مکمل بنزین
گوناگونتازه‌هاخبر

با هوندا ریج‌لاین ۲۰۱۷ بیشتر آشنا شوید!

ریج‌لاین ۲۰۱۷ نام نسل جدید پیکاپ‌های سایز متوسط هوندا را یدک می‌کشد. طراحی این خودرو به گونه‌ای پیش رفته که آن را به یک وسیله نقلیه مدرن در تمام زمینه‌ها تبدیل نموده و ظاهری‌ رسمی‌تر به عنوان یک پیکاپ به این خودرو بخشیده است. ریج‌لاین بر اساس پلتفرم جهانی هوندا طراحی شده و از شرایط آیرودینامیکی عالی برخوردار است و از سیستم مهندسی ACE پیروی می‌کند. ریج‌لاین ۲۰۱۷ یک تراک عالی را با ظاهری خوب و کابینی باکلاس همچنین عملکرد فوق‌العاده نمایش می‌دهد.

Honda-Ridgeline-2017-800-01

ریج‌لاین قدیمی با طراحی جعبه‌ای، بارگیر بلند و تخت، تفاوت‌های زیادی با مدل جدید دارد. البته این مدل از ظاهر خوبی برخوردار بود، ولی نتوانست به یک آمار فروش مناسب در سال ۲۰۱۵ دست پیدا کند.

مدل ریج‌لاین قرار نیست که با بزرگانی مانند F-150، سیلورادو، رام، سیه‌را و یا توندرا رقابت کند. بیشترین نگرانی‌های این ریج‌لاین جدید احتمالاً متوجه مدل‌هایی مانند نیسان فرونتیر ۲۰۱۶، شورولت سیلورادوی ۲۰۱۶ و تویوتا تاکومای ۲۰۱۶ خواهد بود، پیکاپ‌هایی که هنوز رقبای سرسختی در بازار هستند. اگر آمار فروش را به عنوان یک فاکتور مهم درنظر بگیریم، رقیب اصلی را باید تاکوما درنظر گرفت. در غیر این صورت، باید گفت که کلرادو با تکنولوژی‌ها و موتور توربو-دیزل بهینه‌اش از شرایط خوبی در این کلاس برخوردار است. ظاهر مدرن و شیک، تنومند و همچنین اسپرت یک استاندارد بالا را در کلاس خودروهای پیکاپ به نمایش میگذارد. ابعاد ریج‌لاین جدید نسبت به مدل قدیمی تغییراتی داشته و از لحاظ فاصله محوری 3.3 اینچ، در طول 3.1 اینچ و در قسمت بارگیری 3.9 اینچ در طول و 5.5 اینچ در عرض بزرگتر شده است.

هوندا با تغییراتی که در ابعاد و سیستم ریج‌لاین اعمال کرده، توانسته قدرت حمل بار این خودرو را به مقدار قابل قبولی بهبود ببخشد.

Honda-Ridgeline-2017-800-3f

در کابین ریج‌لاین، تجهیزات فراوانی به چشم می‌خورد، از جمله آنها می‌توان به سیستم ترمز پیشگیری از برخورد، هشدار انحراف از خط، کاهش انحراف از جاده، هشدار برخورد از جلو و دستیار حفظ حرکت در بین خطوط اشاره کرد. در این کابین شما با  فضایی بسیار راحت و دلپذیر مواجه خواهید شد. مواد و مصالح به کار رفته شرایط خوبی دارند و طراحی جذابی در داشبورد به کار رفته است. سطح تکنولوژی‌های به کار رفته در این کابین، مسلماً از بسیاری از رقبای ریج‌لاین بالاتر است. هوندا در داخل فضای داخلی خودرو از یک صفحه لمسی ۸ اینچی با امکانات سرگرمی و راهبری بهره گرفته است که می‌تواند شما را در شرایط مختلف همراهی کند. این صفحه نمایش امکانات مختلفی مانند Apple CarPlay،Android Auto و هوندا لینک را در خود دارد. کابین ریج‌لاین نیز مانند ابعاد خارجی افزایش سایز داشته است که باعث می‌شود سرنشینان فضای بیشتری را در اختیار داشته باشند.

ریج‌لاین در قلب خود یک موتور قدرتمند ۳.۵ لیتری V۶ با سیستم تزریق i-VTEC® به ۲۴ سوپاپ جای داده است. همچنین هوندا برای این موتور فناوری جدید (VCM ) بکار گرفته است که به شما این امکان را می‌دهد که سیلندرهای خودرو را برای تنظیم مصرف سوخت کنترل کنید. سیستم انتقال قدرت این خودرو را یک گیربکس ۶ سرعته اتومات تشکیل داده که نسبت به نمونه قبلی ۲۰ درصد با تعویض دنده بهتر، شتاب را بهبود بخشیده است. سیستم AWD در ریج‌لاین، دارای حالت‌های رانندگی مانند «نرمال»، «شنی»، «برف» و «گل و لای» است که می‌توانند در شرایط مسیر‌های مختلف بسیار مفید باشند.

Honda-Ridgeline-2017-800-02

صحبت کردن راجع به ریج‌لاین و بررسی کامل آن بسیار طولانی خواهد شد چرا که هوندا برای رقابت با محصولات آمریکایی و ژاپنی تمام تلاش خود را به‌کار گرفته که بهترین باشد و مسلما تنها زمانی این رقابت گرم خواهد شد که رقیبان در کنار هم بررسی شده و از لحاظ مختلفی به‌خصوص قیمت با هم مقایسه گردند.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا