مکمل بنزین
گوناگونخبر

هاچ‌بک آتشین تویوتا GRMN یاریس معرفی شد

تویوتا GR یاریس به‌خودی‌خود هاچ‌بک کوچک بسیار اسپرت و توانمندی است اما تویوتا این را کافی نمی‌داند زیرا در نمایشگاه توکیو نسخه وحشی‌تری از این خودرو را با نام GRMN یاریس معرفی کرده است. همان‌طور که انتظار می‌رود، این نسخه سبک‌تر، سفت‌تر و چابک‌تر است اما عجیب اینکه قوی‌تر نشده است و پیشرانه 1.6 لیتری سه سیلندر توربوشارژ آن همچنان همان 268 اسب بخار قدرتی را تولید می‌کند که در نسخه ژاپنی GR یاریس ارائه می‌شود.

این یعنی مهندسان تویوتا در GRMN یاریس بجای افزایش قدرت تمرکز خود را روی کاهش وزن، افزایش استحکام بدنه و تغییرات ظاهری گذاشته‌اند تا مطمئن شوند که هیچ‌کس این خودرو را با GR یاریس معمولی اشتباه نخواهد گرفت. به گفته تویوتا، این نسخه جدید 20 کیلوگرم سبک‌تر شده که این کاهش وزن به لطف استفاده از فیبر کربن در سقف، کاپوت و بال عقب به همراه حذف صندلی‌های عقب حاصل شده است. در همین حال، به‌منظور افزایش استحکام بدنه خودرو، 565 نقطه‌جوش بیشتری نسبت به GR یاریس در آن به کار رفته است.

GRMN یاریس در بیرون نزدیک به 13 میلی‌متر عریض‌تر و 13 میلی‌متر کم‌ارتفاع‌تر از نسخه GR شده است. در بخش فنی هم ضرایب گیربکس شش سرعته دستی نزدیک‌تر شده و بجای دیفرانسیل تورسن در GR یاریس، این مدل در جلو و عقب به دیفرانسیل‌های لغزش محدود مکانیکی مجهز شده است. تویوتا همچنین دو پکیج مختلف را هم برای GRMN تدارک دیده است که پکیج رالی و پکیج پیست نام دارند. پکیج رالی که در نمایندگی‌های قابل سفارش و نصب است، کمک‌فنرهای GR، میله‌های تثبیت‌کننده جدید، مجموعه محافظ زیر GR و رول بار را شامل می‌شود.

تغییرات پکیج پیست اما بیشتر بوده و کمک‌فنرهای قابل تنظیم Bilstein، ترمزهای بزرگ‌تر، رینگ‌های 18 اینچی ویژه BBS، بال فیبر کربنی عقب، رکاب‌های بزرگ‌تر و باله جدید جلو را به همراه دارد. از این پکیج تنها 50 نمونه ارائه خواهد شد. از تویوتا GRMN یاریس مجموعاً فقط 500 دستگاه ساخته می‌شود که همگی صرفاً در ژاپن عرضه خواهند شد. هم‌اکنون امکان رزرو این خودرو وجود دارد اما خریداران از طریق قرعه‌کشی انتخاب خواهند شد. البته حداقل برخی از ارتقاءهای این نسخه از پاییز آینده به‌طور مجزا برای دارندگان GR یاریس هم ارائه خواهد شد.

قیمت تویوتا GRMN یاریس در ژاپن از 7.32 میلیون ین معادل 64,100 دلار آغاز می‌شود اما کسانی که خواهان پکیج رالی هستند باید 8.38 میلیون ین معادل 73,400 دلار پرداخت کنند و با پکیج پیست هم قیمت به 8.47 میلیون ین معادل 74,200 دلار و افزایش پیدا می‌کند. تحویل این هاچ‌بک داغ ژاپنی به خریداران از تابستان آینده آغاز خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا