مکمل بنزین
رپورتاژ

تمام اطلاعات پایه‌ای که برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال نیاز دارید

تمام اطلاعات پایه‌ای که برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال نیاز دارید

ارز دیجیتال نوعی پول دیجیتال است که بر پایه علوم رمزنگاری خلق شده است. بیت کوین اولین ارز دیجیتال حقیقی است که اولین سکه‌های آن در سال 2009 منتشر شد.

ارزهای دیجیتالی در بستر شبکه بلاک چین تبادل می‌شوند. ویژگی اصلی ارز دیجیتال غیرمتمرکز بودن آن است یعنی تحت نظارت هیچ نهادی قرار ندارد، به همین دلیل از کارمزد زیاد در معاملات و جابه‌جایی های ارزی هم خبری نیست.

در ادامه مطلب سعی می‌کنیم شما را با اولین ارز دیجیتال، بهترین آموزش ارز دیجیتال، صرافی بایننس و محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال آشنا کنیم. تا انتها همراه ما باشید.

اولین ارز دیجیتال

پیش از انتشار بیت کوین تلاش‌های زیادی برای ارائه اولین ارز دیجیتالی صورت گرفته بود که با دو مانع اصلی روبه‌رو می‌شد. اولین مانع اعتماد به شخص ثالث و مانع دوم دوباره خرج کردن بود.

در مسائل مالی حقیقی فرد به دلیل وجود مکانی واحد مثل بانک می‌تواند تا حدی اعتماد کند ولی در صورت مجازی بودن، اعتماد کردن دشوار می‌شود. همین مساله برای استفاده از ارز دیجیتال مشکلی را ایجاد کرده بود.

تا این‌که اولین ارز دیجیتال یعنی بیت کوین منتشر شد. بیت کوین توسط شخصی به نام ساتوشی ناکاموتو طراحی و ارائه شده است اما عده‌ای معتقد هستند که این شخص جعلی بوده و در واقع طراحی و انتشار بیت کوین توسط گروهی ناشناس انجام شده است.

هم‌اکنون بیت کوین مهمترین ارز دیجیتال است که در دنیای کریپتو توجه بسیاری به آن می‌شود و تاثیر زیادی بر قیمت و مسیر سایر ارزهای دیجیتال می‌گذارد.

آموزش ارز دیجیتال

برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال شما باید ابتدا مفاهیم پایه و ابتدایی ارزهای دیجیتال را بدانید تا بتوانید سرمایه‌گذاری موفقی را تجربه کنید.

پس اولین قدم آموزش ارز دیجیتال است. این آموزش باید به نحوی باشد که شما را با نحوه کارکرد ارزها، چگونگی نگهداری و مراقبت از آن، نحوه خرید و فروش ارزها و بازار ارزهای دیجیتالی به‌طور کامل آشنا کند.

صرافی ارز دیجیتال

امروزه با پیشرفت ارز دیجیتال نیاز به صرافی برای آن بیشتر از همیشه حس می‌شود اما سوال مهم این است که بهترین صرافی ارز دیجیتال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

چند مورد از این ویژگی‌ها را نام می‌بریم تا شاید بتواند در انتخاب صرافی مورد اعتماد به شما کمک کند.

  • صرافی ارز دیجیتالی معتبر است که تست‌های امنیتی را گذارنده و گواهی‌های مربوطه را دریافت کرده است.
  • خدمات آن از سرعت و کیفیت بالایی برخوردار است.
  • تعداد ارز رمز قابل معامله آن جامع است.
  • دفتر مرکزی مشخصی دارد و ارتباط‌گیری با آن امکان‌پذیر است.
  • در شبکه‌های اجتماعی مختلف حضور دارد و مدیران آن با کاربران ارتباط برقرار می‌کنند.
  • تیم فنی و مسئول آن از شهرت کافی برخوردار هستند.
  • میزان کارمزد آن پایین است.

صرافی بایننس

صرافی بایننس بزرگترین صرافی ارز دیجیتال است که توسط یک فردی چینی در کشور مالت تاسیس شد و هم‌اکنون نیز دفتر مرکزی آن در این کشور در حال فعالیت است. سرعت بالا معاملات، امنیت بالا، تضمین دارایی مشتریان و کارمزدهای پایین از ویژگی‌های اصلی و مهم این صرافی است.

خریداران و فروشندگان در سایت بایننس ثبت‌نام می‌کنند و در کمترین زمان ارتباط بین فروشنده و خریدار برقرار می‌شود.

نحوه ثبت‌نام در صرافی بایننس بسیار راحت است و توصیه می‌شود از پکیج آموزش تصویری ثبت نام در بایننس سایت امید فدوی استفاده کنید. قبل از ثبت نام باید به بعضی نکات توجه کنید که به صورت تیتروار آن‌ها را نام می‌بریم:

  • عدم استفاده از فیلترشکن برای کاربران ایرانی
  • استفاده از لینک‌های تخفیف‌دار برای کاهش هزینه معاملات
  • عدم استفاده از شماره موبایل ایران برای تایید حساب بایننس

انواع ارز دیجیتال

ارز دیجیتال انواع مختلفی دارد که بر اساس کارآیی که دارند، دسته‌بندی‌های مختلفی برای آن تعریف شده است.

یکی از این دسته‌بندی‌ها بر اساس حوزه فعالیت ارزها است که به سه دسته پول‌های دیجیتال، ارزهای دیجیتالی پلتفرمی و ارزهای دیجیتالی مالی تقسیم می‌شود. در ادامه به توضیح هر یک از این دسته‌ها به‌طور خلاصه می‌پردازیم.

معاملات پول‌های دیجیتال در بلاک چین صورت می‌گیرد و بر مبنای رمز است. پول‌های دیجیتال خود دو نوع هستند:

  • ارز دیجیتال ثابت که دارای پشوانه است و تورم‌های ارزی روی آن اثر نمی‌گذارد. ارز دیجیتالی تتر یکی از مثال‌های ارز دیجیتال ثابت است.
  • ارز دیجیتال امن که ویژگی اصلی آن ناشناس بودن دو طرف معامله است و شامل مالیات نمی‌شود. برای معاملات با حجم بالا بسیار مناسب است. مون رو، زی کش، نوکوین و زن کش مثال‌هایی از ارز دیجیتال امن هستند.

ارزهای دیجیتال پلتفرمی

این نوع ارز دیجیتال رمز پایه نرم‌افزارهایی هستند که توانایی فعالیت‌های مختلف را در بلاک چین به کاربران می‌دهد. این ارز دیجیتال امکان ایجاد اپ‌های غیرمتمرکز را می‌دهد. اولین پلتفرم ایجاد شده اترویوم است که بعد از بیت کوین وارد بازار دیجیتال شد.

ارزهای دیجیتال مالی

هدف از ایجاد این نوع ارزها انجام فعالیت‌های مالی بدون واسطه، در کمترین زمان و کمترین هزینه است. این دسته از ارزهای دیجیتال خود به 6 دسته تقسیم بندی می‌شوند:

  • ارزهای دیجیتالی پرداخت: هدف از ایجاد ارزهای دیجیتالی پرداخت انجام معاملات و تراکنش‌ها به صورت آنلاین و غیرمتمرکز است که با استفاده از کیف پول تمام واسطه‌ها از بین رفته و هزینه‌ها به حداقل می‌رسد. اومیسگو، ریپل و ریکوئست نتورک مثال‌هایی از این دسته هستند.
  • ارزهای دیجیتالی صرافی‌ها: از جمله رایج‌ترین ابراز برای خرید و فروش ارزهای دیجیتالی در بستر بلاک چین است که شامل صرافی‌های متمرکز، غیرمتمرکز و هم‌کنش‌پذیر است که هر کدام ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند.
  • ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری: در بستر بلاک چین و به صورت غیرمتمرکز فعالیت می‌کند که هدف آن علاوه بر کاهش هزینه در انجام معاملات، بالا بردن امنیت ارزهای دیجیتال است. پالی مث، ایکونومی و کریپتو20 مثال‌های این دسته هستند.
  • ارزهای دیجیتال قرض و وام: اعطای وام بدون واسطه و غیرمتمرکز در بستر بلاک چین را ممکن می‌کند. برای مثال ات لند را می‌شود نام برد.
  • ارزهای دیجیتال جذب سرمایه: باعث جذب سرمایه در بستر بلاک چین و به صورت غیرمستقیم می‌شود. مهمترین این ارزها کیک آی سی او است.
  • ارزهای دیجیتالی بیمه: امکان بیمه کردن به صورت غیر حضوری در بستر بلاک چین را فراهم می‌کند. مهمترین ارز دیجیتالی بیمه بایت بال است.

محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال را بشناسیم

در ادامه مطلب محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال را که مانند بیت کوین در حال رشد هستند برای آشنایی بیشتر نام می‌بریم.

  • لایت کوین: فعالیت لایت کوین از سال 2011 میلادی آغاز شده است. این ارز دیجیتالی سرعت تراکنش مالی بیشتری نسبت به بیت کوین دارد به همین دلیل مورد توجه بسیاری از بازرگانان قرار گرفته است.
  • اتریوم: در سال 2011 میلادی شروع به فعالیت کرده است. به دلیل قابلیت‌هایی مثل فضا سالم و عاری از تقلب، سرعت بالا، عدم وجود مشکل در تراکنش‌ها و.. به عنوان بهترین ارز دیجیتال پس از بیت کوین شناخته می‌شود.
  • ریپل: از بهترین پرداخت‌های آنلاین، کم‌هزینه و مورد اعتماد است که از سال 2012 میلادی فعالیت خود را شروع کرده است.

داشتن آگاهی درباره انواع ارزهای دیجیتال و شناخت ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر کدام، به شما در انتخاب ارز دیجیتال مناسب هدف خود کمک می‌کند.

در این متن سعی کردیم اطلاعاتی درباره انواع ارزهای دیجیتال، محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال و دلایل محبوبیت آن‌ها به شما بدهیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. فراموش نکنید برای فعالیت بهتر در دنیای کریپتو باید آگاهی خود را به مراتب بیشتر کنید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا