مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

ArcFox-7 سوپراسپرت تمام الکتریکی حاضر در نمایشگاه پکن!

ArcFox-7 نام یک خودرو سوپراسپرت تمام الکتریکی حاضر در نمایشگاه پکن ۲۰۱۶ است. این کانسپت با پیشرانه ای قدرتمند، آماده شده برای اینکه پیست‌های مسابقه را به تسخیر خود در بیاورد. به‌نظر می‌رسد شرکت بایک، سازنده ArcFox-7 با طراحی خود به آینده سلام کرده است. لوگویArcFox-7 حاصل الهام طراحان از چهره و نمای صورت روباه است. این ابر خودرو الکتریکی ، نتیجه همکاری مستمر و مثبت شرکت BAIC و گروه طراحی R&D در مرکز شهر بارسلونا و شرکت سرمایه‌گذاری  Campos Racing از اسپانیا است.

arcfox-7-china-1-660x692

در قسمت داخلی سوپراسپرت الکتریکی بایک همه‌چیز به درستی قرار گرفته است. غربیلک فرمان کاملا اسپرت با چند صفحه نمایش لمسی در قسمت جلویی خودرو همچنین قسمت‌های فیبرکربنی داخلی و لوگوی آبی رنگ خودرو، یک صحنه دلچسب را ایجاد کرده‌اند.

arcfox-7-china-2-660x559

به ادعای شرکت سازنده، موتور تمام الکتریکی ArcFox-7، با قدرت ۶۰۳ اسب بخار و حداکثر سرعت ۲۹۸ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد را فقط در ۲.۸ ثانیه طی می‌کند. ابعاد این خودرو 1775 کیلوگرمی در طول 4570 میلی‌متر، در عرض 2040 میلی‌متر و در ارتفاع 1214 میلی‌متر است. در کلاس خودروهای مسابقه‌ای  فرمول E حداکثر خروجی موتور می‌بایست ۲۷۰ اسب بخار باشد بنابراین هدف شرکت سازنده این خودرو شرکت در کلاس‌های بالاتر از فرمول E است.

arcfox-7-china-4-660x446

قسمت عقب ArcFox-7 علاوه بر طراحی زیبا از یک بال بزرگ و دیفیوزر عقب، از یک صفحه نمایش تشکیل شده که بر روی آن با حروف چینی نوشته شده، سلام آینده. نوارهای آبی رنگ روی بدنه با رنگ زمینه سفید و خطوط برجسته ظاهری، این سوپر اسپرت را به یک اثر هنری تبدیل کرده است. البته شرکت سازنده طیف‌های رنگی دیگری مانند سفید و زرد و سفید و قرمز را برای محصول الکتریکی خود در نظر دارد. این محصول تمام الکتریکی به‌نظر نمی‌رسد از قیمت پایینی برخوردار باشد بنابراین ArcFox-7 انتخاب چشم بادامی‌های میلیاردر و حمایت کننده صنعت داخلی چین خواهد بود.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا