مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

5 دلیل برای آنکه رنو مگان بخریم

renault megane

رنو شرکتی فرانسوی است که از حیث همکاری با دو شرکت خودروسازی کشورمان بسیار شناخته‌شده است و کسی نیست که این شرکت خودروساز را نشناسد. این شرکت با ارایه مدل‌های ارزان‌قیمت و باکیفیت سعی دارد تا همواره در بازارهای جهانی سهم قابل‌توجه‌ای را داشته باشد، اگرچه در ایران اتومبیل‌های این کمپانی بیشتر مخصوص خانواده‌های متوسط رو به بالاست، مخصوصا اتومبیل رنو کپچر که قرار است در ایران توسط ایران‌خودرو به تولید برسد و قیمتی بیش از 100 میلیون تومان خواهد داشت، اتومبیلی که در بازار اروپا مخصوص خانواده‌های کم‌درآمد ساخته‌شده است.

renault megane

در این مقاله قصد داریم اتومبیلی را موردبحث قرار دهیم که چند سال پیش وارد کشورمان شد و تعجب همگان را برانگیخت، زیرا تنها اتومبیل باقیمت متوسط و معقول بود که عنوان 5 ستاره ایمنی NCAP اروپا را به یدک می‌کشید و از این حیث یک پدیده بود، البته تعجب بیشتر به این خاطر بود که توسط خودروساز ایرانی یعنی پارس‌خودرو مونتاژ می‌شد. حالا به پنج دلیلی می‌پردازیم که ما را مجاب می‌کند تا یک عدد از این اتومبیل را در پارکینگ خود داشته باشیم.

renault megane

استهلاک و مصرف سوخت پایین

رنو مگان به شما تضمین می‌کند که کمترین استهلاک را داشته باشد. این اتومبیل بعد از 5 یا 6 سال هنوز به‌خوبی کار می‌کند و هیچ‌گاه شما را در جاده تنها نمی‌گذارد. این اتومبیل در دو نوع موتوری عرضه می‌شد، یکی 1.6 لیتری و دیگری 2 لیتری! که همان‌طور که می‌دانید موتور تضعیف‌ شده 1.6 لیتری رنو مگان بر روی برادر کوچکش یعنی لوگان (یا به‌اصطلاح ساکنان جاده مخصوص، تندر 90!) قرار دارد؛ موتور 1.6 لیتری مگان با تولید 115 اسب بخار و مصرف سوخت 5.4 لیتر در جاده و 9.1 لیتر در شهر و 6.8 لیتر به‌صورت ترکیبی توانسته از موتور ملی EF7 بهتر عمل کند و می‌توان به این اتومبیل لقب کم‌مصرف داد، اگرچه با داشتن رقیبی سرسخت به نام پژو 206 تیپ V8، باید در آیتم‌های بعدی چیزهای بیشتری در چنته داشته باشد.

renault megane

سیستم تعلیق مناسب

سیستم تعلیق مک فرسون در جلو و میله پیچشی به همراه دامپرهای تلسکوپی در عقب سبب شده است تا سیستم تعلیق مگان در بین اتومبیل‌های مونتاژی و حتی بعضی از اتومبیل‌های وارداتی در زمان تولیدش، مورد ستایش و تمجید قرار بگیرد، هرچند در حال حاضر با آمدن خودروهای بعضا خوب چینی، کمی از رقیبان جدیدش عقب افتاده اما پیر فرانسوی هنوز هم برای رقیبانش کری می‌خواند. البته رقیب این اتومبیل یعنی دنا و 206 تیپ V8، هر دو به گفته رانندگان از سیستم تعلیق مناسبی بهره‌مند هستند اما به گفته بعضی از رانندگان، در دست‌اندازهای خفیف و جزئی کمی 206 بدعمل می‌کرد و شاید بتوان گفت از این حیث رنو مگان نسبت به رقیبان داخلی‌اش، برتری نسبی دارد.

renault megane

هندلینگ عالی

شاید بگویید که این‌همه تعریف و تمجید برای یک خودروی دست‌دوم زیادی باشد، اما این‌ یک حقیقت است و رنو مگان اتومبیلی بس شایسته و مناسب برای خرید است، یکی از دلایل دیگر برای خرید این اتومبیل هندلینگ فوق‌العاده‌ای است که این اتومبیل دارد و بعد از گذشت 12 سال از معرفی آن در اروپا هنوز که هنوز است در ایران جز بهترین‌ها در این زمینه است؛ رنو مگان با داشتن فرمان برقی نرم و ترمزهای مناسب نشان داده است که یک اتومبیل مناسب برای خانواده‌های با جمعیت متوسط است. رنو چند خصیصه مهم را در محصولاتش رعایت کرده که یکی از آن‌ها ترمز است که در مدل‌های مختلف آن می‌توان عملکرد خوب ترمز گیری را مشاهده کرد، این خصیصه خوب به مگان ‌هم به ارث رسیده است و شما می‌توانید خیلی سریع‌تر از رقبای داخلی‌اش بایستید.

renault megane

طراحی پویا و جذاب

رنو مگان با داشتن طراحی‌های تیز که در سرتاسر بدنه دیده می‌شود، می‌توان گفت یکی از چند اتومبیلی است که در بازار ایران بعد از مدت‌ها داشتنش از آن دل‌زده نمی‌شوید و به‌اصطلاح از ریخت و قیافه نمی‌افتد، مشکلی که در تویوتا کمری 2010 وجود دارد و بعد از مدتی آن‌قدر از ریخت و قیافه می‌افتد که حتی ممکن است با عبور از یک پژو 206 به وجد بیایید! درهرحال از این نظر خیال‌تان می‌تواند راحت باشد، اتومبیلی که در اینجا در حال بحث است به مشکل تویوتا کمری دچار نخواهد شد و مردم هم از دیدن مگان هیچ‌گاه آزرده نمی‌شوند.

renault megane

دارا بودن 5 ستاره ایمنی از موسسه EuroNCAP

هرچند این موضوع را در بالا کمی تشریح کردیم اما در این پاراگراف قصد داریم مقایسه‌ای میان این پیر فرانسوی با رقیبان داخلی و خارجی‌اش انجام دهیم. این اتومبیل در اصل در سال 2003 برای اولین بار از خط تولید رنو خارج شد و دو سال بعد یعنی در سال 2005 توانست از موسسه EuroNCAP، پنج ستاره ایمنی را کسب کند، شاید بگویید اتومبیل‌های زیادی توانسته‌اند این 5 ستاره مشهور را کسب کنند اما لازم به ذکر است تنها خودرویی که وقتی وارد بازار ایران شد و 5 ستاره ایمنی را کسب کرده بود و زیر 30 میلیون تومان قیمت داشت، همین اتومبیل فرانسوی بود. رقیبان این اتومبیل در داخل که بتوانند با این اتومبیل رقابت کنند در حال حاضر تنها 206 تیپ V8 است که فقط توانسته 4 ستاره ایمنی را از همان موسسه کسب کند.

renault megane

کلام آخر

این اتومبیل در سال 2005 توانست مقام برترین خودرو سال اروپا را کسب کند، پس می‌توان گفت که ما با اتومبیلی اصیل و عنوان‌دار طرف هستیم که اگر اتومبیلی قصد رقابت با آن را داشته باشد، باید عناوینی را به دوش بکشد که این پیر فرانسوی نتواند جواب آن‌ها را بدهد، که فعلا تنها رقیبش 206 بود که نتوانست او را به زمین بزند، هرچند از لحاظ تولید که اگر از حق نگذریم نتوانسته به‌پای 206 برسد، در هر حال اگر به دنبال اتومبیلی کارکرده هستید و چینی‌ها هنوز چشمان‌تان را فریب نداده‌اند، بهترین گزینه زیر 65 میلیون تومان، رنو مگان آن‌هم با موتور 1600 cc است.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

‫12 دیدگاه ها

  1. ولی یک دلیل وجود داره که نخریم
    اونهم فیمت غیر معقول اون هست

  2. به نظر من مگان 1600 (تجربه سواری با 2000 رو ندارم) اصلا و ابدا با پرشیا و 206 صندوقدار قابل مقایسه نیست ،مگان از هر لحاظ خیلی سرتر هست و حین رانندگی حس خیلی خوبی رو به ادم منتقل میکنه.
    فوق العاده کم اصطحلاک ،کم مصرف و با فرمان برقی عالی و ترمز های فوق عالی.
    من مدل 89 دارم تقریبا 50000 تا کار کرده و واقعا راضی هستم و فقط به شرطی که بخوام ماشین بالای 100 میلیون بخرم میفروشمش.

  3. با سلام – من مگان ۲۰۰ دارم- (۱۳۹۱)– هنوز ۳۰۰۰۰ کار کرده – فو قالعاده است–هیچکدوم از خودروهای وارداتی نمیتونه پثلاین خودرو فرانسوی باشه- چه خوب بود این خودرو مجددا تولید میشد– اگه دنبال ماشین استخون دارو شیک با استهلاک کم هستید حتما به مگان فکر کنید–البته ۱۶۰۰ رو توصیه نمیکنم-قدری کند عمل میکنه- ارادتمند-مهدی

  4. این خودرو دوبار جون من رو نجات داده هر کاری باهاش بکنین هرکاری مثل میخ به زمین می چسبه و کوچکترین ضربه ای در تصادف های شدید به داخل نمی رسه و امکان نداره چپ کنه موتورشو تقویت کنین و با خیال راحت برای مسابقات ازش استفاده کنین واقعا اوج امنیته فقط امنیت امنیت امنیت

  5. ماشین بالای مگان دنده ای 1600 مونتاز پارس خودرو قابل مقایسه با خودروهای دیگر نیست

  6. قیمت مگان الان چنده؟
    دنا خوبه یا مگان یا برلیانس؟؟

  7. نزدیک به پانزده سال بود که رویای مگان را تو سرم داشتم و یکی از آرزو هام داشتن یک مگان 2000 بود و بالاخره دو روز پیش خریدم . خیلی گشتم شاید باورتون نشه ولی از شهر خودم شهرکرد تا اصفهان تهران شیراز اراک بابل و مشهد را زیر و رو کردم تا یک مگان تمیز پیدا کردم . الان دارم ازش لذت میبرم . سواری نرم هندلینگ عالی ترمز عالی همه چیز عالی . فقط اینا بگم خدمتتون اگه قصد خرید مگان دارین عجله نکنین و خیلی خوب بگردین با حوصله بگردین وقت بگذارین تا یک تمیزش را پیدا کنین و بعد از خرید ازش لذت ببرین . به شخصه حاضر نیستم حتی با تیگو 5 یا آریزو 5 توربو و حتی بسترن عوضش کنم . مگان یک کاشین با اصالته یک ماشین با شخصیت و با پرستیژه

  8. با سلام مصرف سوخت مگان ۲۰۰۰ در جاده چنده و ایا صدای موتور ازاردهنده هست یا خیر و از نظر لوازم یدکی ایا با مشکل مواجه نمیشه ممنون از شما

  9. سلام. به نظر دوستان سورن پلاس صفر رو با مگان ۱۶۰۰ مدل ۹۰ تا ۹۲ معاوضه کنم کارم نابخردانه هست یا عاقلانه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا