مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

دلایل موفقیت تویوتا میان خریداران و مشتریان در سطح جهانی چیست؟

بی‌شک، برند خودروسازی تویوتا را می‌توان یکی از بهترین شرکت‌ها در این صنعت مهم نام برد. در واقع تویوتا یک شرکت بزرگ ژاپنی است که در حال حاضر مالکیت برندهایی همچون لکسوس و سوبارو را در اختیار دارد و تولیدات این گروه خودروسازی همواره در سرتاسر جهان از فروش بسیار عالی  و مطلب برخوردار هستند. پیرامون همین موضوع، حال در این مطلب قصد داریم با نگاهی دقیق‌تر به روند موفقیت تویوتا در سالیان اخیر، دلیل اعتماد مشتریان و خریداران را نسبت به این برند بررسی نماییم.

1-کیفیت محصولات

یکی از بارزترین دلیل‌ها در موفیقت تویوتا در سالیان اخیر، بی‌شک کیفیت محصولات تولید است. این شرکت همواره بر اصول خود در تولید خودروهای باکیفیت و بادوام استوار بوده و ارزیابی کیفیت نهایی محصولات را با دقت بسیار بالا انجام می‌دهد. پیرامون همین موضوع، اگر از خریداران اتومبیل‌های تویوتا سوالی مبنی بر کیفیت و دوام خودرو مورد نظر شود، پاسخ این افراد همواره مساعد و رضایت بخش است.

2-استهلاک پایین

از دیگر موفقیت تویوتا در سالیان اخیر، استهلاک پایین خودروهای این شرکت است. همان‌گونه که می‌دانید، تویوتا برند لوکسی به نام لکسوس را نیز دارا بوده که این برند وظیفه تولید محصولات رده بالا و لوکس تویوتا را بر عهده دارد. محصولات تولید شده توسط تویوتا و لکسوس چه در رده اقتصادی و چه در رده لوکس از استهلاک و خرابی بسیار کمتری نسبت به رقبا برخوردار بوده و هزینه سرویس‌های دوره‌ای خودروها تولیدی توسط این برند در مقایسه با دیگر شرکت های خودروسازی، ارزان‌تر است.

3-سیاست فروش

از دیگر عوامل مهم در رشد و محبوبیت برند تویوتا در سرتاسر جهان، سیاست‌های متنوع فروش و عرضه محصولات است. در همین رابطه، با نگاهی مختصر به بازار سایر کشورها از جمله ایالات متحده آمریکا، کانادا و برخی از کشورهای اروپایی، متوجه خواهیم شد که فروش محصولات تویوتا به‌دلیل ارائه قیمتی منصافه و شرایط متنوع در صورت خرید اقساطی، از فروش و محبوبیت بالایی برخوردار بوده و خریداران همواره در اکثر مواقع اولیت خود را خرید محصولات تویوتا بیان می‌کنند.

4-خطوط تولید در سرتاسر جهان

یکی دیگر از عوامل موفقیت تویوتا در بازارهای جهانی، وجود کارخانجات این برند در کشورهای مختلف است. این برند ژاپنی در حال حاضر دارای 20 خط تولید مختلف در کشورهایی همچون انگلستان، آمریکا، ترکیه، مالزی و … بوده و محصولات خود را در انواع کلاس‌ها در این مراکز به تولید میرساند و به واسطه وجود این خطوط تولید، همواره تولیدات خود را سر موعد تایین شده وارد بازارهای منطقه‌ای و جهانی می‌کند. (لازمه به یاداوریست که دفتر اصلی تویوتا همچنان در ژاپن است)

5-حضور در بازار بورس و رشد سهام

به‌جرات می‌توان گفت که حضور مستمر و رشد سهام این شرکت در بازار بورس جهانی، باعث موفقیت و محبوبیت هرچه بیشتر این برند ژاپنی در سالیان اخیر بوده است. پیرامون این موضوع، اگر به آمار محبوبیت خودروسازان جهانی توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که در 10 سال اخیر همواره تویوتا و برند زیر مجموعه آن یعنی لکسوس، در جایگاه اول الی چهارم قرار گرفته و این بدین دلیل است که رشد سهام تویوتا به واسطه رضایت مشتریان و قابل اعتماد بودن محصولات به گونه‌ای بوده که باعث خرید هرچه بیشتر سهام این خودروساز ژاپنی در بازار بورس جهانی توسط تجار و سرمایه گذاران شده و این امر به‌خودی خود موجب بالارفتن ارزش این برند خوش‌نام در سالیان اخیر شده است.

6-طراحی ظاهری و داخلی عامه پسند

سرانجام، نوبت به آخرین عامل موفیقت و محبوبیت برند تویوتا در سرتاسر جهان می‌رسد و این عامل چیزی جز طراحی ظاهری و داخلی نیست. پیرامون همین موضوع، به اعتقاد کارشناسان، طراحی تویوتا و برند زیر مجموعه آن لکسوس در سالیان اخیر کمتر دچار تغییر بنیادین شده و مهندسان این شرکت همواره طرح کلی محصولات تولیدی را بر مبنا عامه پسند بودن میان مخاطبین، طرح ریزی و اجرا می‌کنند. در زمینه طراحی داخلی نیز می‌توان این‌گونه گفت که اتاق داخلی محصولات این برند ژاپنی شاید در نگاه اولیه کمی ساده به‌نظر برسند اما در استفاده طولانی مدت، این طراحی عامه پسند هیچگاه باعث دل زدگی راننده و سرنشینان نخواهد شد.

امین ایرجی

هیچ گاه از علاقه خود به دنیای اتومبیل غافل نشوید. یک مازندارنی اصیل. علاقمند به خودروهای آلمانی و سیستم های پیشرفته. نویسنده و کارشناس بازار خودرو ایران و مسائل روز صنعت خودرو در سرتاسر جهان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا