مکمل بنزین
اخبار روز خودروتازه‌هاخبر

رنو ۵ توربو ۳ با کابین بزرگ‌تر و پوشیده از فیبر کربن به خیابان‌ها باز خواهدگشت!

R5 T3 دستورالعمل موفق دهه ۱۹۸۰ را با سخت‌افزار مدرن تکمیل می‌کند.

به علت قوانین سفت و سخت آلایندگی، خودروسازان درحال آماده‌سازی برای کنار گذاشتن هاچ بک های محبوبی هستند که با موتورهای احتراق داخلی کار می‌کنند، اما از آنجایی که شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پس از فروش مشتاق هستند مدل‌های محبوب را حفظ کنند و تصمیم دارند چند عدد از بهترین خودروهای سال‌های اخیر را به زندگی برگردانند، امیدها هنوز به طور کامل از بین نرفته‌اند. به طور خلاصه، اتومبیل‌های افسانه‌ای، نامی جدید در صنعت تازه‌سازی خودرو است و تصمیم دارد جان تازه‌ای به خودروی کلاسیک دهه ۱۹۸۰_رنو۵ توربو_ ببخشد.

با حفظ طراحی کلی، که این هاچ بکِ موتور وسط را به یک خودروی فوق‌العاده محبوب تبدیل کرده، توربو۳ تجسمی مدرن از خودروی سه درب کلاسیک R5 خواهد بود.

بدنه سفارشی دست‌ساز آن عمدتا از فیبرکربن ساخته شده تا وزن را پایین نگه دارد، به علاوه بدنه خودرو حدودا یک فیت (تقریبا ۳۰ سانتی‌متر) عریض تر شده تا چرخ‌های بزرگ‌تر شده را در خود جای دهد، چرخ‌های جلویی ۱۶ اینچی و ۱۷ اینچی در دو طراحی متفاوت قابل عرضه هستند.

شرکت اتومبیل‌های افسانه‌ای چراغ‌های از مد افتاده‌ی رنو۵ را با چراغ‌های LED عوض می‌کند، البته R5 T3 ظاهر پیشینیان خود را حفظ کرده‌است.

پره‌های هوایی (یک نوع دستگاه تهویه، گرمایشی و سرمایشی اختصاصی هستند که هوای تهویه شده را از هوای تهویه نشده جدا می‌کنند، آنها هم‌چنین از ورود حشرات، دود و گرد و خاک جلوگیری می‌کنند.) در ستون ،C نه تنها زیبا بلکه کاربردی هم هستند، که شبیه توربو۱ و توربو۲ است، با این تفاوت که شیشه لچکی توربو۳ قاب کربنی دارد. قسمت انتهایی، میزبان یک بادشکن طویل است که به رنگ قرمز خواهدبود، به علاوه از این رنگ قرمز بر روی آینه‌های جانبی، رینگ و قسمت ابتدایی ماشین نیز استفاده‌ شده‌است. اگزوز در یک دیفیوزر دوتکه سفارشی جای گرفته، نوک اگزوزها به منظور تکمیل طراحی زاویه دار رنو۵ کلاسیک و ادای احترام به آن، به صورت مربعی طراحی شده‌است. توربو ۳ فاصله کمی از زمین دارد و از سیستم تعلیق دوگانه در جلو و عقب بهره می‌گیرد که نمایانگر برداشتی مدرن از پیکربندی استفاده شده توسط ماشین مسابقه‌ای توربو R5 Maxi است.

در چیدمان کابین سعی بر ایجاد حداقل تغییرات بوده، البته صفحه‌های آنالوگ اتومبیل کاملا با ابزار دیجیتال عوض شده‌اند. رگه‌های نارنجی استفاده شده در خارج اتومبیل، در قسمت داخلی کابین هم حفظ شده‌اند و رنگ قرمز روی دریچه‌های هوایی، تسمه‌های درها و همین‌طور فرمان دو-اسپوک آن، با یک طراحی مینیمالیستی اعمال شده‌است.

کمپانی اتومبیل‌های افسانه‌ای، توربو۳ را به سیستم تهویه دومنطقه‌ای، صندلی‌های بسیار نازک با پشتیبانی جانبی قابل توجه و همین‌طور کمربندهای مسابقه‌ای مجهز کرده‌است. پشت صندلی‌ها و بر روی محفظه موتور یک رول-کیج تعبیه شده، دقیقا همان‌جایی که موتور توربوشارژ چهارسیلندر، با قدرت ۴۰۰ اسب بخار قرار گرفته.

این، بهبودی ای تحسین‌برانگیز نسبت به مدل کلاسیک است که توانی معادل ۱۵۸ اسب بخار داشت، در نسخه جدید جعبه دنده دنباله‌ای مدرن یا دستی (بسته به تولید کننده) جایگزین گیربکس ۵ سرعته و دستی ماشین قبلی شده و امروز این گیربکس است که وظیفه انتقال نیروی موتور به چرخ‌های عقب را برعهده دارد. هنوز جزئیات مربوط به موتور فاش نشده، اما گفته شده که پیشرانه‌ای مدرن است، همانطور که از یک پروژه نوسازی انتظار می‌رود!

در دوره ۶ ساله حضور این مدل در بازار، ۱۸۲۰ دستگاه رنو۵ توربو۱ (به همراه ۳۱۶۷ عدد توربو۲) ساخته شده‌است، که یعنی هدف کمپانی اتومبیل‌های افسانه‌ای جمعیتی محدود خواهد بود، البته باید دید چه تعداد از مالکان مسیر نوسازی کامل خودرو را پیش‌ خواهند گرفت. این کمپانی گفته‌است که به منظور تولید بهترین نسخه ممکن این ماشین محبوب و کوچک تمامی مشاورات مالی را نادیده گرفته و از هیچ هزینه‌ای رویگردان نبوده.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا