مکمل بنزین
گوناگونرپورتاژ

چگونه خلافی ماشین را در پاییز 1400 استعلام و پرداخت کنیم؟

اکثر مردم خود را “شهروندان متعهد به قانون” می‌دانند، اما هرکسی می‌تواند در هنگام ارتکاب جرایم رانندگی مورد توجه قرار گیرد. نظرسنجی‌های انجام نشان داد که میلیون‌ها نفر که معتقد به رعایت قانون هستند در هفته هفت بار مرتکب خلافی خودرو می‌شوند.برخی از تخلفات رانندگی، که شامل سرعت زیاد و استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی است، در صدر  لیست خلافی ماشین قرار داشت. با اینکه روش‌های مختلفی برای آگاهی از خلافی خودرو وجود دارد؛ اما اغلب رانندگان تا زمان خرید و فروش خودروی جدید، به فکر استعلام و پرداخت خلافی نیستند. در سال‌های گذشته، دریافت ریز خلافی‌ها برای رانندگان چالشی جدی بود؛ اما اکنون با روش‌های اینترنتی و غیر حضوری، رانندگان می‌توانند از خلافی خودرو ی خود مطلع شوند. اگر می‌خواهید تمامی این راه‌ها و روش‌ها را بدانید، با ما همراه شوید تا به شما بگوییم؛ چگونه خلافی ماشین را استعلام کنیم.

خلافی خودرو چیست؟

گاهی اوقات برخی تخلفات از سوی رانندگان سر زده که در پرونده‌ی آن‌ها درج می‌شود. این تخلفات تحت عنوان خلافی خودرو یاد می‌شوند.چنانچه این تخلفات از محدوده‌ی معین شده بیشتر شود، گواهی‌نامه‌ی شما به نسبت تخلف رخ داده بین 3 ماه تا 6 ماه توقیف خواهد شد. در صورت تکرار تخلفات گواهی‌نامه‌ی شما ابطال خواهد شد.

هر سال افسران راهنمایی و رانندگی هزاران برگه جریمه را برای تخلفات رانندگی صادر می‌کنند. تخلفات راهنمایی و رانندگی می‌تواند از عدم بستن کمربند ایمنی تا تصادفات متغیر باشد. تقریباً همه تخلفات راهنمایی و رانندگی در کتاب‌های آیین قوانین رانندگی وجود دارد که در زمان آزمون راهنمایی و رانندگی آن‌ها را مطالعه کرده‌اید. در صورت نقض آنها می‌توانید باعث حادثه شده و خطرآفرین تلقی شوید.

انواع جرائم و مجازات ها چیست؟

برخی از انواع جرایم را در زیر مشاهده می‌کنید.

نبستن کمربند ایمنی

همه رانندگان و مسافران باید از کمربند ایمنی استفاده کنند، مگر اینکه از نظر پزشکی معاف باشند. راننده ای که کمربند ایمنی نمی‌بندد علاوه بر جریمه‌ی تخلف رخ داده، نمره منفی گواهی‌نامه نیز برای وی اعمال خواهد شد.

رانندگی بدون بیمه

تجهیزات امروزی به پلیس اجازه می‌دهد خودروهای فاقد بیمه را تشخیص دهد.در صورت عدم داشتن بیمه‌نامه خودروی شما بسته به شرایط جریمه خواهد شد. داشتن بیمه شخص  ثالث برای رانندگی ضروری‌ست. چنانچه حین رانندگی دچار تصادف شوید و بیمه شخص ثالث نداشته باشید، بیمه هیچ تعهدی در قبال خسارات وارده نداشته و آن‌ها را پرداخت نخواهد کرد. از آن‌جا که داشتن بیمه شخص ثالث برای همه رانندگان وسایل نقلیه زمینی نظیر خودرو و موتور اجباری است، ما خرید بیمه شخص ثالث را به همه رانندگان توصیه می‌کنیم.

خرید بیمه شخص ثالث برای همه رانندگان الزامی است.
خرید بیمه شخص ثالث برای همه رانندگان الزامی است.

سرعت زیاد

سرعت زیاد موجب خطرات متعدد می‌شود. به نسبت جاده‌ای که در آن رانندگی می‌کنید و شرایط آب و هوایی باید سرعت مربوطه را رعایت نمایید.به عنوان مثال، اگر باران یا برف می‌بارد، ممکن است به دلایل ایمنی لازم باشد سرعت خود را به زیر حد مجاز کاهش دهید.

سرعت زیاد نیز یکی از شایع ترین علل تصادفات رانندگی است. به یاد داشته باشید که اگر نمره منفی بیش از حد در سابقه رانندگی خود کسب کنید، ممکن است از امتیاز رانندگی محروم شوید.

حد فاصل خودروی خود را با خوردوی جلویی رعایت نکنید

هرچه فاصله بین دو خودرو بیشتر باشد، برای خودروی عقب شرایط بهتر و امن‌تری فراهم است. در صورت بروز اتفاق غیرمنتظره از تصادف جلوگیری می‌شود. با این حال، بسیاری از افراد خیلی نزدیک به خودروی جلویی خود رانندگی می‌کنند.

رانندگی بدون احتیاط یا غیرایمن

اگر قوانین جاده‌ها را به گونه‌ای نقض کنید که جان دیگران را به خطر بیندازد، به عنوان راننده بی پروا می‌توانید با جریمه‌ها و مجازات‌های بیشتر روبرو شوید.

سایر جرایم رانندگی را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • حرکت نمایشی مانند دور زدن درجا و با حرکت موتورسیکلت بر روی یک چرخ
  • تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۳۰ کیلومتر در ساعت)
  • سبقت غیرمجاز در راه‌‌های دو طرفه
  • عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی
  • حرکت به طور مارپیچ
  • حرکت با دنده عقب در آزادراه‌­ها و بزرگراه‌ها
  • رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان‌­گردان یا افیونی
  • عبور از محل ممنوع
  • تجاوز به چپ از محور راه
  • عبور وسایل نقلیه از پیاده‌رو
  • عدم رعایت حق تقدم عبور و…

برای اطلاعات بیشتر ما خواندن، راهنمای کامل خلافی خودرو و شیوه‌های استعلام آن را تصویه می‌کنیم.

استعلام خلافی خودرو

به منظور استعلام خلافی خودرو چند روش به شما پیشنهاد می‌شود. می‌توانید بنابر نیاز و راحتی کار خود هریک از این روش‌ها را امتحان کنید. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد

  1. استعلام از طریق سایت پلیس راهور
  2. استعلام خلافی از طریق کدهای دستوری USSD
  3. استعلام خلافی با پیامک (SMS)
  4. استعلام خلافی از طریق اپلیکیشن
  5. استعلام خلافی از طریق تماس تلفنی
  6. استعلام خلافی از طریق سایت راهور

استعلام خلافی خودرو از طریق سایت راهور:

  1. ابتدا به سایت ir مراجعه کنید
  2. پس از باز کردن این وب سایت می‌توانید به قسمت استعلام خلافی خودرو مراجعه کنید
  3. شماره مندرج روی کارت خود را در کادر مربوطه وارد نمایید
  4. استعلام خلافی ماشین شما آماده است.

/

استعلام و پرداخت خلافی ماشین از سایت پلیس راهور
استعلام و پرداخت خلافی ماشین از سایت پلیس راهور

استعلام خلافی خودرو از طریق کدهای دستوری ussd

به منظور استعلام خلافی با این روش می‌بایست کد *110# را شماره‌گیر کرده و کد  VIN اتومبیل (موجود در سند ماشین) را در آن وارد کنید. با این روش خلافی‌خودرو خود را مشاهده و استعلام می‌کنید.

استعلام خلافی با پیامک

یکی از آسان ترین روش‌هایی که می‌توانید برای استعلام خلافی خودرو از آن استفاده کنید، استعلام خلافی از طریق پیامک است.برای استفاده از این روش می‌بایست شماره VIN روی سند یا کارت ماشین را به یکی از شماره‌های زیر ارسال نمایید.

  • ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰
  • ۳۰۰۰۵۱۵۱
  • ۱۱۰۰۰۵۱۵۱

پس از ارسال کد خلافی خودرو شامل شناسه قبض و پرداخت در قالب پیامک برای شما ارسال خواهد شد.با استفاده از اطلاعاتی که در دست دارید می‌توانید خلافی ماشین را توسط یکی از روش‌های الکترونیکی شامل درگاه پرداخت اینترنتی، دستگاه کارت‌‌خوان و کدهای USSD پرداخت کنید.

از پرداخت خلافی جا نمانید!

برای اطلاع هرچه سریع‌تر از خلافی‌های خودرو و جلوگیری از انباشته شدن آن‌ها روی هم، می‌توانید زودتر این هزینه‌ها را پرداخت کرده و از بیشتر شدن این خلافی‌های جلوگیری کنید.حواستان باشد هوای جیبتان را داشته باشید. حال که از روش‌های مختلف و متنوع استعلام و پرداخت خلافی خودرو اطلاع دارید، می‌توانید خیلی سریع اقدام به پرداخت کنید. اگر مبالغ را سریع تسویه نکنید، روزی می‌رسد که مثلا برای فروش خودروی‌تان باید مبالغ هنگفتی از خلافی خودرو را یک‌جا بپردازید!

پرداخت خلافی خودرو و داشتن بیمه شخص ثالث برای رانندگی ایمن در خیابان‌های تهران
پرداخت خلافی خودرو و داشتن بیمه شخص ثالث برای رانندگی ایمن در خیابان‌های تهران

 

بهتر است برای فراموش نکردن پرداخت جرایم و خلافی‌ها بهترین برنامه را برای خود داشته باشید.

برای اطلاعات بیشتر درباره جرایم رانندگی، خلافی خودرو و انواع بیمه‌های ماشین نظیر بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه، می‌توانید به وب سایت بیمه دات کام (https://bimeh.com ) مراجعه نمایید.

اطلاعات تماس:

آدرس: تهران، سعادت آباد، میدان فرهنگ، خیابان سرو شرقی، جنب بیمارستان پارسیان، ‌ پلاک 17 طبقه 6، واحد 6

پست الکترونیک: info@bimeh.com

شماره تماس: 4372-021

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا