورشه در حدود ۵۵۸.۰۰۰ یوآن قیمت دارد. این به این معنی است که اگر بخواهیم قیمت این خودرو را به تومان تبدیل کنیم نزدیک به ۶۲ میلیون تومان برای خریدار تمام می‌شود.

zotye-sr8-macan-china-2-660x388

 

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫7 دیدگاه ها

  1. واقعا درنوع خودش هنره.به نظرم کپی کاری همیشه تقلب نیس.اغاز پیشرفته

  2. ببینید ما چه ملتی هستیم که میریم 80-90 تومن میدیم اشغالای همچین ملتی رو میخریم

  3. خیلی خیلی عالبه خداوکیلی دمشون گرم بزودی پدر تمام دنیارو درمیاره سالی صد مدل ماشین میدن بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا