مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

با کیا نیرو هیبریدی مدل۲۰۱۷ آشنا شوید!

Kia-Niro_EU-Version-2017-800-01

کیا نیرو هیبرید مدل ۲۰۱۷  در سال ۲۰۱۶ در نمایشگاه بین المللی ژنو رونمایی شده بود، این خودرو در بخش تولید گازهای گلخانه‌ای از آلایندگی بسیار کمی برخوردار است. نیرو دارای انتقال قدرت ترکیبی پیشرفته و بهره‌وری سوخت بالا است که به عنوان یک سیستم نقلیه هیبریدی شناخته می‌شود. طراحی مدرن و به روز کیا نیرو آن را در میان رقبای هیبرید خود در دسته بهترین‌ها قرار می‌دهد.

این خودرو دارای  گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه با حجم موتور ۱.۶ لیتری و دارای سیستم تزریق مستقیم بنزین GDI ,لیتیوم یون, باتری پلیمر،و دارای یک موتور الکتریکی ۳۲ کیلو وات است .طراحی کیا نیرو در کالیفرنیا ,ایالات متحده و NAMYANG کره انجام شده و با ظاهری جذاب و زیبا تصویری از یک کراس‌اوور کوچک، پاک و زیبا را به نمایش می‌گذارد.

Kia-Niro_EU-Version-2017-800-04

بدنه کیا نیرو هیبریدی بر اساس آخرین فناوری‌های آیرودینامیکی با سطوح نوک تیز و جلو پنجره مشبک ( البته کمی شبیه به اسپورتج‌های جدید ) و سپر عقب خاص طراحی شده و چهره اسپرت ویژه‌ای در بینSUV‌ها دارد. کابین کیا نیرو از فضای مدرن و داشبورد گسترده و خطوط افقی روی داشبورد و صندلی های چرمی و پارچه ای به رنگهای سیاه و خاکستری تشکیل‌ شده و از جمله تجهیزات آن می‌توان به سیستم خودکار رانندگی (AEB) با تشخیص عابر پیاده است، کروز کنترل هوشمند (SCC)، که به طور خودکار فاصله و سرعتش را با دیگر وسایل نقلیه تنظیم می‌کند، سیستم هشدار خروج لین (LDWS) و سیستم کمکی (LKAS) که به صورت استاندارد روی خودرو نصب شده که برای تشخیص موقعیت خودرو در رابطه با حفظ فاصله با خط های نشانه گذاری در جاده ها را رعایت می‌کند همچنین سیستم تشخیص نقطه کور (BSD) که نظارت بر اتومبیل پشت نیرو را برای راننده آسان می‌کند و … اشاره کرد.

Kia-Niro_EU-Version-2017-800-0e

در فضای داخلی کیا برای محصول فوق‌ العاده خود از تجهیزاتی شامل سیستم صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی بزرگ و صفحه نمایش لمسی ۷.۰ برای سرگرمی سرنشینان عقب، (HMI)، بلوتوث و اتصال صوتی و رادیویی دیجیتال DAB، بهره برده است. سیستم صوتی خودرو به صورت پیش فرض با ۶ بلندگو عرضه شده اما خریداران می‌توانند خودرو خود را با ۸ بلندگو سفارش دهند.

Kia-Niro_EU-Version-2017-800-07

کیا نیرو با استفاده گسترده از آلومینیوم در قسمت‌های درب موتور و درب عقب و عناصر سیستم تعلیق و حتی کالیپرهای ترمز، توانسته در وزن صرفه‌جویی مناسبی را رقم بزند. حتی باتری 12 ولت سنتی خودرو نیز حذف شده و وظیفه آن به باتری‌های ولتاژ بالای لیتیوم یون پلیمر خودرو سپرده شده است. به گفته کیا، در این خودرو روی راحتی، فضای جادار و آرامش کابین توجه زیادی شده است. در قسمت‌های مختلف اتاق و ستون‌ها و کف خودرو از عایق‌های چندلایه‌ای استفاده شده که میزان ورود صدا به کابین را به نحو چشمگیری کاهش می‌دهند. کیا در نظر دارد در مدل‌های بعدی این خودرو تا سال ۲۰۲۰، مصرف سوخت را تا ۲۵ درصد نسبت به مدل ۲۰۱۴ بهبود ببخشد، این تلاش در مدل ۲۰۱۷ به روشنی قابل مشاهده است. کیا محصول پرفروش و جدید خود را با خدمات پس از فروش هفت ساله در سراسر اروپا عرضه خواهد کرد.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا