Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

با فنگ‌گوانگ 580، جدیدترین کراس‌اوور دانگ‌فنگ آشنا شوید

فنگ‌گوانگ (Fengguang) یکی از زیربرندهای شرکت چینی دانگ‌فنگ است. این شرکت در سال 2016 از طریق این زیربرند کراس‌اوور کامپکتی بنام فنگ‌گوانگ 580 را معرفی کرد. این خودرو که به‌صورت پنج‌نفره و هفت‌نفره (با سه ردیف صندلی) تولید می‌شود، غیر از چین در کشورهای دیگری مثل اندونزی، کره جنوبی و روسیه هم عرضه می‌شود. نسل اول فنگ‌گوانگ اما که تاکنون چند فیس‌لیفت را تجربه کرده، تقریباً به پایان عمر خود رسیده است زیرا چند ماه پیش، دانگ‌فنگ نسل جدید آن‌را معرفی کرد.

نسل دوم فنگ‌گوانگ 580 خودرویی کاملاً جدید است که هیچ ارتباطی با نسل قبلی ندارد. 580 جدید هم از لحاظ کیفیت و هم از نظر ظاهر بهبود پیدا کرده و مجموعه بسیار جذاب‌تری را ارائه می‌کند. این خودرو از طراحی جدیدی بهره می‌برد که شباهتی با نسل قبلی در آن به چشم نمی‌خورد. در جلوی خود بیش از همه جلوپنجره بسیار بزرگ دوکی‌شکلی جلب‌توجه می‌کند که شباهت زیادی به ساخته‌های لکسس دارد. در این جلوپنجره بجای خطوط افقی کرومی از طرح مشکی‌رنگ جدیدی استفاده شده که به گفته دانگ‌فنگ، از پرواز دسته‌جمعی پرندگان در آسمان الهام گرفته است.

در طرفین این جلوپنجره چراغ‌های باریک چندضلعی قرار گرفته‌اند که توسط یک خط کرومی باریک به هم متصل شده‌اند. نکته جالب اینکه در نسل جدید 580 لوگوی دانگ‌فنگ حذف شده و بجای آن نوشته FENGON بالای جلوپنجره کار شده که این یعنی دانگ‌فنگ قصد دارد به این زیربرند خود هویت مستقل‌تری ببخشد. نسل جدید این کراس‌اوور چینی 4,720 میلی‌متر طول، 1,865 میلی‌متر عرض و 1,710 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصله محوری آن 2,785 میلی‌متر است که این یعنی 580 جدید کمی کشیده‌تر و عریض‌تر از قبل شده اما فاصله محوری آن تنها 5 میلی‌متر افزایش یافته است.

در داخل فنگ‌گوانگ 580 جدید شاهد فضای مدرنی هستیم که ترکیب دورنگ قرمز و مشکی هم آن‌را جذاب‌تر کرده است. این خودرو همچنین از طراحی محبوب این روزهای بازار یعنی دو نمایشگر به هم چسبیده بهره می‌برد که یکی 12.3 اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و دیگری 7 اینچی LCD به‌عنوان صفحه آمپر دیجیتالی است. روی کنسول مرکزی خودرو یک شیفتر دنده الکترونیکی به چشم می‌خورد که در طرفین آن دکمه‌های کرومی برای ویژگی‌هایی مثل ترمزدستی الکترونیکی، پارک اتوماتیک، ESP و… به‌صورت متقارن جای گرفته‌اند.

580 جدید مثل نسل قبلی به سه ردیف صندلی مجهز است اما حالا این صندلی‌ها به‌صورت شش‌نفره یعنی 2+2+2 طراحی شده‌اند. این کار با از بین بردن محدودیت‌هایی که در صندلی‌های عقب سنتی سه‌تایی وجود دارد، نه‌تنها فضای راحت‌تری را برای سرنشینان ردیف دوم فراهم کرده بلکه موجب سهولت در سوار و پیاده شدن سرنشینان ردیف سوم هم خواهد شد. صندلی‌های جلو هم به تنظیم برقی 8 جهته، گرم‌کن و تهویه مجهز هستند. ازجملهٔ دیگر تجهیزات این خودرو نیز می‌توان به چراغ‌های جلوی مالتی LED هوشمند، ورود بدون کلید، درب صندوق اتوماتیک، تودوزی چرمی، سقف پانوراما، هشدار خروج از خط، پایش نقاط کور، دوربین 260 درجه و… اشاره کرد.

نسل جدید فنگ‌گوانگ 580 به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ جدید مجهز شده که 184 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور دارد و با استانداردهای آلایندگی 6b چین همخوانی خواهد داشت. این پیشرانه که از تکنولوژی چرخه احتراق میلر استفاده می‌کند، از مزایای زیادی مثل گشتاور بالا، راندمان بالا، آلایندگی کم، مصرف سوخت پایین و سروصدای کم برخوردار است. نیروی این موتور توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک منتقل می‌شود و مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر 7 لیتر است.

به گزارش خبرگزاری‌های چین، دانگ‌فنگ اخیراً پیش‌فروش فنگ‌گوانگ 580 را آغاز کرده است. قیمت این کراس‌اوور شش‌نفره در چین از 95,900 یوآن معادل 15 هزار دلار آغاز شده و نهایتاً به 129,900 دلار معادل 20 هزار دلار ختم می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.