مکمل بنزین
گوناگونرپورتاژ

نحوه پاک کردن لکه بستنی وانیلی از فرش

تفاوتی نمی کند که بستنی از دست کودک بازیگوش تان بر روی فرش ریخته باشد یا دسر میهمانان تان باشد. بهرحال اگرچه در ابتدا، بستنی ممکن است لکه ای بی ضرر به نظر برسد اما از آنجا که بستنی ها حاوی مقدار نسبتا زیاد پروتئین هستند، می توانند به عنوان یکی از سخت ترین لکه های خشک فرش باشند.

حتی پس از تمیز کردن کامل فرش نیز، ممکن است فکر کنید لکه کاملا از بین رفته است اما یک حلقه قهوه ای یا مایل به زرد پس از چند روز به آرامی پدیدار می شود. بنابراین مهم است که یک روش تمیز کردن لکه بستنی فرش صحیح را انتخاب و دنبال کنید تا لکه به طور کامل از اعماق فرش، خارج شود.

ما در این مقاله، قصد داریم تا روش پاک کردن لکه بستنی از فرش را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

چگونه لکه بستنی وانیلی را از فرش پاک کنیم؟

مواد و وسایل مورد نیاز

جهت پاک کردن لکه بستنی ابتدا مواد و وسایل زیر را تهیه کنید:

  • یک قاشق یا کاردک
  • چند پارچه تمیز و خشک
  • آب
  • آب یا نوشابه گازدار
  • مایع ظرفشویی
  • کرم اصلاح
  • یک مسواک قدیمی
  • حوله
  • جاروبرقی

مراحل پاک کردن لکه بستنی وانیلی از روی فرش

مرحله اول:

ابتدا به کمک یک قاشق یا یک کاردک تمیز، بستنی ریخته شده بر روی فرش را به آرامی بردارید. توجه کنید که قاشق یا کاردک را بر روی فرش نکشید، چرا که با این کار باعث ورود بیشتر بستنی به داخل الیاف فرش خواهید شد.

چنانچه نمی توانید لکه را در منزل تمیز کنید و یا لکه بستنی فرش قدیمی و کهنه شده است، می توانید از خدمات قالیشویی های حرفه ای به طور مثال قالیشویی محدوده امیرآباد استفاده کنید.

مرحله دوم:

کمی نوشابه یا آب گازدار را درون یک ظرف بریزید. یک دستمال یا اسفنج را درون محلول گازدار فرو کنید و به محل لک شده فرش بمالید. با این کار تلاش کنید تا باقی مانده بستنی را از فرش خارج کنید.

همچنین به یاد داشته باشید که تمیز کردن را از لبه های خارجی به سمت مرکز لکه انجام دهید تا باعث گسترده تر شدن لکه نشوید. در صورتی که با وجود تمام تلاش ها، لکه پاک نشد بهتر است از خدمات قالیشویی در تهرانپارس استفاده کنید.

مرحله سوم:

حدود ½ قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با 1 فنجان آب به خوبی مخلوط کنید. یک اسفنج یا دستمال تمیز را در مخلوط آماده شده فرو ببرید. پس از اینکه آب اضافی اسفنج را گرفتید، آن را به آرامی بر روی محل لکه شده فرش بمالید.

به جای مایع ظرفشویی می توانید از کرم اصلاح صورت کف سفید استفاده کنید. مقدار کمی از کرم اصلاح را به محل لکه بستنی بر روی فرش بمالید و به کمک یک مسواک قدیمی، کرم را به آرامی بر روی لکه بزنید.

به یاد داشته باشید که لکه را به هیچ عنوان مالش ندهید. مالش دادن لکه فرش، علاوه بر اینکه باعث وخیم تر شدن اوضاع می شود و لکه را گسترش می دهد، باعث از بین رفتن الیاف فرش نیز خواهد شد. خدمات قالیشویی در تهران نیز می تواند در پاک کردن سریع لکه به شما کمک کند.

مرحله چهارم:

به کمک یک ظرف آب و یک اسفنج یا دستمال تمیز، به آرامی لکه را پاک کنید تا آبکشی شود و مایع ظرفشویی به خوبی از الیاف خارج گردد. توجه داشته باشید که د راین مرحله نیز فرش را مالش ندهید. پاک کردن را تا جایی ادامه دهید که دیگر از  اسفنج یا دستمال، آب آلوده خارج نشود.

مرحله سوم و چهارم را تکرار کنید تا لکه کاملا از بین برود. در صورتی که مقدار بستنی ریخته شده زیاد است یا لکه های بستنی در تمام فرش پخش شده است، پیشنهاد می کنیم از خدمات یک قالیشویی خوب در تهران استفاده کنید.

مرحله پنجم:

در این مرحله به کمک یک حوله، سعی کنید تا حد امکان آب اضافی فرش را بگیرید. خشک کردن فرش اهمیت زیادی دارد. عدم خشک شدن کامل فرش باعث کپک زدن یا پوسیدگی می شود. پس از اینکه به کمک حوله فرش را به خوبی خشک کردید، یک دستمال بر روی محل ترمیم شده بگذارید و اجازه دهید تا فرش در هوای آزاد خشک شود. می توانید جهت تسریع این امر، دستگاه های تهویه مطبوع خود را نیز روشن کنید.

مرحله ششم:

پس از تمیز کردن کامل لکه، بر روی محل ترمیم شده جاروبرقی بکشید. توجه کنید که جاروبرقی کشیدن باعث می شود تا الیاف فرش به حالت اولیه خود بازگردند. درواقع با این کار، الیاف را به حالت اولیه باز می گردانید.

اگر لکه سرسخت و لجباز بستنی همچنان بر روی فرش دیده می شود، پیشنهاد می کنیم از خدمات یک قالیشویی مجاز و معتبر استفاده کنید. مجموعه قالیشویی توحید بهترین انتخاب شما برای تمیز کردن آسان و بدون دردسر انواع لکه از روی فرش است.

خدمات قالیشویی

امروزه استفاده از خدمات قالیشویی یکی از روش های مطمئن و راحت جهت تمیز کردن انواع فرش های دستبافت و ماشینی است. شما می توانید به راحتی تنها با یک تماس، از خدمات قالیشویی درب منزل خود استفاده نمایید. همچنین ارائه خدمات ثبت سفارش آنلاین قالیشویی توسط برخی از قالیشویی های معتبر و حرفه ای، امکان استفاده از خدمات قالیشویی را به صورت 24 ساعته و شبانه روزی در اختیار شما قرار داده است. بنابراین شما می توانید به راحتی و تنها با چند کلیک، خدمات مورد نیاز خود را درب منزل تحویل بگیرید.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید با سابقه بیش از 30 سال فعالیت در صنعت قالیشویی، امروزه به عنوان عضو رسمی اتحادیه، خدمات متنوع قالیشویی و موکت شویی و حتی مبل شویی را به همشهریان خود ارائه می دهد. ما با دارا بودن تکنسین های کاربلد و آموزش دیده قالیشویی می توانیم خدمات ارزشمند خود را در سرتاسر شهر تهران ارائه نماییم.

شما می توانید از خدمات تضمین شده ما به صورت 24 ساعته و شبانه روزی استفاده کنید. ما با دریافت عنوان واحد نمونه سال از طرف اتحادیه قالیشویان، مفتخر به ارائه خدمات صادقانه و باکیفیت در تهران، کرج، شمیرانات و … هستیم.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا