مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌هابررسیتماشاخانه

بررسی 207 صندوقدار؛ یک صندوق گران‌قیمت!

پژو 207 را همه میشناسیم؛ محصولی که در دنیا با نام 206 پلاس شناخته شده و در ایران با تبلیغات فراوان به عنوان یک محصول جدید با نام پژو 207 به بازار عرضه شد!

پس از اینکه ایران خودرو پژو 206 را با صندوق به بازار عرضه کرده و با استقبال خوب مشتریان مواجه شد؛ چند سال بعد این پروژه را بر روی 207 نیز انجام داد. این محصول در زمانی وارد بازار شد که قیمت دلار در حال افزایش بود و بازار خودرو نیز اصلا شرایط خوبی نداشت. پژو 207 صندوقدار توسط ایران خودرو در تعداد محدودی در دو مدل اتواتیک و دنده ای پیش فروش و سپس به دست مشتریان رسید!

پژو 207 صندوقدار اتوماتیک

خب طبیعتا این خودرو فیس لیفتی از 206 یا بهتر بگوییم همان 207 هاچ بک است! اما هم اکنون در بازار تفاوت قیمت عجیبی دارد که واقعا معلوم نیست چرا؟!

پرداخت هزینه ای نزدیک به 400 میلیون برای این محصول؛ واقعا عجیب است!

پس از آنکه بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک، هایما S7 توربو، چری تیگو 5، بی‌ام‌دبلیو ایکس 4 و SWM G01، چری تیگو 7 و نهایتا ماکسیما را انجام دادیم، قرعه به نام این خودروی افتاد تا زیر تیغ بررسی و بدون جانبداری ما قرار بگیرد.

همچون قبل، تلاش کردیم تا یک نقد منصفانه را انجام دهیم، چرا که متاسفانه درصد بسیار زیادی از بررسی‌هایی که امروزه در میان رسانه‌های مختلف و به‌خصوص برای خودروهای تازه وارد انجام می‌گیرد، به سفارش و یا پشتیبانی عرضه کنندگان این خودروها در داخل کشورمان تهیه شده و برای همین از واقعیات موجود تا حد زیادی به دور هستند.

در واقع کاربران با مشاهده اکثر ویدیوهای به اصطلاح بررسی، قادر به دریافت اطلاعات واقعی و به دور از تعصب و جانبداری نیستند و آن چیزی را می‌بینند که نمایندگی و عرضه کننده آن محصول، دوست دارد تا بیان شود. این بررسی‌ها اغلب با حذف یا کمرنگ نشان دادن معایب و بولد کردن مزایا به نمایش درمی‌آید و حتی گاهی به جز بیان یک سری ویژگی‌ها و مشخصات به همراه تصاویر رنگارنگ و جذاب بصری، چیز خاصی برای ارایه ندارد.

نتیجه چنین مدل از بررسی، باقی ماندن مشتری در تاریکی و حتی بدتر از آن، سوق دادنش به سوی مسیری اشتباه بوده که در پایان می‌تواند منجر به یک انتخاب اشتباه در خرید شود، مساله‌ای که با توجه به قیمت بسیار بالا و عرضه محدود خودرو در کشورمان، تبعات جبران ناپذیری برای مصرف کننده نهایی خواهد داشت.

حال بدون هیچ حرف و حدیث اضافه، از شما دعوت می‌کنیم تا به تماشای ویدیوی بررسی پژو 207 صندوقدار بنشینید و این را بدانید که این تست به‌صورت کاملا مستند و واقعی تهیه شده و با پشتیبانی شما عزیزان، به سراغ محصولات دیگر هم خواهیم رفت.

 

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

‫5 دیدگاه ها

  1. من صندوق ندارشو دارم ! بنظرم فقط بدرد شهر میخوره چون اتوماته و تو مسافرت کمردرد و قلنج و سیاتیک همه رو باهم میگیرید . بهمین دلیل هاچبک زیباتر و منطقی تره و برای مسافرت دنای اتومات یا ال 90 بهتره

  2. با سلام و عرض ادب
    از جهاتی بنظرم بهتر بود با تمامی مشکلات و ضعف ها گروه چرخان همکاریشو با “سالار ریویوز” ادامه میداد
    اما در خصوص این بررسی، بررسی خوبی بود ولی بر خلاف نظر این بزرگوار بنظر من گیربکس این ماشین اتفاقا زیبایی داره ولی کارآییش پایینه و تقه میزنه. من 207 اتومات هاچبک دارم
    طراحی مارپیچی برای گیربکس اتومات برای خود من خیلی جذابه بخصوص تو قاب آلمینیومی ولی گیربکس کمی خنگ و کنده، خوب معکوس میشه ولی دنده هارو خوب سبک نمیکنه، هرسری معکوس هم یک تقه و پس گردنی پشت سرت میزنه! طبق تجربه ای که با این ماشین و چندسال قبل با مگان اتومات داشتم، این گیربگس AL4 برای وزن این ماشین مناسب نیست و روی ماشین سنگین تری مثل مگان خیلی بهتر جواب میده. اگرچه حضور همین گیربکس روی ساندرو اتومات هم با بهینه سازی پارس خودرو باعث شده اون ماشین هم بدون تقه و با شرایط بهتری کار کنه
    4 دنده بودن گیربکس هم مشکل رو بیشتر کرده، بطوری که در سرعتهای بالای 100 کیلومتر بر ساعت واقعا نشستن توی ماشین و تحمل صدای موتور کار سختیه! از اون گذشته وقتی یک ساعت با ماشین رانندگی کنید و بعدش از ماشین پیاده بشید ماشین صدای هواپیما میده… صدای فن وحشتناک زیاده!
    کمی هم شتاب ماشین ضعیفه ولی خب جوری نیست که بخواد آزاری داشته باشه.
    درخصوص کیفیت ساخت و مونتاژ هم حرفی نمیزنم. دوستان خودشون در خصوص ماشین های جدید کاملا آگاهن برای خود
    من مشکل میکروسویچ ترمز داشت و مشکل رادیاتور داشت که 4 بار منو به نمایندگی کشوند! باقی مسائل همون 206 قدیمیه، یعنی سایز اتاق و صندوق و در و پنجره و …. بطوریکه اگر از 206 به این ماشین مهاجرت کنید هیچ حس غربتی با این ماشین ندارید. در مجموع برای خانواده های جوان یکی دونفره نهایتا سه نفره و برای رفت و آمد شهری مناسبه ولی زیاد روش حساب نکنید.

    1. ممنون بابت نظر و اشتراک گذاری تجربه دوست عزیز

  3. سلام.
    این یارو کیه آوردید:|
    سالار بهتر بود که خیلیم توضیحاتش بهتر بود.
    بابا بیخیال این بشید من سالارو تو اینستاش دنبال میکنم فوق العاده است توضیحاتش اینارو ول کنید:|

  4. من یک ساله هاچبک دستیشو دارم . خدا رو شکر راضی ام . لذت خوبی بهم میده …. صندوق دارش میخواهید بخرید ۲۰۶ اس دی بخرید چراغ و سپر عقب و حتی جلوشو عوض کنید میشه ۲۰۷ ….. البته جلو یه کم برش کاری نیاز داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا