مکمل بنزین
گوناگونخبر

گریت وال خواهان حضور در اروپا و رقابت با بنز و بی‌ام‌و

شرکت چینی گریت وال برندهای زیرمجموعه زیادی دارد که یکی از آن‌ها Wey است. وی در سال 2 وان 6 بعنوان یک برند لوکس تأسیس شد و به تولید کراس‌اوورهای مختلف پرداخت. یکی از جدیدترین محصولات این برند کراس‌اوور میان سایزی بنام موکا (Mocha) است که اوایل امسال بعنوان جایگزینی برای مدل VV7 معرفی شد. حال گریت وال این خودرو را با نام Coffee 01 در نمایشگاه مونیخ به نمایش درآورده و قصد دارد بزودی آن‌را در اروپا عرضه کند.

کافی وان اولین محصول وی در اروپا خواهد بود و به‌عنوان کراس‌اووری لوکس برای رقابت با مدل‌های مرسدس بنز، بی‌ام‌و آئودی به بازار این قاره عرضه خواهد شد. رویکرد لوکس، استراتژی متفاوتی برای گریت وال در اروپا محسوب می‌شود که قبلاً تلاش کرده بود با عرضه محصولات اقتصادی و ارزان‌قیمت، خریداران اروپایی را جلب کند اما موفقیت چندانی کسب نکرد. نایب‌رئیس اجرایی گریت وال برای اروپا «جانسون کیانگ» در این نمایشگاه به اتونیوز گفته است که ما به محصول خود اطمینان داریم. وی در ادامه افزوده است که این خودرو در ابتدا در آلمان، سپس در ایتالیا و اسپانیا و بعدازآن در کل اروپا عرضه خواهد شد.

کافی وان با قوای محرکه پلاگین‌هیبریدی راهی اروپا می‌شود که از یک پیشرانه 2 لیتری بنزینی به همراه دو موتور الکتریکی در کنار یک گیربکس نُه سرعته دوکلاچه تشکیل شده است. این سیستم مجموعاً 470 اسب بخار قدرت داشته و پیش‌بینی می‌شود بتواند شتاب صفرتاصد زیر پنج ثانیه را فراهم کند. این خودرو همچنین از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی 140 کیلومتری هم برخوردار است که برای رانندگی‌های روزانه کافی خواهد بود.

این کراس‌اوور لوکس چینی از لحاظ اندازه بین کراس‌اوورهای محبوب بازار اروپا قرار می‌گیرد. کافی وان با 4,870 میلی‌متر طول، از بی‌ام‌و X3، آئودی Q5 و مرسدس بنز کشیده‌تر و از بی‌ام‌و X5، آئودی Q7 و مرسدس بنز GLE کوتاه‌تر است. گریت وال قصد دارد با این کراس‌اوور لوکس خریدارانی را جذب کند که به پیشنهادی پُر از تکنولوژی اهمیت می‌دهند.

کافی وان اولین خودروی تولید انبوه دنیا خواهد بود که به چیپ کوالکوم اسنپدراگون 8155 مجهز است. این ویژگی امکان ارائه قابلیت‌هایی مثل اینترنت 5G، تشخیص چهره، به‌روزرسانی از راه دور و واقعیت افزوده را فراهم می‌کند. البته به گزارش اتو نیوز، ممکن است کافی وان نام نهایی این کراس‌اوور چینی نباشد اما فعلاً این نام به خاطر لذت‌بخش بودن قهوه در سراسر جهان انتخاب شده است. کیانگ هم از طرفداران نام قهوه بوده و می‌گوید این نام‌گذاری به زندگی خانوادگی، کار و اوقات فراغت اشخاص مرتبط است.

برند وی از زمان تأسیس در پنج سال پیش تاکنون بیش از 400 هزار دستگاه خودرو در چین به فروش رسانده است. این برند لوکس چینی به‌زودی فعالیت خود را در اروپا آغاز خواهد کرد و اولین نمونه‌های کافی وان را در نیمه اول سال 2022 به خریداران تحویل خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا