مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

دوچرخه هزار و پونصد دلاری BMW + عکس

BMW-M-Cruise-Bike-Limited-Edition-1

همه ما بیامو را به عنوان یک غول خودروسازی در دنیا می‌شناسیم، اما حالا این شرکت تصمیم گرفته به بازار وسایل نقلیه بدون موتور هم وارد شود. این کمپانی روز گذشته به مناسبت سالگرد راه اندازی خط تولید اولین خودروی سری M2 کوپه، از دوچرخه کروز سری M خود رونمایی کرد. این دوچرخه با الهام از بیامو M2 کوپه ساخته شده و نمونه اصلی آن که دارای بدنه آلومینیومی است دقیقا هم‌رنگ بی ام و M2 است. این دوچرخه که تولید آن قرار است تنها ۱۵۰۰ دستگاه باشد قیمتی معادل با ۱۴۰۰ یورو یا ۱۵۸۵ دلار آمریکا دارد. در ب‌‌ام‌و کروز M از چرخ‌های ۲۸ اینچی استفاده شده و علاوه بر نسخه اصلی سه مدل دیگر هم دارد. یک مدل کروز بدون طراحی M و رنگ‌آمیزی ویژه، قیمتی در سطح ۹۹۵ یورو دارد و نسخه الکتریکی این دوچرخه با قیمت۳۱۰۰ یورو و حداکثر سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت و باتری ۴۰۰ واتی نیز در دسترس خواهد بود. همچنین یک نسخه استاندارد کروز با قیمتی معادل با ۱۲۰۰ یورو عرضه خواهد شد. یک نمونه از این دوچرخه را بی ام و با قیمت ۴۵۰ یورو و با پسوند جونیور برای کودکان طراحی کرده است که بصورت جدا از نمونه‌های اصلی عرضه می‌کند. چرخ دنده‌های این دوچرخه به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداکثر سرعت را بتوانند در اختیار رکاب زن قرار دهند.

حا باید صبر کرد و دید آیا بیامو با عرضه این محصول سبک، بدون موتور و البته گران قیمت، می‌تواند مانند صنعت خودروسازی به یکی از بزرگترین‌ها تبدیل شود، یا خیر!!!

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا