مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبرشرایط فروش

شرایط فروش دایون Y5 به عنوان ارزان‌ترین شاسی‌بلند دو دیفرانسیل کشور اعلام شد!

بالاخره و پس از انواع کش و قوس، صنایع خودروسازی ایلیا همراه با شرکت کیان موتور وارنا شرایط فروش و قیمت نهایی دایون Y5 را اعلام کرد. البته قبل از پرداختن به سایر جزئیات، بهتر است بدانید که دایون Y5 را فعلا میتوان ارزانترین شاسی بلند دو دیفرانسیل اتوماتیک بازار ایران دانست!

شرایط فروش

– نقدی

براساس اعلام وبسایت رسمی صنایع خودروسازی ایلیا، این شرکت برنامه دارد تا از مورخ 9 بهمن ماه 1400، فروش دایون Y5 را به دو صورت نقدی و پیش فروش (قیمت غیرقطعی) را آغاز کند. در طرح فروش نقدی، قیمت این خودرو 932 میلیون تومان اعلام شده و افرادی که قصد خرید Y5 را دارند، می‌بایست تا در همان ابتدای ثبت‌نام، مبلغ مذکور را به حساب خودروسازی ایلیا واریز نمایند.

لازم به ذکر بوده که در فروش نقدی، تنها رنگ سفید قابل انتخاب بوده و زمان تحویل هم 30 روز کاری اعلام گردیده است.

– پیش فروش

همان‌طور که در بندهای فوق گفته شد، خودروسازی ایلیا علاوه بر شرایط فروش نقدی، شرایط پیش فروش دایون Y5 را نیز اعلام نموده است. در این طرح، قیمت خودرو غیرقطعی و علی‌الحساب بوده و افرادی که قصد ثبت نام دارند، باید تا در هنگام خرید، مبلغ 466 میلیون تومان را به حساب شرکت مذکور واریز نمایند. سود مشارکت در نظر گرفته شده حدود 15 درصد بوده و سود انصراف هم حدود 12 درصد است. لازم به ذکر بوده که طیف رنگی در طرح پیش فروش، از گزینه‌های بیشتری بهره برده و مشتریان می‌توانند تا سه رنگ سفید، مشکی و خاکستری را در این دوره انتخاب نمایند. زمان تحویل هم 90 روز کاری اعلام گردیده است.

تصویر شرایط فروش

آن دسته از افرادی که قصد خرید دایون Y5 را دارند، می‌بایست تا در ابتدا درخواست خرید خود را در وبسایت رسمی خودروسازی ایلیا (ایلیا موتورز) ثبت نمایند. این‌طور که اعلام گردیده است، تمامی هزینه‌های شماره گذاری، مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث یکساله در قیمت‌های اعلام شده، در نظر گرفته گردیده است.

دایون Y5 دارای گارانتی 3 ساله و یا 100 هزار کیلومتر مسافت می‌باشد.

مشخصات دایون Y5

دایون Y5 قرار است تا در ایران، با یک موتور 2 لیتری توربوشارژ عرضه شود. این پیشرانه که دارای فناوری میتسوبیشی بوده و با کد 4K21D4W شناخته میشود، با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین توانایی تولید 202 اسب بخار، قدرت و 280 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

دایون وای5 یک خودرو دو دیفرانسیل است. در Y5 سه حالت برای انتقال نیرو به سمت چرخ‌ها در نظر گرفته شده که شامل وضعیت 2H (دیفرانسیل عقب سبک)، 4H (دو دیفرانسیل سبک) و 4L (دو دیفرانسیل سنگین) می‌شود. لازم به ذکر است که دایون Y5 ابعادی به ترتیت 4771، 1870 و 1828 میلی‌متری طول، عرض و ارتفاع داشته و فاصله بین محوری آن هم به 2790 میلی‌متر می‌رسد.

از آپشن‌های نسخه اتوماتیک این شاسی بلند می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • رینگ آلومینیومی 17 اینچی تراش خورده و دو رنگ
  • قفل دیفرانسیل مکانیکی محور عقب
  • مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب و قابلیت نمایش TPMS
  • سیستم کروز کنترل
  • سانروف
  • آینه های جانبی به صورت تاشو برقی همراه با گرمکن و چراغ های راهنما
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سامانه کنترل پایداری الکترونیکی
  • تنظیم الکتریکی تهویه مطبوع
  • تریم چرمی صندلی ها و فرمان
  • حالت های دیفرانسیل 4L، 4H و 2H
  • و…

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا