Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

برخی از جزئیات ظاهری تارا دنده‌ای تغییر کرد!

هرچقدر که به جلو می‌رفتیم، مشخص می‌شد که شرکت ایران خودرو نسخه دنده‌ای خودرو تارا را با امکانات به مراتب پایین‌تری نسبت به نمونه اتوماتیک این محصول، عرضه خواهد کرد. اما در روزهای گذشته پیج رسمی پایگاه خبری چرخان در اینستاگرام، باتوجه به تصاویری که بدستش رسیده بود، اقدام به انتشار تصویری از یک نمونه تارا دنده‌ای کرد.این تارا دنده‌ای که در ظاهر تفاوت‌هایی با نمونه قبلی داشت، گویا قرار است تا شباهت‌هایی با نمونه قابل تحویل به مشتری داشته باشد. از این تفاوت‌ها که می‌توان به مواردی چون آینه بغل های برقی راهنمادار، کرومی شدن بخش نوار زیرپنجره ها، جایگزینی پلاستیک تزئینی به جای چراغ راهنما، هم رنگ بدنه شدن بخش پلاستیکی لچکی و… اشاره کرد، باتوجه به کاتالوگ جدید منتشر شده توسط شرکت ایران خودرو در تاریخ یک تیر 1400، می‌توان نتیجه گرفت که برخی این موارد گفته شده، به خودرو تارا افزوده می‌شود.

البته ناگفته نماند که با مراجعه به سایت رسمی گروه صنعتی ایران خودرو و بخش معرفی خودرو تارا، می‌توان افزوده شدن آینه بغل های برقی راهنمادار را فهمید.اینطور که مشخص است، این کاسه چراغ‌ها مربوط به پروژه و خودرو پژو 301 بوده که حال قرار است برروی تارا دنده ای نصب گردد. لازم به ذکر بوده که هنوز شرکت ایران خودرو، چیزی را به صورت مشخص در رابطه با اعمال سایر تغییرات گفته شده، بیان نکرده است و صرفا پس از تغییر آینه بغل ها، می‌توان به افزوده شدن زیر آرنجی به تارا اشاره کرد.

درست است که خودرو تارا مجهز به سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش است، ولی باتوجه به سطح قیمتی در نظر گرفته شده، انتظار می‌رفت که حداقل، شرکت ایران خودرو پایین ترین حد آپشنی را برای این محصول در نظر می‌گرفت. برای مثال، دیگر رینگ آلومینیومی برای یک خودرو ملی گران قیمت نصب آن امری واجب بود.

این خودرو مجهز به یک پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی بوده که با اتصال به یک گیربکس 5 سرعته، توانایی تولید 113 اسب بخار، قدرت و 144 نیوتن متر، گشتاور را دارد. با اینکه این موتور در برخی از بازارهای جهانی مانند چین، به EC5 معروف بوده، اما ایران خودرو هم به تازگی نام این موتور را به TU5 پلاس تغییر داده است.

البته بهتر است بدانید که فعلا ایران خودرو، عرضه تارا را با گیربکس 5 دنده دستی اعلام کرده و احتمال دارد تا در سالهای آینده، این خودرو به گیربکس 6 سرعته دستی نیز متصل شود.

از امکانات نسخه مجهز به گیربکس دستی خودرو تارا، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
• چراغ روز
• رینگ آلومینیومی
• مانیتور لمسی به همراه دوربین دید عقب
• سامانه کنترل پایداری
• 2 ایربگ ایمنی
• فرمان برقی مجهز به کلیدهای کنترل صوتی
• روکش پارچه ای صندلی ها
• سامانه GSI
• شیشه راننده مجهز به آنتی ترپ
• تنظیم زاویه آینه های بیرون به صورت برقی
• و…

اینطور که برخی منابع اعلام کرده‌اند، گویا قرار است تا بزودی و در روزهای آینده، اولین سری از دعوتنامه خودرو تارا دستی به مشتریان ارسال شده و خودرو در موعد مقرر به دست افراد برسد. هرچه که باشد، امیدواریم که ایران خودرو تارا را باتوجه به وضعیت قیمتی که دارد، این محصول را با امکانات و آپشن‌های بیشتری بدست مشتریان واقعی برساند.

7 دیدگاه
  1. ali می گوید

    امیدوارم واقعا این تجهیزات رو توی نمونه تحویلی نصب کنه تا حداقل این قیمت بالاشو یکم جبران کنه

  2. معینی می گوید

    ما را شکافتن با این تغییراتشون

  3. محمد مهدوی می گوید

    سلام به چرخان و دستانکاران، این تغییرات چیه لچکی رنگ کردن، آینه بغل راهنما دار و دور پنجره نوار کروم شده همین هیچ تغییر فنی نداشته از اول همین می زدن، هنوز نیومده مدل سال می دید بیرون

    1. سیدعلی سیدهاشمی می گوید

      سلام دوست عزیز؛ تو اکثر جملات از کلمات احتمالا و احتمال استفاده شده. نگفتیم که قطعی شده.

  4. ناشناس می گوید

    ال نود فیس لیفت اسمشو بذارن بهتر

  5. حجت الل می گوید

    سلام ای کاش برای داشبورد ماشین تارا یک لامپ گذاشته بودن
    صندلی هم که مثل پیکان زمان قدیم زدن
    حداقل میخاستن به اندازه پول که گرفتن امکانات میزاشتن

  6. حجت الله می گوید

    سلام ای کاش برای داشبورد ماشین تارا یک لامپ گذاشته بودن
    صندلی هم که مثل پیکان زمان قدیم زدن
    حداقل میخاستن به اندازه پول که گرفتن امکانات میزاشتن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.