مکمل بنزین
گوناگونخبر

میشلن لاستیک‌های بدون باد خود را در نسل بعدی شورلت بولت عرضه می‌کند

میشلن قصد دارد لاستیک‌های ضد پنچری اختصاصی خود که آپتیس (Uptis) نام دارد طی چند سال آینده به‌صورت تجاری معرفی کند و این اتفاق ممکن است در نسل بعدی شورلت بولت رخ دهد. این ادعا یا بهتر بگوییم آرزو از سوی رئیس میشلن آمریکای شمالی «الکسیس گارسین» در مصاحبه‌ای با CNN عنوان شده است. وی در این مصاحبه گفته است:

میشلن قصد دارد نسل بعدی شورلت بولت را با لاستیک‌های بدون باد ارائه کند

به گفته وی، این اتفاق می‌تواند طی سه تا پنج سال آینده رخ دهد.

این در حالی است که شورلت مدل الکتریکی بولت را سال گذشته به‌روزرسانی کرده و نسخه کراس‌اوور آن را هم با نام بولت EUV معرفی کرده است؛ بنابراین ممکن است نسل جدید این خودرو در سال 2025 پدیدار شود اما شورلت هنوز در این رابطه و همین‌طور حفظ نام بولت برای آینده حرفی نزده است. بااین‌حال، با توجه به اینکه میشلن قبلاً در سال 2019 از بولت به‌عنوان بستر آزمایشی تایرهای بدون باد خود استفاده کرده است، ارائه یک شورلت جدید با این لاستیک‌ها منطقی خواهد بود. البته بولت تنها خودرویی نیست که از لاستیک‌های آپتیس میشلن استفاده کرده است زیرا سال گذشته یک مینی کوپر SE هم با استفاده از همین لاستیک‌ها در جاده‌های عمومی تردد کرد.

لاستیک‌های بدون هوای میشلن آپتیس برای اولین بار در سال 2019 معرفی شدند اما توسعهٔ آن‌ها به یک دهه پیش بازمی‌گردد. این لاستیک‌ها از تسمه‌ها و پره‌هایی ساخته شده‌اند که این پره‌ها برای تحمل وزن خودرو از فایبرگلاس نازک و قوی تشکیل شده‌اند. میشلن برای جلوگیری از کپی‌برداری از اختراع خود ظاهراً 50 طرح تجاری مختلف را در رابطه با آن به ثبت رسمی رسانده است. مزیت اصلی لاستیک‌های بدون باد آپتیس ضد پنچری بودن آن‌ها است. پنچری و سایر عواملی که باعث سائیدگی نامنظم لاستیک‌ها می‌شود نه‌تنها باعث دردسر رانندگان خواهد بود بلکه موجب می‌شود میلیون‌ها حلقه لاستیک پیش از رسیدن به پایان عمر طبیعی خود غیرقابل استفاده شوند؛ بنابراین استفاده از لاستیک‌های بدون باد می‌تواند از هدر رفتن هزینه، مواد و انرژی در ساخت لاستیک‌ها جلوگیری کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا