مکمل بنزین
گزارشاخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

رونمایی رسمی از برند فونیکس (FOWNIX) و محصولات جدید مدیران خودرو!

غروب روز گذشته بود که شرکت مدیران خودرو با برگزاری مراسمی در هتل اسپیناس پالاس، بطور رسمی از برند فونیکس و برخی محصولات آن رونمایی نمود. همان‌طور که پایگاه خبری چرخان، برای اولین بار نوید عرضه خودرو آریزو6 پرو را با لوگو فونیکس داده بود، با رونمایی این خودرو در مراسم مذکور، عملا شرکت مدیران خودرو صحت ادعاهایمان را تایید کرد.فونیکس، نام برند جدید مدیران خودرو بوده که محصولات به اصطلاح لوکس چری را پوشش خواهد داد. معنی آن ققنوس بوده و برای اینکه معادل فارسی آن، ایرانی جلوه داده شود، مدیران خودرو آن را سیمرغ می‌نامد.

براساس اعلام شرکت ذکر شده، برند فونیکس (FOWNIX) با شعار تکنولوژی، لاکچری و سرویس به بازار معرفی می‌شود. از جهت تکنولوژی، برخی محصولات فونیکس مجهز به سامانه ADAS هستند که کم‌تر خودروی موجود در بازار ایران به این سامانه مجهز است. در زمینه لاکچری، طبیعتاً به لحاظ قیمتی که خواهند داشت، در رده بالاتری از برخی خودروهای چینی‌ قرار خواهند گرفت و به همین علت، باید خودروهای فونیکس را لوکس بنامیم 😐

و اما سرویس؛ این‌طور که بیان شد، با معرفی و رونمایی برند فونیکس به بازار ایران، شاهد ارتقاء کیفی سطح خدمات قابل ارائه در نمایندگی ها بوده و هم‌چنین شاهد افزایش میزان گارانتی محصولات فونیکس نسبت به سایر خودروهای مدیران خودرو خواهیم بود.

خودروهای برند فونیکس

بابک صدرایی به عنوان مدیر مارکتینگ و بازاریابی شرکت مدیران خودرو، خبر از عرضه چهار محصول طی سالهای 2021 و 2022 میلادی داد.

اولین خودرو این برند که به احتمال زیاد در نیمه اول دی‌ماه به فروش خواهد رسید، تیگو8 پرو است. پس از تیگو8 پرو، نوبت به برادر کوچک‌تر یعنی تیگو7 پرو خواهد رسید. این خودرو هم احتمالا تا اواخر سال 1400 شمسی پا به خیابان های کشورمان با پلاک ملی خواهد گذاشت.اما نوبت به اولین سدان میلیاردی مدیران خودرو می‌رسد؛ آریزو6 پرو. آریزو6 پرو هم باتوجه به برخی مشخصات، قرار است تا با برند فونیکس عرضه شود. خودرویی که در سال 1401 وارد بازار خواهد شد و حرف های بسیاری را باتوجه به مجهز بودن به سامانه ADAS خواهد زد. نسخه پرو آریزو6 پرو، از نظر فنی با نسخه قبلی خود تفاوت زیادی نداشته و تنها تغییری که در قوای فنی این خودرو اتفاق افتاده، بروزرسانی موتور آن بوده که هم اکنون توانایی تولید 156 اسب بخار، قدرت و 230 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

و درنهایت، نوبت به جدیدترین محصول کمپانی چری می‌رسد. اومودا 5! کراس اووری با طراحی کوپه‌ای شکل که قرار است تا احتمالا در نیمه دوم سال 2022 هم‌زمان با بازار چین، در ایران هم مونتاژ شود.

در این رابطه، در اخبار بعدی منتظر اطلاعات دیگری از این خودرو باشید…

کنفرانس خبری مدیران خودرو

پس از رونمایی از برند فونیکس، مدیران شرکت مدیران خودرو در کنفرانسی، سعی در پاسخگویی به سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه داشتند. در این رابطه، خبرنگار پایگاه چرخان چند سوالی را از جک لی، مدیرعامل چینی شرکت مدیران خودرو پرسید که به شرح ذیل است:خبرنگار چرخان: گارانتی در نظر گرفته شده برای محصولات فونیکس چند ساله و چگونه خواهد بود؟

جک لی: در زمان مقرر، خودمان بطور رسمی اعلام خواهیم کرد: اما این را میتوانیم بگوییم که گارانتی خودروهای فونیکس نسبت به محصولات قبلی ام وی ام و چری طولانی مدت‌تر بوده و با سطح کیفی بالاتر…

خبرنگار چرخان: آیا خودرو آریزو6 پرو هم با سیستم ADAS عرضه خواهد شد؟

مدیرعامل مدیران خودرو: بله؛ همه خودروهای برند فونیکس با سامانه ADAS عرضه خواهد شد و تنها تفاوت آنها در لول‌بندی هایشان است.

ADAS SYSTEM
ADAS SYSTEM

آقای جک لی مدیرعامل شرکت مدیران خودرو، از مجهز بودن همه خودروهای فونیکس به سامانه ADAS خبر دادند. درحالیکه خودرو تیگو7 پرو بازار ایران به این سامانه مجهز نیست!

خبرنگار چرخان: آقای لی، باتوجه به اینکه نسخه فیس لیفت تیگو8 پرو در بازار چین دیده شده و احتمالا هم بزودی معرفی شود، آیا شرکت مدیران خودرو برنامه دارد که نسخه فیس لیفت تیگو8 پرو را وارد ایران کند؟

جک لی: ما بزودی کامل‌ترین نسخه تیگو8 پرو را وارد بازار ایران خواهیم کرد (همان نسخه رونمایی شده در مراسم). نسخه جدید و فیس لیفتی که چری در چین بزودی معرفی خواهد نمود، تفاوت بسیار محدودی با نسخه بازار ایران دارد. هم‌چنین درصورتی که برند مادر (چری) این نسخه را برای بازارهای بین المللی عرضه کند، با بررسی شرایط، ما هم نسخه فیس لیفت را به بازار ایران خواهیم آورد.

اما در بین پرسش و پاسخ ها، خبرنگار سایت چرخان اظهار به حذف سیستم اتوپارک از خودرو تیگو8 پرو برای بازار ایران نمود که در همان لحظات، جک لی به همراه بابک صدرایی مدیر مارکتینگ مدیران خودرو، از نبود این آپشن در تمامی نسخه ها خبر دادند.

این درصورتی است که برخی رسانه های چینی از وجود این آپشن خبر داده و حتی در تصاویری که شرکت مدیران خودرو در صفحه رسمی خود در اینستاگرام منتشر نموده‌اند، لوگو اتوپارک دیده می‌شود. اما در نسخه های مونتاژی تیگو8 پرو در ایران، از این آپشن خبری نیست.

تصاویری از مراسم رونمایی از برند فونیکس

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫11 دیدگاه ها

  1. تیگو هشت پرو و آریزو ۶ پرو واقعا عالین. محشرن محشر

  2. شرکت مدیران خودرو پول میگیره ماشین تحویل نمیده بررسی کنید سرتان کلاه نزارند

  3. کلمه Fonix چه ارتباطی با کلمه Phoenix به معنای مرغ آتش با همان سیمرغ دارد؟ اگر کیفیت این خودرو هم مثل برندش ساختگی و غیر اوریجینال باشد ، که چه عرض کنم…

  4. از این شرکت خودرو نخرید پول مارو گرفتن به حسابشون گذاشتن ۳ماهه ازماشین خبری نیست که نیست قرارداد ۳۰ روز کاری بود به قول خودشون هیچکس جوابگو نیست

    1. باز تو این وضعیت تاخیر سه ماهه خوبه؛ حواله دارانی وجود دارند که از سایر شرکت ها ثبت نام نموده و حدود 4 سالی است که خبری از تحویل هم نیست!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا