مکمل بنزین
گوناگونخبر

با اشکودا ویژن S آشنا شوید

بنظر می‌رسد اشکودا قرار است با ویژن S به نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ بیاید. ویژن اس که پیش از این در نمایشگاه موتور شوی ژنو سال گذشته معرفی شده بود اکنون آماده نمایش در پکن شده است. البته کانسپت نامبرده که نشانگر زبان طراحی اشکودا بوده،آماده عرضه جهانی نیز شده است. این خودروسازی که از جمهوری چک پا به صنعت خودروسازی گذاشته است برای اینکه از این صنعت عقب نماند تصمیمات بزرگی در ذهن دارد که ویژن اس نمونه‌ای از این تصمیمات است.

Skoda-VisionS_Concept-2016-800-01

 در طراحی ظاهری اشکودا ویژن S خطوط تیز، چراغ‌های ظریف با طرح LED درکنار جلوپنجره مخصوص اشکودا، کاپوت برآمده، طراحی جدید چراغ‌های عقب، ظاهر خشمگین، درب عقب ساده و تمیز، همراه با یک نوار عریض از چراغ‌های LED که درست در بالای یک دیفیوزر  قرار گرفته‌اند بسیار جلب توجه می‌کنند. این محصول همچنین مجهز به یک سیستم اگزوز دوگانه و یک اسپویلر در درب عقب است. در کل چراغ‌های جلو و عقب بیشترین نقش را در جذابیت ظاهری این خودروی خشمگین داشته‌اند.باید به این نکته نیز اشاره کرد که این خودرو بر اساس پلتفرم MQB گروه فولکس‌واگن ساخته شده است. طول این کراس‌اور اشکودا برابر ۴/۷۰ متر، عرض آن ۱/۹۱ متر، و ارتفاع و فاصله محوری آن به ترتیب، ۱/۶۸ و ۲/۷۹ متر هستند.

Skoda-VisionS_Concept-2016-800-07

محصول جدید اشکودا اولین خودرو از ساخته‌های این شرکت است که می‌تواند ۶ سرنشین را در ۳ ردیف صندلی در خود جای دهد. این کابین بزرگ از انبوهی تجهیزات تشکیل شده است که چرم داخلی پرمیوم، تریم متالیک و سیستم سرگرمی صندلی‌ عقب در کنار و دو صفحه نمایش بزرگ ۱۶ اینچی با مجموعه ابزارهای دیجیتالی، و یک مرکز کنترل دیجیتال با دکمه‌های لمسی نمونه ای از این تجهیزات هستند.

Skoda-VisionS_Concept-2016-800-0b

 اشکودا برای پیشرانه ویژن S از یک سیستم پلاگین هیبریدی استفاده کرده است که در آن یک موتور ۱/۴ لیتری TSI با قدرت ۱۵۴ اسب‌بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر در کنار یک موتور الکتریکی با خروجی ۵۴ اسب‌بخار و ۲۲۰ نیوتن‌متر قرار می‌گیرد. خروجی کلی سیستم پیشرانه به ۲۲۲ اسب‌بخار می‌رسد که از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته DSG به چرخ‌ها منتقل می‌شود. موتور ویژن S این امکان را فراهم می‌کند تا این خودرو در عرض ۷/۴ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند. مصرف سوخت این خودرو  معادل ۱/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. البته محصول جدید اشکودا از یک سیستم کاملا جدید نیز بهره می‌برد که سیستم دیفرانسیل هوشمند چهار چرخ متحرک بدون استفاده از کوپلینگ مکانیکی است.

Skoda-VisionS_Concept-2016-800-06

 

اشکودا که از سال ۱۹۹۱ یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن محسوب می‌شود با این محصول تا حد بسیار زیادی خود را به سایر برندهای زیر مجموعه فولکس نزدیک خواهد کرد. حال باید منتظر ماند تا دید استقبال از این خودرو چگونه خواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا