مکمل بنزین
گوناگونخبر

ابرخودروی جدید ۳ میلیون دلاری تویوتا به زودی رونمایی می‌شود!

همه عاشقان خودرو و دوستداران این وسایل چهارچرخ، اکنون به‌صورت مشتاقانه‌ای منتظر رونمایی از ابرخودروی جدیدی هستند که قرار است در مسابقات 24 ساعته لمانس، جایگزین کلاس موسوم به LMP1 شود. در اصل، این مسابقات استقامتی خودرویی، قرار بود در ماه ژوئن سال جاری میلادی یعنی دو ماه پیش برگزار شود که به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به تاریخ نوزدهم سپتامبر یعنی حدود یک ماه و نیم دیگر موکول شده است.

قوانین جدید این مسابقه نام‌آشنا به این معنا است که تولیدکنندگان خودرو می‌توانند نمونه‌های اولیه مسابقه‌ای را به تولید برسانند که شباهت‌های زیادی به ابرخودروهای پرقدرت و جذاب جاده‌ای دارد. به همین منظور، تویوتا و اسکودریا کامرون گلیکن هاس (Scuderia Cameron Glickenhaus) نیز از قبل تائید کرده‌اند که می‌خواهند در این کلاس جدید، به رقابت و مسابقه بپردازند. این در حالی است که استون مارتین بریتانیایی در مورد ورود پیدا کردن به این مسابقات با یک نمونه جذاب از والکری (Valkyrie)، تأخیر کرده است.

تویوتا در راستای همین فرمول‌ها و قوانین جدید مسابقات لمانس، در سال 2018 بود که در نمایشگاه خودرویی توکیو، ابرخودروی مخصوص مسابقات لمانس خود را به‌عنوان یک طرح مفهومی خیره‌کننده، معرفی کرد. اکنون منابع خبری تائید کرده‌اند که این خودروساز ژاپنی برنامه‌ریزی کرده است تا یک نمونه جاده‌ای از طرح مفهومی GR Super Sport خود را به تولید نهایی برساند.

این قوانین مسابقات تأکید می‌کنند که شرکت سازنده باید حداقل تعداد 20 نسخه از این ابرخودرو را که قصد دارد در مسابقات لمانس بیاورد، در مدت دو سال به تولید برساند. اگرچه هنوز اطلاعات کمی در مورد این ابرخودروی تویوتا موجود است اما گزارش‌ها اعلام کرده‌اند که این خودرو با یک موتور 6 سیلندر (V6) توربودوقلو، ظاهر خواهد شد. قدرت خروجی نیز هنوز مشخص نشده است؛ اما ابرخودروی تویوتا خواهد توانست در زمان تنها 2.5 ثانیه، خود را از حالت سکون به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برساند. زمان رسیدن از حالت سکون به‌سرعت 200 کیلومتر بر ساعت نیز برای این تویوتا، در زیر 7 ثانیه اتفاق خواهد افتاد.

اما از طرف دیگر، نسخه اورجینال جی آر سوپر اسپرت تویوتا که در موتورشو توکیو 2018 به نمایش درآمده بود، از یک قلب تپنده 2.4 لیتری 6 سیلندر بهره می‌برد که بنا به گفته‌های این شرکت، توانایی تولید 986 اسب بخار قدرت را دارد.

اکنون انتظار می‌رود که در سال 2022، این ابرخودروی تویوتا، به دست مشتریان خود برسد. هنوز مشخص نیست که تویوتا قرار است چه تعداد از این هیولای خوش‌چهره را به تولید برساند؛ اما انتظار می‌رود که این ابرخودرو، با برچسب قیمتی بسیار بالای 2.8 میلیون دلار، به دست مشتریان خود برسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا