مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

آریزو6 فیس لیفت برای آزمایش‌های فنی وارد ایران شد (ویدئو)

همان‌طور که از چندین ماه گذشته انتظار داشتیم، بالاخره نسخه‌های آزمایشی فیس لیفت چری آریزو6 وارد ایران شدند. این مهم، باتوجه به ویدئوهای ارسالی مخاطبان حاصل شده و بدین ترتیب قصد داریم تا کمی به این خودرو تازه وارد بپردازیم.

این خودرو که در بازارهای جهانی با نام آریزو5 پلاس شناخته می‌شود، بدلیل عدم وجود نسخه‌های بالاتر، قرار است تا در بازار ایران با همان نام آریزو6 عرضه شود. اما مسئله ای که وجود دارد، این است که باتوجه به سیاست شرکت چری مبنی بر عرضه محصولات این شرکت در دو تیپ بیسیک و پلاس، احتمال دارد که آریزو6 فیس لیفت در ایران با نام آریزو6 پلاس نیز عرضه گردد.

اما قبل از پرداختن به تغییرات آریزو6 جدید نسبت به قبل، شما را به مشاهده ویدئو این خودرو که جهت آزمایشات فنی وارد کشور شده دعوت می‌نماییم.

 

معرفی

همان‌طور که اشاره شد، چری آریزو5 پلاس که قرار است در بازار ایران با نام آریزو6 پلاس عرضه شود، در مهرماه سال گذشته با دو چهره معرفی گردید. البته نسخه وارد شده به ایران، نسخه به نسبت زیباتر و با وقارتر بوده که همین مسئله جای شکر دارد!این نمونه که در اصل نسبت به گذشته یک فیس لیفت محسوب می‌شود، می‌توان دید که شرکت چری چقدر در بحث سبک طراحی پخته تر عمل کرده و دیگر شاهد الهام‌گیری و یا کپی کاری در آریزو6 نیستیم. در نمای روبرو شاهد تغییر طراحی سپر و جلوپنجره هستیم که دیگر در واقعیت آریزو6 را کوچک‌تر از چیزی که بود، نشان نمی‌دهد. باتوجه به تصویر فوق، آریزو6 پلاس دارای کروزکنترل هوشمند بوده و از این حیث، نسبت به رقبایی چون جک J7، در رده بالاتری قرار می‌گیرد.

در قسمت جانبی خودرو هم شاهد افزوده شدن پلاستیکی تزئینی به گلگیر و درب جلو هستیم که از بابت خالی نبودن، طراحی این خودرو را بهتر کرده است.

اما به قسمت عقب خودرو می‌رسیم. باتوجه به تغییرات انجام شده، می‌توان گفت که طراحی نمای عقب آریزو6 فیس لیفت واقعا متحول شده و دیگر کسی نمی‌تواند به چراغ های بزرگ و بد قواره این خودرو اشکالی بگیرد.

اما یک نکته منفی بزرگ که می‌توان در نمای عقب وجود دارد، نصب سنسورهای هشدار دهنده موانع با فریم و حاشیه است. در نسخه قبلی، شاهد بکارگیری این سنسورها بدون فریم بودیم که ظاهر بهتری را به نمای عقب آریزو6 داده بود. اما دیگر باید شاهد نمونه فریم دار باشیم.

در عقب خودرو، قسمت دیفیوزر هم بزرگ‌تر و مشکی شده و درکل، این نمای خودرو نسبت به قبل هماهنگ‌تر شده است.

اما به قسمت جذاب کابین می‌رسیم. با اینکه می‌توان گفت طراحان چری، داشبورد آریزو6 جدید را از محصولات برند آئودی الهام گرفته و طراحی کرده اند، اما این طراحی داشبورد، هماهنگی خوبی را با رودری دربها ایجاد نکرده است.

در طرح جدید، فرمان دی کات شده و آمپر نیز به صورت تماماً دیجیتالی تبدیل گردیده است. هم‌چنین بخش میانی دوباره باز طراحی شده و در این نسخه شاهد افزوده شدن شارژر وایرلس و موس هستیم. دسته دنده هم از حالت قبلی خارج شده و به حالت جدید و بروزتری (موس مانند) تبدیل شده است.

اما امروزه دیگر در آریزو6 شاهد متصل بودن دو نوع پیشرانه هستیم. یکی 1.5 لیتری توربوشارژ و دیگری 1.6 لیتری توربوشارژ. موتور دومی که 1600 سی سی حجم دارد، از سامانه GDI بهره‌مند بوده و با اتصال به گیربکس 7 سرعته DCT، توانایی تولید 197 اسب بخار، قدرت و 290 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

در پیشرانه 1.5 لیتری هم این موتور توانایی تولید 146 اسب بخار، قدرت و 210 نیوتن متر، گشتاور را دارد. البته بهتر است بدانید که در بروزرسانی های جدید، این موتور توانایی تولید 155 اسب بخار و 230 نیوتن متر را دارد (پیشرانه بکاربرده شده در خودرو فیدلیتی). لازم به ذکر بوده که نسخه قبلی آریزو6 در ایران با گیربکس 9 سرعته CVT عرضه شده و در برخی نسخه‌های حاضر شده در بازارهای جهانی، آریزو6 به گیربکس 6 سرعته DCT متصل شده است.

هم‌چنین بهتر است بدانید که طول این خودرو نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده و اکنون این خودرو دارای به ترتیب طول، عرض و ارتفاع 4.68، 1.82، 1.49 متری بوده و فاصله بین دو محور نیز 2.67 متری می‌باشد.

کروزکنترل هوشمند، اتوپارک، شارژر وایرلس، فرمان D-CUT و… از جدیدترین امکانات این خودرو بوده که بر روی آریزو6 2021 نصب شده است.

اما بطور کلی امکانات این خودرو به شرح ذیل است:

  • سانروف
  • شارژر وایرلس
  • سیستم اتوپارک
  • سامانه کروزکنترل هوشمند
  • دوربین 360 درجه
  • سامانه ورود و خروج به خودرو بدون کلید و استارت دکمه ای
  • ترمز پارک برقی و اتوهولد
  • سنسورهای هشدار موانع در جلو و عقب خودرو
  • سامانه کنترل پایداری
  •  رادارهای نقطه کور، بین خطوط، تابلوخوان
  • شش ایربگ ایمنی
  • تنظیم برقی صندلیهای جلو به همراه گرمکن
  • سنسورهای نور و باران
  • آمپر دیجیتالی
  • و…

موارد گفته شده در نمونه بازار چین وجود داشته و باتوجه به سابقه شرکت مدیران خودرو، احتمال دارد تا آریزو6 جدید نیز با حذف برخی آپشن‌ها وارد بازار ایران شود.

احتمالا در روزهای آینده، تصاویر بیشتری از این خودرو را در فضای مجازی مشاهده کرده و اطلاعات بیشتری کسب کنید.

پس با ما همراه باشید تا از آخرین اخبار روز صنعت خودرو مطلع شوید.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. واقعا ماشین قشنگیه و همین چینیا هستن که حداقل یکم بازار رو رقابتی کردن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا