مکمل بنزین
گوناگونخبر

جدیدترین محصول رضوانی معرفی شد، یک شاسی‌بلند مجلل با ظاهر نظامی

شرکت رضوانی که پیش‌ازاین با مدل‌های بیست، تانک و هرکول نام خود را سر زبان‌ها انداخته بود حالا از جدیدترین محصول خود با نام ونجنس رونمایی کرده است. این خودرو که بر پایه کادیلاک اسکالید ساخته شده و از شاسی‌بلندهای نظامی الهام گرفته است، شبیه یک خودروی امنیتی برای اسکورت دیکتاتورهای جهان سوم به نظر می‌رسد. به لطف جلوپنجره باریک و چراغ‌های LED در طرفین آن به همراه کاپوت برجسته با چراغ‌های LED روی آن و یک نوار LED روی سقف، ونجنس در ظاهر هرگز نشان نمی‌دهد که زیر پوست خود یک اسکالید را پنهان کرده است.

در پروفیل جانبی خودرو گلگیرهای برجسته و رینگ‌های 22 اینچی به چشم می‌خورند که با لاستیک‌های آفرودی 35 اینچی پوشیده شده‌اند. پنجره‌ها اما بسیار کوچک‌تر شده‌اند که قطعاً نقاط کور زیادی را ایجاد خواهند کرد. همچنین در عقب خودرو هم از شیشه خبری نیست و صرفاً یک نوار LED در بالای درب صندوق که به‌صورت برقی و خودکار باز می‌شود نصب شده است. سانروف پانوراما هم تکمیل‌کنندهٔ ویژگی‌های بیرونی ونجنس هستند.

اما اگر این‌ها کافی نباشد، خریداران می‌توانند پکیج نظامی 95 هزار دلاری را سفارش دهند که بدنه زره‌پوش و شیشه‌های ضدگلوله را به همراه دارد. این پکیج همچنین شامل حفاظت در برابر انفجار، لاستیک‌های پنچررو، سیستم تعلیق تقویت‌شده و سپر جلوی فولادی با وینچ یکپارچه و قلاب‌های بکسل شش‌ضلعی هم می‌شود. علاوه بر این، پکیج نظامی چراغ‌های گردان و کورکننده، سیستم اینترکام، پخش‌کننده اسپری فلفل، دستگیره‌های در برق‌دار، سیستم پخش دود، سیستم دید در شب حرارتی، ماسک‌های گاز و جلیقه و کلاه ضدگلوله را هم به همراه دارد.

در داخل ونجنس اما برخلاف بیرون، ریشه‌های اسکالید به‌وضوح قابل‌مشاهده هستند زیرا در اینجا هم دقیقاً مثل شاسی‌بلند کادیلاک شاهد صفحه‌نمایش خمیده OLED شامل نمایشگر 7.2 اینچی اطلاعات راننده، صفحه آمپر دیجیتالی 14.2 اینچی و نمایشگر 16.9 اینچی سیستم اطلاعاعتی-سرگرمی به همراه غربیلک فرمان سه پره هستیم. متاسفانه اما کابین ونجنس چندان مجلل به نظر نمی‌رسد زیرا در اینجا از تزئینات چوبی اسکالید خبری نیست. با این حال، شاسی‌بلند جدید رضوانی از تجهیزات فراوانی مثل صندلی‌های برقی 12 جهته جلو، کنترل تهویه سه منطقه‌ای، سیستم صوتی AKG با 19 بلندگو، شارژر بی‌سیم گوشی‌های هوشمند و گرم‌کن صندلی‌های ردیف اول و دوم بهره می‌برد و صندلی‌های خلبانی در ردیف دوم نیز برای آن قابل سفارش است.

ازآنجایی‌که ونجنس بر اساس اسکالید ساخته شده است، با همان سه پیشرانه شاسی‌بلند کادیلاک ارائه می‌شود. موتور استاندارد همان 4.2 لیتری V8 بنزینی تنفس طبیعی اسکالید با 420 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور است درحالیکه با پرداخت 3,500 دلار بیشتر می‌توان موتور 3 لیتری شش سیلندر خطی توربودیزل با 277 اسب بخار قدرت و 623 نیوتن متر گشتاور را انتخاب کرد. علاوه بر این، پیشرانه 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ اسکالید V هم با قیمت 85 هزار دلار قابل سفارش است که 690 اسب بخار قدرت و 910 نیوتن متر گشتاور دارد.

انتقال نیروی همه این موتورها از طریق یک گیربکس 10 سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد و سامانه چهارچرخ محرک هم برای همه آن‌ها قابل سفارش است. ونجنس همچنین از سیستم کنترل سواری مغناطیسی و دیفرانسیل لغزش محدود عقب نیز بهره می‌برد. رضوانی هم‌اکنون سفارشات خرید این شاسی‌بلند جدید را با قیمت پایه 249 هزار دلار می‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا