مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هاخبر

تصاویر آمیکو آسنا اتوماتیک لو رفت؛ معرفی مشخصات

ماه‌های گذشته بود که بواسطه صدور تقویم شرکتی سال 1400 آمیکو، تصویری از نمونه جدید و اتوماتیک آمیکو آسنا نیز در این تقویم منتشر شد. با اینکه این تقویم در اختیار خبرنگار پایگاه خبری چرخان وجود داشت، اما بدلیل برخی مسائل، این موضوع را منعکس نکردیم؛ اما اکنون باتوجه به رسانه‌ای شدن این موضوع، بهتر است تا کمی به این تصویر و محتوای موجود در آن بپردازیم.باتوجه به عکس فوق، می‌توان فهمید که شرکت آمیکو قصد دارد تا در نمای بیرونی آسنا اتوماتیک نیز تفاوت‌هایی را با نمونه دستی قائل شود. مثلا در جلوپنجره آسنا اتوماتیک، شاهد بزرگ‌تر شدن سایز لوگو آمیکو (AMICO) هستیم. با بزرگ‌تر شدن ابعاد نوشته AMICO، آسنا کمی قلدرتر از قبل به نظر رسیده و دیگر مانند قبل، کوچکتر از چیزی که هست دیده نمی‌شود.

اما همان‌طور که قبلا اعلام شد، در آمیکو آسنا اتوماتیک شاهد تغییراتی در کابین و داشبورد خودرو هستیم. با مشاهده این داشبورد، دیگر نمیتوان گفت که این بخش آسنا مانند قبل قدیمی و غیرمدرن است. البته داشبورد جدید آسنا اتوماتیک براساس ترند سال، خیلی هم مدرن محسوب نمی‌شود؛ اما به هرحال بهتر از نمای داشبورد سایر پیکاپ های موجود در بازار ایران است.البته در سال گذشته ضمن برگزاری کلینیک معرفی محصولات آمیکو، یک دستگاه آمیکو آسنا اتوماتیک قرمز رنگ هم در آنجا به نمایش در آمده بود. این نسخه، تریم داخلی اش برمبنای رنگ‌های کرمی-مشکی بود. ولی در فضای مجازی تصاویری از کابینی با تریم رنگی قرمز-مشکی نیز منتشر شد که هنوز بصورت رسمی معلوم نیست آسنا اتوماتیک با کدام تریم رنگی وارد بازار ایران خواهد شد.

با جایگزینی بدنه داشبورد جدید، می‌توان دید که بخش مانیتور و مولتی مدیا بروزتر شده و احتمالا کارایی بیشتری را هم برای راننده در اختیار خواهد گذاشت. همچنین فرمان به صورت دی کات شده و غربلیک این بخش هم چرمی گردیده است. نمایشگر تهویه به صورت جداگانه ای در زیر مانیتور لمسی تعبیه گشته و میتوان گفت که تهویه مطبوع آسنا اتوماتیک، الکتریکی شده است. در بخش آمپر هم شاهد قرارگیری نمایشگر دیجیتالی کوچکی در وسط این بخش هستیم.

اما بزرگترین مزیت آسنا اتوماتیک، بخش فنی و پیشرانه آن است. پیشرانه ای که 2.4 لیتر حجم داشته و با اتصال به یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 218 اسب بخار، قدرت و 320 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این پیشرانه توسط گروه خودروسازی میتسوبیشی طراحی و توسعه یافته است. همچنین گیربکس 6 سرعته اتوماتیک هم توسط شرکت پانچ توسعه یافته است.

باتوجه به اینکه عرضه نمونه اتوماتیک آسنا، به نوعی توسعه یافتن این محصول تلقی می‌شود؛ اما هم‌چنان شاهد عدم موجودیت برخی امکانات و آپشن‌های کاربردی هستیم. برای مثال خودرویی با این ابعاد، قطعا به دوربین های 360 درجه احتیاج خواهد داشت، اما در آسنا حتی اتوماتیک هم این سامانه وجود ندارد.

اما درکل، امکانات رفاهی و ایمنی پیکاپ آمیکو آسنا اتوماتیک به شرح ذیل است:

  • تریم چرمی صندلی ها، رودری و فرمان
  • تهویه مطبوع الکتریکی
  • مولتی مدیای لمسی همراه با دوربین دید عقب
  • سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو
  • سامانه کروز کنترل
  • قفل دیفرانسیل اتوماتیک
  • چراغ روز (دی لایت)
  • دو ایربگ ایمنی
  • سنسور نور
  • بالابرهای الکتریکی شیشه های چهار درب
  • تنظیم حالت دیفرانسیل
  • و…

باتوجه به قیمت نسخه دنده‌ای و همچنین باتوجه به اعلام برخی منابع، احتمالا قیمت این پیکاپ فراتر از یک میلیارد و صد میلیون تومان خواهد بود. باتوجه به اینکه شرکت آمیکو برنامه دارد تا در هفته های آینده، این نسخه از آسنا (اتوماتیک) را عرضه کند، پس می‌توان گفت که این خودرو، اولین پیکاپ مونتاژی اتوماتیک بازار ایران است. هم‌چنین چون دیگر شرکت‌های خودروسازی قصد دارند تا در نیمه دوم امسال، برخی پیکاپ‌های اتوماتیک خود را عرضه کنند، در این شرایط، آسنا اتوماتیک میتواند تا در این زمان موجود، در ابتدا بازار این دسته از پیکاپ ها را بدست آورد.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. با این قیمت هیچ شانسی مقابل فوتون جدید نداره، چون فوتون زیر یک میلیارد. در ضمن ابعاد آسنا پاشنه آشیل برای خودشه،و اصلن بدرد شهر نمیخوره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا