مکمل بنزین
گوناگونخبر

سوبارو و پنجاهمین سالگرد پیشرانه باکسر

Subaru_logo_and_wordmark

سوبارو در سالی مملوء از نقاط عطف و سالگردهای خاص در صنعت خودرو، پنجاهمین سالگرد پیشرانه باکسر (boxer engine) خود را جشن می‌گیرد. این پیشرانه سیلندر روبه‌رو که در سال ۱۹۶۶ از آن پرده‌برداری شد، تا به امروز به عنوان قلب تپنده خودروهای سوبارو مورد استفاده قرار گرفته و هنوز نیز جزو اجزا اصلی تشکیل دهنده خودروهای این کمپانی بزرگ است.

در دنیا تنها دو شرکت سوبارو و پورشه از پیشرانه باکسر استفاده می‌کنند، اما سوبارو، بر خلاف کمپانی آلمانی، از این پیشرانه در تمامی محصولات خود بهره میبرد. سوبارو به دلیل موفقیت و موقعیت کنونی خود به دلیل استفاده از این پیشرانه، سالگرد پنجاهمین سال تولید آن را جشن می‌گیرد. گواه این مدعا، فروش شانزده میلیون خودرو طی 50 سال گذشته توسط این کمپانی است.

سوبارو با استفاده همزمان از پیشرانه باکسر و سیستم چهار چرخ محرک دائم (AWD) خود، تجربه‌ای پویاتر در هدایت و ثبات خودرو، حتی در سرعت بالا می‌آفریند. بی‌شک دلیل موفقیت هر دو خودروی WRX و WRX STI نیز همین بوده است.

4U-GSE-cutaway-1024x675

تاریخچه پیشرانه باکسر

پیستون‌های این پیشرانه به دلیل قرارگیری افقی و پیکربندی خاص، باعث تداعی حرکات مشت‌زن ها می‌شود و به این دلیل آنرا باکسر (boxer) که معادل کلمه مشت‌زن در زبان انگلیسی است، نامیدند. حرکت خاص پیستون‌ها اینرسی یکدیگر را خنثی کرده و باعت لرزش کمتر درون پیشرانه و در نتیجه افزایش سرعت روان‌تر می‌گردد. همچنین ساختمان این پیشرانه، اجازه نصب آنرا در موقعیت پایین‌تری روی شاسی فراهم می‌آورد که باعث بهبود مرکز ثقل خودرو میشود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا