مکمل بنزین
گوناگونخبر

مرسدس EQS53، اولین محصول الکتریکی AMG معرفی شد

اواخر فروردین امسال بود که مرسدس بنز از مدل EQS به‌عنوان اولین سدان الکتریکی و همین‌طور پرچم‌دار خانواده محصولات الکتریکی خود پرده‌برداری کرد. در آن زمان این خودرو در دو نسخه معمولی EQS450 و EQS580 معرفی شد اما مرسدس وعده ارائه نسخه اسپرت و قدرتمند AMG را هم برای این سدان الکتریکی داد. حال آلمانی‌ها به وعده خود عمل کرده و EQS53 AMG را در نمایشگاه خودروی مونیخ به جهانیان نشان داده‌اند. این خودرو به‌عنوان اولین مدل AMG در خانواده EQ، ظاهری زیبا و عملکردی فوق‌العاده دارد.

AMG در EQS53 ارتقاءهای زیادی انجام داده و حداکثر خروجی موتورهای آن‌را به اعداد چشمگیر 751 اسب بخار قدرت و 1020 نیوتن متر گشتاور رسانده است. البته این نیرو تنها زمانی در دسترس است که خودرو به لطف پکیج استاندارد داینامیک پلاس AMG در حالت استارت مسابقه‌ای قرار گیرد. در این صورت، خودرو ظرف 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. خروجی عادی موتورها اما 650 اسب بخار قدرت و 950 نیوتن متر گشتاور خواهد بود که شتاب خودرو در این حالت اعلام نشده اما حداکثر سرعت آن به‌صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

انرژی موردنیاز این موتورها توسط یک پکیج باطری بزرگ 107.8 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که هرچند برد دقیق آن‌ها هنوز مشخص نیست اما به گفته مرسدس، چیزی بین 530 تا 580 کیلومتر خواهد بود. هرچند این اعداد از برد 770 کیلومتری EQS معمولی بسیار کمتر هستند اما هنوز هم برای یک خودروی اسپرت 2655 کیلوگرمی مناسب به نظر می‌رسد. همچنین به لطف شارژ سریع، با تنها 15 دقیقه شارژ 300 کیلومتر به برد خودرو اضافه می‌شود. امکان به‌روزرسانی سیستم مدیریت این باطری‌ها هم از طریق به‌روزرسانی از راه دور وجود خواهد داشت.

EQS53 غیر از موتورهای قوی‌تر، چند ارتقاء دیگر را هم تجربه کرده است. به‌عنوان‌مثال، اکسل عقب و دسته‌موتورها به‌طور خاص برای این مدل از نو توسعه داده شده‌اند. قوای محرکه دو موتوره این خودرو نیز سامانه چهارچرخ محرک با تنظیم خاص AMG را فراهم کرده و به‌صورت استاندارد با سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب (تا 9 درجه) همراه است. در EQS53 پنج حالت رانندگی مختلف شامل لغزنده، راحت، اسپرت، اسپرت پلاس و شخصی قابل انتخاب است و در کنار این حالات رانندگی، سیستم تجربه صوتی AMG هم وجود دارد که امکان انتخاب از بین سه حالت صدای مختلف شامل متعادل، اسپرت و قدرتمند را فراهم می‌کند.

برای متوقف کردن این موشک الکتریکی سیستم ترمز AMG با دیسک‌های جلوی 17 اینچی و کالیپرهای شش پیستونه در نظر گرفته شده درحالی‌که سیستم ترمز کامپوزیت سرامیکی AMG با کالیپرهای قرمزرنگ هم قابل سفارش خواهد بود. این خودرو به سیستم احیای انرژی ترمزها با سه حالت مختلف هم مجهز است که از طریق پدال‌های پشت غربیلک فرمان قابل تنظیم خواهد بود. رینگ‌های استاندارد این ماشین 21 اینچی خاص AMG هستند اما نمونه‌های 22 اینچی با طرح‌های دیگر هم قابل سفارش خواهد بود.

در داخل، هایپراسکرین مرسدس به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود که از صفحه‌های خاص AMG و سایر ویژگی‌های اختصاصی برای یک مدل پرفورمنس برخوردار است. غربیلک فرمان D شکل AMG پرفورمنس، پدال‌های اسپرت AMG، نشان AMG روی پارکابی‌ها، کف‌پوش‌های AMG، تریم فیبر کربنی، تزئینات قرمزرنگ و صندلی‌های AMG هم از دیگر ویژگی‌های کابین این خودرو هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا