مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید هوندا سیویک رونمایی شد

هوندا سرانجام رسماً و به‌طور کامل نسل یازدهم مدل محبوب سیویک را معرفی کرده است. به گفته هوندا، در نسل جدید سیویک که مملو از تکنولوژی‌های روز است، تمرکز روی سادگی و کارایی بوده است و به فلسفه اولیه سیویک دهه 70 میلادی که این خودرو را به چنین موفقیتی رساند بازگشته است. این رویکرد به‌وضوح در طراحی بیرونی سیویک قابل‌مشاهده است زیرا ظاهر کلی خودرو بسیار ساده‌تر و آرام‌تر از نسل قبلی به نظر می‌رسد. فاصله محوری این نسل 35 میلی‌متر افزایش یافته و طول کلی خودرو نیز 33 میلی‌متر بیشتر شده است. برای نسل جدید هشت رنگ بیرونی مختلف قابل انتخاب است که سه نمونه از آن‌ها شامل خاکستری متالیک، خاکستری سونیک و آبی متالیک جدید هستند.

طراحان هوندا در داخل سیویک جدید کمی بی‌پرواتر رفتار کرده‌اند. برجسته‌ترین ویژگی در اینجا یک شبکه لانه‌زنبوری سراسری است که در عرض داشبورد کشیده شده و برای ایجاد نمایی شسته‌رفته، دریچه‌های تهویه را هم در برگرفته است. سیویک جدید در چهار تیپ مختلف شامل اسپرت، LX، EX و تورینگ به بازار عرضه می‌شود که سه تیپ اول به یک نمایشگر 7 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در بالای داشبورد و یک صفحه آمپر دیجیتالی 7 اینچی مجهز هستند.

تیپ تورینگ اما از یک صفحه آمپر تمام دیجیتالی 10.2 اینچی برخوردار است که می‌تواند اطلاعات را به شکل سنتی یا با نمودارهای میله‌ای نشان دهد. این تیپ همچنین به سیستم صوتی Bose با 12 بلندگو و یک نمایشگر 9 اینچی هم برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هم مجهز است که بزرگ‌ترین نمونه در بین همه محصولات تاریخ هوندا محسوب می‌شود.

تیپ‌های LX و اسپرت سیویک از همان پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر تنفس طبعی قبلی استفاده می‌کنند که هنوز هم 158 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. تیپ‌های EX و تورینگ هم به همان موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ قبلی مجهز هستند اما این موتور حالا با تغییراتی در سیستم توربو و سوپاپ‌های اگزوز، 180 اسب بخار قدرت و 240 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که 6 اسب بخار و 20 نیوتن متر بیشتر شده است. انتقال نیروی هردو موتور هم صرفاً توسط یک گیربکس CVT انجام می‌گیرد.

 

نسل جدید سیویک به نسخه ارتقاءیافته پکیج ایمنی هوندا سنسینگ مجهز شده که شامل یک دوربین و هشت سنسور سونار می‌شود و حالا دستیار ترافیک، کنترل ترمز سرعت پایین و… را به همراه دارد. در این نسل همچنین استحکام بدنه خودرو هم افزایش یافته و هوندا برای اولین بار در جهان، ایربگ‌های جدیدی را معرفی کرده که برای کنترل بهتر سر در هنگام تصادفات و جلوگیری از آسیب‌دیدگی مغز طراحی شده‌اند.

نسل جدید سیویک سدان در کارخانه هوندا در کانادا تولید و در تابستان امسال به بازار عرضه می‌شود. چند ماه بعد نیز نسخه هاچ‌بک این نسل معرفی خواهد شد که در ایندیانا تولید می‌شود درحالی‌که نسخه‌های اسپرت Si و تایپ R نیز در دست توسعه هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا