مکمل بنزین
گوناگونخبر

تسلا قیمت پایه تمامی محصولاتش را در آمریکا افزایش داد!

تسلا بار دیگر قیمت خودروهایش را در ایالات متحده افزایش داد، البته این بار تنها قیمت‌ها تغییر نکرده‌اند، بلکه زمان تقریبی تحویل برخی نسخه‌ها هم طولانی‌تر شده‌.

اجازه دهید با تسلا مدل 3 شروع کنیم، نسخه Standard Range Plus در حال حاضر، ۲۰۰۰ دلار (تقریبا ۵٪) افزایش داشته و قیمت پایه آن از ۴۳۹۹۰ دلار شروع می‌شود. این یعنی، در صورتی که DST هم ۱۲۰۰ دلار باشد، حداقل ۴۵۰۰۰ دلار باید بپردازید تا یک تسلای جدید بخرید.

بدتر از همه، یک مشتری بالقوه باید بداند که احتمالا باید حدود یک سال صبر کند تا SR+ خود را دریافت کند؛ البته اگر آپشن چرخ‌های بزرگ‌تر را انتخاب کرده باشد، خودرو تقریبا سه ماه زودتر به دست وی خواهد رسید.

توجه داشته باشید که تسلا از دسامبر ۲۰۲۰ تا امروز، قیمت خودروهایش را به طور متوسط ۷۵۰۰ دلار افزایش داده (تقریبا ۲۱ درصد) و از ۳۶۴۹۰ دلار به ۴۳۹۹۰ دلار رسانده است. البته با در نظر گرفتن افزایش تورم، افزایش قیمت واقعی چندان زیاد نیست ولی واضح است که با این اوضاع، خودروهای تسلا، دیگر چندان مقرون به صرفه نیستند و بسیاری از آن‌ها قیمتی بالاتر از ۳۵۰۰۰ دلار دارند، قیمتی که زمانی از طرف این خودروساز به مشتریانش وعده داده شده بود ولی تنها مدت زمان کوتاهی دوام آورد.

مدل AWD Y Long Range تسلا هم در حال حاضر ۲۰۰۰ دلار (۳.۶٪) افزایش داشته و به ۵۶۹۹۰ دلار رسیده‌است؛ زمان تخمین زده شده برای دریافت این خودرو، بسته به چرخ‌های انتخاب شده، یک ماه طولانی‌تر شده‌ و بین ماه‌های مه و اگوست در نظر گرفته شده‌است. قیمت این خودرو در مقایسه با دسامبر ۲۰۲۰ (۴۸۴۹۰ دلار)، ۸۵۰۰ دلار (۱۷.۵٪) افزایش داشته.

تسلا قیمت مدل S Long Range AWD و X Long Range AWD را هم افزایش داده (به ترتیب ۹۴۹۹۰ دلار – ۵.۶٪ و ۱۰۴۴۹۹۰ دلار – ۵٪)

حدس ما این است که تسلا چاره‌ای جز افزایش قیمت محصولات پرتقاضا خود نداشته، چرا که در حال حاضر مشتریان برای دریافت برخی از محبوب‌ترین نسخه‌ها مجبور می‌شوند یک سال کامل منتظر بمانند. تا زمانی که اوضاع به همین منوال باقی بماند، هیچ شانسی وجود ندارد که شاهد خودروهای ارزان‌تر تسلا باشیم، به خصوص که این شرکت در مسیر رسیدن به برخی از برترین خودروسازی‌های جهان قرار گرفته.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا