مکمل بنزین
رپورتاژ

خرید اقساطی خودرو ، یک راهکار عالی با توجه به شرایط اقتصادی بازار ایران

امروزه وجود حداقل یک دستگاه خودرو برای هر خانواده به عنوان یکی از نیازهای اساسی و مهم از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اوضاع اقتصادی کشور و تحریم‌های ظالمانه بر علیه ایران، نوسانات بازار ارز، افزایش تعرفه‌های گمرکی و بالا رفتن قیمت لوازم یدکی، قیمت خودرو روز به روز در حال افزایش است. برای کسانی که قصد دارند برای اولین بار یک خودرو تهیه کنند و یا افرادی که ارتقای نوع و مدل خودرو برایشان مهم است، امکان خرید یا تعویض خودرو به صورت نقدی وجود ندارد‌. در چنین شرایطی که سرمایه کافی برای خرید خودرو وجود ندارد‌، بهترین و باصرفه‌ترین راهکار خرید اقساطی خودرو است. در این مقاله قصد داریم درباره مزایای خرید اقساطی خودرو، شرایط خرید اقساطی پارس TU5 ، خرید اقساطی 207 اتومات و فروش اقساطی فیدلیتی در بهترین شرکت خصوصی فروش خودرو صحبت کنیم.

خرید اقساطی خودرو یا لیزینگ خودرو چیست؟‌

این روزها همه افراد حداقل برای یک بار هم که شده، اصطلاح لیزینگ یا خرید اقساطی خودرو را شنیده‌اند، اما شاید به طور کاملا دقیق با جنبه‌های مختلف آن آشنا نباشند. لیزینگ یا خرید اقساطی یک نوع قرارداد است که طی آن خرید و فروش یک محصول مانند خودرو به صورت اقساطی انجام می‌شود. در واقع خریدار مبلغی را که برای معامله خودروی انتخابی در نظر گرفته‌ شده است، به تدریج و به صورت اقساطی به شرکت فروشنده خودرو پرداخت می‌کند و به تمام تعهدات ذکر شده در قرارداد به خوبی متعهد می‌شود. بر اساس این نوع قرارداد سند خودرو تا وقتی که تمام قسط‌ها به طور کامل پرداخت نشده باشد، به خریدار تحویل داده نمی‌شود و در رهن شرکت تولیدکننده خودرو باقی می‌ماند.

معامله خرید اقساطی خودرو بیشتر برای کسانی مناسب است که پول کافی برای خرید خودرو در اختیار ندارند و قصد دارند به طور قسطی صاحب خودروی شخصی شوند‌. شرکت‌هایی که می‌توان از طریق آن‌ها اقدام به خرید اقساطی خودرو کرد  شامل شرکت‌های وابسته به سایپا، ایران خودرو و شرکت‌های خصوصی می‌شوند.

شرایط خرید اقساطی خودرو چیست؟

تعداد شرکت‌هایی که خدمات آن‌ها در زمینه فروش اقساطی خودرو است، در حال افزایش است؛ اما افرادی که قصد خرید اقساطی خودروهای ایرانی یا خارجی را دارند، همواره باید به سراغ شرکت‌های معتبر بروند تا توسط افراد سودجو مورد سوء استفاده قرار نگیرند و سرمایه آن‌ها از بین نرود. قبل از امضای قرار داد نیز حتما باید خط به خط آن را با دقت بالا مطالعه و بررسی کنند. قبل از هر گونه اقدامی بهتر است ابتدا از افراد باتجربه در این زمینه مشاوره گرفته و راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فروش اقساطی خودرو فهرستی از خودروهای متنوع همچون فروش اقساطی فیدلیتی و یا خرید اقساطی 207 اتومات همراه با اطلاعاتی مانند قیمت خودرو، مدت زمان بازپرداخت و نحوه قسط بندی را در اختیار مراجعه‌کنندگان خود قرار می‌دهند.

خریداران برای خرید اقساطی خودرو همیشه باید حداقل نصف مبلغ کلی را پرداخت نمایند و مابقی را به صورت قسطی بپردازند. کسانی که نتوانند در موعد مقرر اقساط خودرو را پرداخت کنند، از دریافت سند خودرو محروم خواهند شد و امکان دارد که خودرو توقیف شود‌. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات فروش اقساطی خودرو طبق توافقی که در قرارداد ذکر می‌شود، مبلغ خودرو را طی چندین قسط در طول 1 الی 3 سال از خریدار دریافت می‌کنند. طبیعی است که مقداری سود در این نوع معامله به فروشنده تعلق خواهد گرفت و در واقع اگر خودرو به صورت نقدی و یکجا خریداری می‌شد، آن‌ها به همین نسبت ارزانتر خودرو را معامله می‌‌کردند. علاوه بر خرید خودروهای نو در برخی از شرکت‌ها، امکان معامله و خرید اقساطی خودروهای دست دوم نیز وجود دارد.

مدارک مورد نیاز برای خرید اقساطی عبارتند از: کارت ملی و شناسنامه خریدار و چک دهنده ، کپی از تمام صفحات شناسنامه و پشت و روی کارت ملی ضامن در صورت وجود ضامن، پرینت حساب صادرکننده چک طی ۳۰ گردش حساب آخر، ارائه مدرک شغلی ، مدرک سکونتی و پر کردن دقیق فرم‌های شرکت فروشنده اقساطی خودرو به صورت دقیق. یکی از نکات مهمی که حین انعقاد قرارداد خریدار و فروشنده باید درباره آن به توافق برسند، موضوع بیمه بدنه است. اگر شرکت بیمه خودرو را برعهده بگیرد، هزینه آن را روی قسط‌ها حساب می‌کند. سند زدن خودروهای اقساطی نیز به صورت اجاره به شرط تملیک و ارائه چک به اندازه مبلغ خرید انجام می‌شود‌.

خرید اقساطی خودرو چه مزایایی دارد؟

  • واضح بودن نحوه پرداخت اقساط

یکی از مهم‌ترین مزایای خرید اقساطی پارس TU5 و خرید اقساطی 207 اتومات و خودروهای دیگر واضح بودن نحوه پرداخت اقساط است. مبلغ اقساط تحت هیچ شرایطی تغییر نخواهد کرد. در این نوع معامله هر نوع تغییر اقتصادی کشور یا نوسان در بازار، کوچک‌ترین تغییری در مبلغ پرداختی ایجاد نمی‌کند. در واقع خریداران از ابتدا می‌دانند که طی پروسه خرید اقساطی در چند قسط و هر بار چه مبلغی را باید بپردازند.

  • خرید خودروهایی مدرن با سرمایه‌ای کم

خریداران قسطی خودرو می‌توانند با سرمایه‌ای کم صاحب خودروهایی مدرن و پیشرفته شوند و به جای خرید نقدی خودروی کارکرده یک خودروی نو تهیه کرده و مابقی پول آن را در چند قسط ماهانه پرداخت نمایند.

  • کاهش هزینه‌های جانبی خودرو

مزیت دیگری که برای خرید خودروهای اقساطی وجود دارد این است که با خرید خودروی صفر خیال خریدار از بابت هزینه‌های جانبی و تعمیر و نوسازی خودرو راحت خواهد بود. هزینه‌های جانبی شامل تعویض روکش صندلی، تعویض روغن، برطرف کردن ایرادهای فنی،‌ تعویض لاستیک‌ها، لوازم یدکی و غیره بسیار سنگین است. به همین دلیل عاقلانه‌ترین کار خرید یک خودرو نو به صورت اقساطی می‌باشد. خودروی نو تا چندین ماه نیازی به تعمیر پیدا نخواهد کرد.

  • وارد کردن مقداری از پس‌انداز به بازار سرمایه‌گذاری

بعضی گمان می‌کنند که خرید خودرو اقساطی فقط برای کسانی مناسب است که بودجه کافی در اختیار ندارند. در حالی که این تفکر اشتباه است. بسیاری از خریداران با وجود داشتن بودجه کافی ترجیح می‌دهند که خودروی مورد علاقه خود را به صورت اقساطی خریدارای کنند و مابقی پس‌اندازشان را در بازارهای مختلفی مانند بورس، ارزهای دیجیتال، فعالیت‌های مالی، تجارت و غیره سرمایه‌گذاری نمایند.

  • افزایش قدرت خرید و تقویت میل به پیشرفت درآمدی

زمانی که معامله‌ خرید خودرو به صورت نقدی انجام می‌شود، خریدار مجبور است به سراغ انتخاب خودروهایی برود که در محدوده همان مبلغ هستند. اما وقتی پای خرید اقساطی خودرو در میان باشد، قدرت خرید به میزان زیادی افزایش می‌یابد و می‌توان خودروهای مدل بالا و باکیفیت‌تر را خریداری کرد.

فروش اقساطی فیدلیتی در شرکت آرشا خودرو

افرادی که به خرید اقساطی 207 اتومات، خرید اقساطی پارس TU5، خرید اقساطی خودروی شاسی بلند چینی به نام فیدلیتی تمایل دارند، می‌توانند از طریق سایت شرکت آرشا خودرو با آدرس اینترنتی http://www.arshakhodro.com اقدام کنند. مونتاژ خودروی فیدلیتی به عنوان یک خودروی شاسی بلند خارجی توسط شرکت خودروسازی بهمن انجام می‌شود. با توجه به قیمت بالای این خودرو و سایر خودروها، شرکت آرشا خودرو با فروش اقساطی فیدلیتی بدون نیاز به ضامن شرایطی را فراهم کرده تا مشتریان به راحتی بتوانند از خودروی مورد علاقه خود استفاده کنند و مبلغ آن در طول چند ماه به شرکت پرداخت نمایند.

خریداران پس از خرید اقساطی هر خودرویی، از جمله خرید اقساطی 207 اتومات و خرید اقساطی پارس TU5، بلافاصله پس از پیش پرداخت آن را تحویل خواهند گرفت و مابقی مبلغ را در اقساط 4 الی 30 ماهه پرداخت می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید اقساطی خودرو از شرکت آرشا خودرو با شماره تلفن‌های درج‌ شده در سایت این شرکت تماس بگیرید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا