مکمل بنزین
تازه‌ها

جک و عرضه کراس اوور S1

کمپانی جک که طرفداران زیادی به دلیل عرضه مدل S5 در ایران دارد، کراس‌اور کوچک خود را با نام S1 آماده نمایش در نمایشگاه پکن کرده است. این محصول جمع و جور و زیبا، ۴۵.۰۰۰ یوآن تا ۶۵.۰۰۰ یوآن قیمت گذاری شده است. طراحی بدنه این محصول شما را بسیار به آینده خودروسازی چین امیدوار می‌کند چرا که دارای خطوط و نقشه‌ای متفاوت نسبت به سایر محصولات چینی است. جلوپنجره مشبک این جک نیز همانند برادر بزرگ خود یعنی S5 طراحی شده است. البته S5 های موجود در ایران نسخه قدیمی‌تری هستند و S5 جدید در قسمت جلویی تفاوت قابل توجه‌ای با نسخه قبلی دارد. چراغ‌های بزرگ جلو در کنار چراغ‌های مه شکن خاص چهره متفاوتی به این خودرو بخشیده‌اند، اگر چه با نگاه کردن به قسمت جلویی این خودرو یاد هیوندا سانتافه در ذهن شما زنده می‌شود ولی این تقلید از محصول کره‌ای، خیلی زیاد نیست.

jac-refine-china-1-1-660x453

خطوط روی بدنه، ریل‌های روی سقف، پوشش زاپاس که به درب صندوق عقب چسبیده است در کنار پلتفرم جدید این نوع بدنه در بین محصولات چینی، همه متفاوت بودن این خودرو را به رخ می‌کشند. اما بازهم وقتی به سراغ پیشرانه این محصول چشم بادامی‌ها می‌رویم مایوس می‌شویم چرا که موتور ۱.۳ لیتری چهار سیلندری با ۹۹ اسب بخار قدرت فقط نیاز را به عنوان یک خودروی شهری برطرف می کند. البته ظاهر این خودرو هم به گونه‌ای است که می‌توان کاملا فهمید که طراحان با هدف طراحی یک کراس‌اور کوچک شهری دست به کاغذ برده‌اند.

jac-refine-china-1-2-660x413

گیربکس پنج سرعته دستی و چهارسرعته اتومات، نیروی حاصل از سوختن بنزین در پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. داخل این خودرو با تریم مشکی عرضه شده، بنظر می‌رسد اگر کمپانی جک از نوارهای باریک آبی رنگ مانند بدنه در تریم داخلی استفاده می‌کرد بسیار به جذابیت S1 اضافه می‌شد. همچنین جک از یک صفحه نمایش کوچک با امکانات سرگرمی و راهبری در قسمت جلویی داشبورد استفاده نموده است.

jac-refine-china-1-3-660x436

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا