مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاتازه‌هاخبر

دیگنیتی پرستیژ، قوی‌ترین کراس‌اوور آینده بهمن موتور در حال آزمایش‌های فنی دیده شد!

پائیز امسال بود که مدیران گروه بهمن، طی نشستی از عرضه نسخه پرستیژ خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی تا اوایل سال آینده خبر دادند. اما به تازگی و در مراسم افتتاح نمادین خط تولید وانت کارا در کارخانه بهمن دیزل استان قزوین، اعلام شد که دیگنیتی پرستیژ در تابستان و فیدلیتی پرستیژ در زمستان سال آینده وارد خطوط مونتاژی شرکت بهمن موتور خواهند شد.

اما در همین راستا، چندی پیش بود که تصاویری از حضور نسخه آزمایشی دیگنیتی پرستیژ در ایران مونتاژ شد. براساس اطلاعات بدست آمده، نسخه آزمایشی خودرو فیدلیتی پرستیژ هم وارد کشور شده و احتمالا طی روزهای آینده، تصاویر آن هم منتشر خواهد شد. اما باز و برای چندمین بار، مخاطبین پایگاه خبری چرخان تصویری از تردد نسخه آزمایشی دیگنیتی پرستیژ را به این پایگاه ارسال نموده اند.

دیگنیتی پرستیژ

باتوجه به اطلاعات موجود، بزرگترین تغییری که در نمای عقب دیگنیتی پرستیژ انجام شده، در قسمت دیفیوزر و خروجی اگزوز آن است. در این نسخه، شاهد دوگانه شدن خروجی اگزوزها در دو طرف سپر بوده و جای شکر دارد که هر چهار خروجی (دوگانه دوبل)، واقعی هستند. هم‌چنین در نمای پشت و در نسخه های تجاری سازی شده، باید لوگو پرستیژ جایگزین برچسب پرایم شود. در نمای جانبی و یا همان اصطلاحا بغل خودرو هم به جز افزایش سایز رینگ ها، اتفاق چشم‌گیری نیفتاده است. البته برخی منابع، از قرمز شدن بخش کرومی در قسمت فوقانی رکاب خبر می‌دهند.

و درنهایت به بخش جلو می‌رسیم. جایی که می‌توان گفت طراحی سپر عوض شده و حالت اسپرتی به خود گرفته است. ورودی هوا در این نسخه نسبت به تیپ پرایم تفاوت کرده و دیگر خبری از کروم کاری نیست. ذکر این نکته هم واجب است که دیگر در نسخه پرستیژ خبری از مه‌شکن ها نیست.

در کابین و مخصوصا داشبورد دیگنیتی پرستیژ، محسوس ترین تغییر انجام شده، قسمت کلاستر یا همان پشت آمپر آن است؛ اکنون این بخش، به صورت کلی دیجیتالی شده و نمایشگر آن LCD می‌باشد. هم‌چنین در این تیپ، سیستم نورپردازی به کابین افزوده شده که نبود آن در تیپ پرایم، باتوجه به وجود این نورپردازی در رقبا، نکته منفی بود.

اما جدا از تغییرات ظاهری و برخی آپشن های افزوده شده محدود، در دیگنیتی پرستیژ شاهد نصب یک موتور 2 لیتری GDI هستیم. پیشرانه قدرتمندی که با اتصال به گیربکس 6 سرعته AT، توانایی تولید 230 اسب بخار، قدرت و گشتاور بسیار خوب 355 نیوتن متری را دارد.

با وجود این موتور قدرتمند نسبت به سایر رقبا، احتمالا باید به زودی شاهد ایجاد گروه های طرفداری برای دیگنیتی پرستیژ با عنوان سلطان و یا پادشاه باشیم!

به هر حال این روزها برای خودروهای داخلی که از کیفیت مناسبی هم بهره نبرده و حتی با قالپاق عرضه می‌شوند، این عناوین ذکر می‌شوند!

پس ما هم منتظر کامنت‌های زیبا شما هستیم…

اما به طور کلی، از امکانات رفاهی و ایمنی دیگنیتی پرستیژ می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

• 6 ایربگ راننده، سرنشین جلو، جانبی ها و پرده ای ها
• سیستم کروزکنترل
• سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک به همراه پنل لمسی اختصاصی
• چراغ های دی لایت همراه با سنسورهای نور و باران
• دوربین 360 درجه
• سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش
• ترمز دستی برقی به همراه اتوهولد
• سامانه ورود بدون کلید و استارت خودرو بصورت دکمه
• سقف پانورامیک
• جک برقی صندوق عقب
• نمایشگر 10.25 اینچی
• صندلی برقی راننده در 6 جهت
• تریم چرمی صندلی‌ها
• کلاستر دیجیتالی
• تنظیم برقی صندلی های جلو همراه با گرمکن
• نورپردازی کابین
• باز و بسته شدن آینه‌های جانبی به صورت برقی همراه با گرمکن
• و…

همان‌طور که گفته شد، این‌طور که مدیران گروه بهمن اعلام کرده اند، قرار است تا خودرو دیگنیتی پرستیژ در تابستان سال آینده وارد خطوط مونتاژی شرکت بهمن موتور شود. تنها نکته ای که فعلا می‌توان گفت، این است که احتمالا قیمت آن چیزی در حدود یک میلیارد تومان و یا فراتر از آن خواهد بود. زیرا علاوه بر افزایش قیمت پایه، درصد حقوق وارداتی هم برای موتورهای 2 لیتری بیشتر از موتورهای 1.5 لیتری است.

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫10 دیدگاه ها

  1. خودروسازان داخلی به جای ساختن آشغال های اروپایی رنو و پژو به نظر من بهتره ماشینهای چینی مونتاژ کنند که هم پول خوب بگیرند و هم جنس خوب و استاندارد و ایمن بفروشن و از شر خانواده رنو و پژو و پراید خلاص شوند .

  2. قیمتها واقعا خیلی بالاست و سود های فراوان خودروهای چینی به جیب چه کسانی می رود ؟

  3. چینی‌ها کاملاً متحول شده‌اند و کیفیت توان و ایمنی خوبی را ارائه میکنند این خودرو با قیمت حدود بیست و دو هزار دلار واقعاً عرصه را برای رقبا تنگ کرده و برای یه عده هموطنان که سهامدار شرکت های ژاپنی و کره ای و فرانسوی هستند قابل هضم نیست

  4. دوباره توهمی جدید و سرابی تازه برای مردم بیچاره!!
    خودروهای گروه بهمن فقط و فقط برای آقازاده ها و رانت خوران وای به حال مردم عادی که احمق فرض شده اند و سیاهی لشکر فروش اینترنتی هستند …

  5. بهمن موتور معمولاً ماشین های خوبی رو مونتاژ می‌کنه ولی فعلاً خودروهای بازار به سمت خودرو های چینی کشیده شده هرچند ماشین های خوبی باشن و شرکت های تامین کننده باکیفیت داشته باشن ولی بخاطر نداشتن اعتبار نسبت به شرکت های کشور های دیگه تو ایران علاقه مندان و محبوبیت کمی داره و فقط بخاطر محدودیت واردات مجبور به خرید اش هستند .

  6. متاسفانه این خودرو سازهای داخلی دنبال یه بهانه برا افزایش قیمت هستند که براحتی این بهانه رو ایجاد می کنند. این در حالی هست که یک خودرو ی پرادو ۲۰۲۲ با اون کیفیت فوق العاده در کشور امارات با پول ما ۱میلیارد و ۱۰۰و باشرایط قسطی بفروش میرسه و مردم بدبخت ایران هم باید دنبال آشغالای چینی باشند. واقعا برا خودم و مردم کشورم متاسفم با این مدیریت بی بند و بار

  7. به كجا رسيديم ما …. كه بايد تعريف و تمجيد از ماشين چيني كه حتي كشورهاي عرب هم اجازه ورود ندادن اين ماشين ها را. در اروپا با قيمت اين ماشينهاي چيني ميشه رنج راور و بنز و لگزوز خريد. واقعا دزدي بيش نيستن.

  8. اشتباه نکنید خرید ماشین های چینی به نسبت زرق و برق و … ارزان ولی خدمات پس از فروش و قطعات گران…. اون وقت مثل موتور پراید نیست که بتونی بجای نسمه دینام پاره شده جوراب زنانه جاساز کنی …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا