مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید لکسس LX معرفی شد، برادر لوکس لندکروزر

لکسس LX یکی از سالخورده‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شود زیرا نسل کنونی این خودرو برای اولین بار در نمایشگاه خودروی نیویورک 2007 رونمایی شد و عرضه آن تا به امروز با چندین فیس‌لیفت و بروزرسانی ادامه داشته است؛ اما پس از اینکه اوایل امسال تویوتا نسل جدید لندکروزر را معرفی کرد، می‌دانستیم که بزودی این تافاق برای برادر لوکس آن یعنی لکسس LX هم رخ خواهد داد و حالا سرانجام پس از چهارده سال، نسل جدید این پرچمدار ژاپنی رسماً معرفی شده است.

طراحی لکسس lx

در طراحی بیرونی نسل جدید لکسس LX انتظار تغییرات بزرگی را نباید داشته باشید زیرا طراحان کاملاً محافظه‌کارانه عمل کرده‌اند. در جلوی خودرو همچنان جلوپنجره دوکی‌شکل بزرگ لکسس چشم می‌خورد که البته در داخل این جلوپنجره حالا هفت میله افقی با بخش میانی توخالی برای بهبود خنک‌کنندگی پیشرانه طراحی شده است. طراحان همچنان ورودی‌های هوای بزرگ‌تر و چراغ‌های جلوی باریک‌تری را هم برای این خودرو در نظر گرفته‌اند. در پروفیل جانبی خودرو شاهد نمای ساده‌ای هستیم که شاید تنها ویژگی قابل‌ذکر آن گلگیرهای برجسته باشد. زیر این گلگیرها هم رینگ‌های آلیاژی 18، 20 و یا 22 اینچی قرار می‌گیرد.

در عقب خودرو مثل نسل جدید NX، بجای لوگوی لکسس نوشته LEXUS نقش بسته و حالا چراغ‌های جدید خودرو هم توسط یک نوار باریک به هم متصل شده‌اند. در پایین هم سپر جدیدی به چشم می‌خورد که قطعاً نمای پیکاپی کمتری دارد. لکسس هنوز ابعاد دقیق LX جدید را اعلام نکرده اما گفته است که فاصله محوری 2,850 میلی‌متری نسل قبلی را حفظ کرده است. این موضوع به‌احتمال‌زیاد فضای داخلی خودرو را محدود می‌کند اما به گفته لکسس، این فاصله از زمان معرفی اولین نسل LX در سال 1995 تاکنون ثابت بوده است.

هرچند طراحی بیرونی LX تکاملی و تقریباً مشابه قبل است اما در مورد داخل آن هرگز این‌گونه نیست. اصلی‌ترین ویژگی در اینجا دو نمایشگر مختلف با اندازه‌های 7 و 12.3 اینچی در میانه داشبورد با سیستم اطلاعاتی-سرگرمی کاملاً جدید لکسس است که برای اولین بار در نسل جدید NX ارائه شد. نمایشگر بزرگ‌تر ناوبری، نمای دوربین‌ها و تنظیمات سیستم صوتی را نشان می‌دهد درحالی‌که نمایشگر کوچک‌تر به کنترل سیستم تهویه و اطلاعات خودرو اختصاص دارد. ازجمله دیگر ویژگی‌های داخلی LX جدید هم می‌توان به تریم‌های چوبی و فلزی، صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم صوتی پریمیوم لوینسون با 25 بلندگو اشاره کرد.

نسل جدید شاسی‌بلند پرچم‌دار لکسس در مدل LX600 و در تیپ‌های استاندارد، پریمیوم، لوکس، فوق لوکس و F اسپرت عرضه می‌شود که دو تیپ آخر کاملاً جدید هستند و دو گروه کاملاً متفاوت از خریداران را هدف گرفته‌اند. F اسپرت در بیرون با جلوپنجره مشکی‌رنگ با قاب کرومی مشکی و همین‌طور رینگ‌های 22 اینچی آلومینیومی اختصاصی متمایز می‌شود اما تغییرات فنی آن چندان عمیق نیستند و صرفاً شامل تجدیدنظر در فرمان برقی و سیستم تعلیق تطبیقی با تنظیم منحصربه‌فرد کمک‌فنرها و دیفرانسیل لغزش محدود تورسن می‌شود.

تیپ فوق لوکس اما در جهت متفاوتی گام برداشته و در عقب به دو صندلی مجزای فوق‌العاده راحت مجهز است. بین این صندلی‌ها هم یک کنسول عریض با شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند، نگه‌دارنده‌های لیوان کاوردار، پورت‌های USB و جک‌های هدفون برای سیستم سرگرمی عقب، محفظه اشیاء بزرگ و یک نمایشگر کوچک برای کنترل صندلی‌های و سیستم تهویه قرار گرفته است. این نسخه همچنین در عقب به دریچه‌های تهویه سقفی مخصوص برای گرمایش و سرمایش بهتر مجهز است و از آفتاب‌گیر و چراغ‌های مطالعه هم بهره می‌برد.

موتور لکسوس lx

در زیر کاپوت نسل جدید LX، مثل لندکروزر جدید، پیشرانه 5.7 لیتری V8 قبلی جای خود را به یک 3.5 لیتری V6 توئین توربوی جدید داده که 409 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور دارد. این اعداد افزایش قابل‌توجه 26 اسب بخاری و 103 نیوتن متری را نسبت به قبل نشان می‌دهند. این موتور به یک گیربکس 10 سرعته جدید متصل شده که جایگزین 8 سرعته قبلی شده است و باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود. در همین حال، وزن LX هم به لطف درهای آلومینیومی و پلت‌فرم بدنه روی شاسی کاملاً جدید، 200 کیلوگرم کمتر از نسل قبلی شده است. همچنین به گفته لکسس، معماری خودرو 20 درصد مستحکم‌تر از قبل شده است.

به گفته لکسس، تغییراتی که در نسل جدید LX انجام شده، آن‌را راحت‌تر و پویاتر کرده و درعین‌حال توانایی‌های آفرود افسانه‌ای آن‌هم حفظ شده است. یکی از مصادیق این ادعا، عدم تغییر زوایای حمله، فرار و شکست و همین‌طور توانایی بالا رفتن از شیب 45 درجه و حرکت در عمق 70 سانتی‌متری آب است. سایر ویژگی‌های آفرودی LX جدید هم شامل کرال کنترل، دستیار پایین رفتن از شیب‌ها و مانیتور مالتی تراین می‌شود که آخری با استفاده از چهار دوربین در جلو، طرفین و عقب، محیط اطراف خودرو را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا