مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

فردا 511 برای اولین‌بار با گیربکس دستی در نمایشگاه خودرو اردبیل 1400 دیده شد!

آذرماه سال گذشته بود که پایگاه خبری چرخان، برای اولین بار در کشور از ورود خودرو چانگان آلسوین با نامی دیگر توسط شرکت خودروسازی فردا (فردا موتورز) خبر داد. باتوجه به اسنادی که بدستمان رسیده بود، می‌شد فهمید که احتمالا شرکت مذکور، آلسوین را با دو نوع گیربکس وارد بازار کشورمان خواهد کرد.

در همان ایام، روابط عمومی این شرکت از کذب بودن ادعا رسانه چرخان خبر داده و حتی این سایت را به اقدامات قضائی، تهدید نمود! اما اسناد و اخبارمان، طوری موثق بود که خود شرکت از کرده خود، پشیمان شد! پس بهتر است بگوئیم که خود تکذیب کردنشان، کذب بود!

اما خردادماه سال 1400 شد و خودروسازی فردا به صورت رسمی از خودرو ذکر شده با تغییر نام به فردا 511، رونمایی نمود. نسخه رونمایی شده در آن رویداد، مجهز به گیربکس DCT بوده و خبری از گیربکس دنده‌ای نبود! البته، تاکنون هم خبری از عرضه فردا 511 با گیربکس دستی در اختیار نیست…

فردا 511 دنده دستی در نمایشگاه خودرو اردبیل 1400

اما همان‌طور که در اخبار قبلی، از برگزاری دهمین نمایشگاه به اصطلاح بین المللی خودرو اردبیل، خبر دادیم؛ خبرنگار پایگاه خبری چرخان در سفری به این استان و حضور در این رویداد خودرویی کوچک، متوجه حضور نسخه مجهز به گیربکس دستی (منوآل) خودرو 511 در غرفه شرکت خودروسازی فردا شد!

نسخه منوآل فردا 511 یا همان چانگان آلسوین بازار ایران، از نظر فنی هیچ تفاوتی با نسخه DCT آن ندارد؛ بطوریکه از نظر پیشرانه، هردو مدل مجهز به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بوده و توانایی تولید 105 اسب بخار، قدرت و 146 نیوتن متر، گشتاور را دارند.

اما مدل دستی، از نظر امکانات رفاهی، کمی در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد. در نگاه ابتدایی، می‌شود فهمید که نسخه موجود در نمایشگاه خودرو اردبیل، آپشنی چون سانروف را نداشته و این خودرو تماما سقف فلزی بود. یا مثلا غربلیک فرمان چرمی نبوده و پلاستیک است.

سانروف، مانیتور لمسی به همراه دوربین دید عقب، سنسورهای هشدار دهنده موانع در قسمت عقب خودرو، سامانه کنترل پایداری، سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه مطبوع دارای مانیتور جداگانه، فرمان برقی، دو کیسه هوا، آنتن کوسه‌ای، بالابر برقی شیشه‌ها و… از جمله امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو بوده است.

باید گفت متاسفانه این خودرو حتی در نسخه مجهز به گیربکس DCT، از ترمز دیسکی چرخ‌های عقب هم محروم است! سیستم کروزکنترل، سنسور نور و بسیاری از آپشن هایی که می‌توان گفت در خودروهای داخلیمان مرسوم شده، در فردا 511 وجود ندارد. البته باید گفت که سفارش گذاری خودروسازی فردا برای این خودرو اشتباه بوده و برخی اپشن های نداشته 511، در برخی بازارهای جهانی وجود دارد.

لازم به ذکر می‌باشد که با ۴۳۹۰ میلی‌متر طول، ۱۷۲۵ میلی‌متر عرض و ۱۴۹۰ میلی‌متر ارتفاع در رده خودروهای ساب کامپکت قرار گرفته است.

در آخرین اعلامیه شرکت خودروسازی فردا در رابطه با قیمت فردا 511، قیمت این خودرو به 569 میلیون تومان رسیده است. البته در نمایشگاه مذکور، تخفیف هایی به خریداران داده می‌شد که می‌توان گفت، هم‌چنان محصولات این شرکت با تخفیف هم ارزش خرید بالایی ندارند. در آخر هم بهتر است بدانید که گارانتی این محصول، ۴ ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتر است.

گالری تصاویر فردا 511 در نمایشگاه خودرو، قطعات و صنایع وابسته در اردبیل

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. بعضی ها هنوز دوست دارن برای نوه هایشان هم برن پراید و سمند و … پیش خرید کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا