مکمل بنزین
گوناگونخبر

معرفی آستون‌مارتین DBX707، سریع‌ترین و قوی‌ترین شاسی‌بلند دنیا

پس از انتشار چند تیزر رسمی، آستون‌مارتین سرانجام پرچم‌دار اسپرت خانواده شاسی‌بلند DBX خود را با نام DBX707 رونمایی کرده است. این خودرو قوی‌ترین شاسی‌بلند لوکس جهان محسوب می‌شود. در سینه DBX707 همچنان همان پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوی ساخت AMG قرار دارد اما این موتور توسط مهندسان خود آستون‌مارتین تقویت شده و حالا 707 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این اعداد نشان‌دهنده افزایش چشمگیر 157 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن مار گشتاور نسبت به DBX معمولی هستند.

درنتیجه، DBX707 در کنار جیپ گرند چروکی ترک‌هاوک از تمام شاسی‌بلندهای بازار ازجمله لامبورگینی اوروس با 650 اسب بخار قدرت و بنتلی بنتایگا اسپید با 635 اسب بخار قدرت قوی‌تر است. برای انتقال این نیروی عظیم، آستون‌مارتین در DBX707 یک گیربکس نُه سرعته اتوماتیک کلاچ تر جدید را جایگزین نمونه مبدل گشتاوری قبلی کرده تا تعویض دنده‌ها سریع‌تر انجام گیرد. این ترکیب در کنار سامانه چهارچرخ محرک بهینه‌شده و دیفرانسیل لغزش محدود ارتقاءیافته موجب می‌شود این شاسی‌بلند قدرتمند بریتانیایی بتواند ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

آستون‌مارتین حداکثر سرعت DBX707 را هم 310 کیلومتر بر ساعت اعلام کرده که آن را به سریع‌ترین شاسی‌بلند دنیا تبدیل می‌کند. این عنوان تا پیش از این در اختیار بنتلی بنتایگا اسپید با حداکثر سرعت 306 کیلومتر بر ساعت بود. همچنین به‌منظور افزایش پویایی رانندگی نیز DBX707 تغییراتی را در شاسی خود تجربه کرده که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به تنظیم جدید تعلیق بادی سه محفظه‌ای با سوپاپ‌های جدید کمک‌فنرها و تنظیم مجدد فنرها اشاره کرد. قدرت توقف خودرو نیز به لطف ترمزهای کربن سرامیکی استاندارد با دیسک‌های 420 میلی‌متری در جلو و 390 میلی‌متر در عقب و کالیپرهای شش پیستونه افزایش پیدا کرده است.

ویژگی‌های بیرونی آستون‌مارتین DBX707

در نمای بیرونی هرچند DBX به‌خودی‌خود شاسی‌بلند زیبایی است اما کیت بدنه جدید برای DBX707 موجب شده این نسخه از هر زاویه‌ای تهاجمی‌تر به نظر برسد و عملکرد بهتر خود را در ظاهر هم نشان دهد. تغییرات قسمت جلویی خودرو شامل جلوپنجره بزرگ‌تر می‌شود که با ورودی‌های هوا و دی‌لایت‌های جدیدی احاطه شده است. در پایین هم اسپلیتر برجسته‌تری به چشم می‌خورد. این تغییرات فقط برای زیبای انجام نشده بلکه موجب بهبود آئرودینامیک خودرو هم می‌شود و خنک‌کنندگی بیشتری را برای پیشرانه، گیربکس و ترمزها فراهم می‌کند.

رینگ‌های 22 اینچی استاندارد یا 23 اینچی سفارشی به همراه باله یکپارچه در قسمت رکاب‌ها نمای جذاب‌تری به پروفیل جانبی DBX707 بخشیده‌اند اما تغییرات بزرگ‌تر در عقب خودرو با دیفیوزر چشمگیری به سبک فرمول یک با چهار سر اگزوز به همراه باله‌ای که به اسپویلر اضافه شده رخ داده است. کیت آئرودینامیکی این خودرو به‌صورت استاندارد به رنگ مشکی براق است اما امکان سفارش نمونه فیبر کربنی هم وجود خواهد داشت.

داخل آستون‌مارتین DBX707

در داخل DBX707 بخش پایینی کنسول مرکزی بازطراحی شده و حالا سوئیچ انتخاب حالات مختلف رانندگی، دکمه‌های اختصاصی برای حالت سیستم تعلیق، ESP، انتخاب‌گر حالت دستی گیربکس و سوئیچ اگزوز فعال را در خود جای داده است. به لطف این دکمه‌ها، راننده می‌تواند بدون نیاز به مراجعه به منوی نمایشگر لمسی، به‌سرعت تنظیمات دلخواه خود را انتخاب کند. این خودرو همچنین به‌صورت استاندارد به صندلی‌های اسپرت با گرم‌کن و تنظیم برقی 16 جهته مجهز شده است درحالی‌که صندلی‌های راحت هم بدون هزینه قابل سفارش هستند. طرح داخلی استاندارد خودرو ترکیبی از چرم و آلکانترا با روکش مشکی پیانو است اما سه طرح دیگر هم قابل سفارش خواهد بود.

قیمت آستون‌مارتین DBX707

تحویل اولین نمونه‌های DBX707 به خریداران برای سه‌ماهه دوم سال جاری برنامه‌ریزی شده است. قیمت پایه این شاسی‌بلند سریع و قدرتمند بریتانیایی در ایالات‌متحده از 232 هزار دلار آغاز می‌شود که کمی از رقیب اصلی خود یعنی لامبورگینی اوروس گران‌تر است اما از بنتلی بنتایگا اسپید همچنان قیمت کمتری دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا