مکمل بنزین
اخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبرشرایط فروش

شرایط پیش فروش شاسی بلند دایون Y5 توسط ایلیا موتور اعلام شد!

چندی پیش بود که شرکت ایلیا موتور به عنوان متولی تولید خودرو دایون Y5 در ایران، قیمت این محصول دو دیفرانسیل را در اولین شرایط فروشش، حدود 932 میلیون تومان اعلام کرد. قیمتی رقابتی که باعث شد تا Y5 ارزانترین دو دیفرانسیل صفر کیلومتر بازار ایران شود!

اما اکنون و پس از مدت کوتاهی از آغاز تحویل اولین سری از دایون Y5 به مشتریان، شرکت ایلیا موتور شرایط پیش فروش این شاسی بلند واقعی را اعلام کرد. در این طرح، قیمت خودرو غیرقطعی و علی‌الحساب بوده و افرادی که قصد ثبت نام دارند، باید تا در هنگام خرید، مبلغ 475 میلیون تومان را به حساب شرکت مذکور واریز نمایند. سود مشارکت در نظر گرفته شده حدود 18 درصد بوده و سود انصراف هم حدود 12 درصد می باشد. لازم به ذکر بوده که طیف رنگی در این طرح از پیش فروش، سه رنگ بوده و مشتریان میتوانند تا از بین رنگ های سفید، مشکی و خاکستری، یکی را انتخاب نمایند. (البته درصدرت درخواست بیش از حد یک رنگ، تخصیص به ترتیب اولویت خواهد بود). زمان تحویل هم 90 روز کاری اعلام گردیده است.

تصویر شرایط پیش فروش

آن دسته از افرادی که قصد خرید دایون Y5 را دارند، می‌بایست تا در ابتدا درخواست خرید خود را در وبسایت رسمی خودروسازی ایلیا (ایلیا موتورز) ثبت نمایند. این‌طور که اعلام گردیده است، تمامی هزینه‌های شماره گذاری، مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث یکساله در قیمت‌های اعلام شده، در نظر گرفته گردیده است.

مشخصات دایون Y5

دایون Y5 قرار است تا در ایران، با یک موتور 2 لیتری توربوشارژ عرضه شود. این پیشرانه که دارای فناوری میتسوبیشی بوده و با کد 4K21D4W شناخته میشود، با اتصال به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک ساخت آیسین توانایی تولید 202 اسب بخار، قدرت و 280 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

دایون وای5 یک خودرو دو دیفرانسیل است. در Y5 سه حالت برای انتقال نیرو به سمت چرخ‌ها در نظر گرفته شده که شامل وضعیت 2H (دیفرانسیل عقب سبک)، 4H (دو دیفرانسیل سبک) و 4L (دو دیفرانسیل سنگین) می‌شود.

لازم به ذکر است که دایون Y5 ابعادی به ترتیت 4771، 1870 و 1828 میلی‌متری طول، عرض و ارتفاع داشته و فاصله بین محوری آن هم به 2790 میلی‌متر می‌رسد.

از آپشن‌های نسخه اتوماتیک این شاسی بلند می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • رینگ آلومینیومی 17 اینچی تراش خورده و دو رنگ
  • قفل دیفرانسیل مکانیکی محور عقب
  • مانیتور لمسی همراه با دوربین عقب و قابلیت نمایش TPMS
  • سیستم کروز کنترل
  • سانروف
  • آینه های جانبی به صورت تاشو برقی همراه با گرمکن و چراغ های راهنما
  • سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • سامانه کنترل پایداری الکترونیکی
  • تنظیم الکتریکی تهویه مطبوع
  • تریم چرمی صندلی ها و فرمان
  • حالت های دیفرانسیل 4L، 4H و 2H
  • و…
دایون Y5
دایون Y5

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI خبرنگار و فعال حوزه خودرو Automotive industry journalist Репортер автомобильной промышленности 汽车行业记者 پیج اینستاگرام: Seyyed.ali_seyyed.hashemi

نوشته های مشابه

‫18 دیدگاه ها

  1. آرم خیلی زشتی داره و بخاطر گرد بودنش با آرم هیچ شرکت درست درمونی پوشونده نمیشه مگه بنز!!!

  2. سلام.. لطفا مونتاژ کار نباشید خودرو ساز باشید چی از ژاپن وکره کم دارین.. مسؤلین لطفا دزدی نکنید ودست از انحصار بردارید تا پیشرفت کنیم

  3. تو کجای دنیا خودرو یا یه کالای میفروشن که از قیمت قطعیش خبر نداری

  4. تو کجای دنیا خودرو یا یه کالای میفروشن که از قیمت قطعیش خبر نداری

  5. به جای این آشغالا ی ماشین درست درمون درست کنید یا حداقل واردات ماشین رو آزاد کنین ماشین درست حسابی سوار شیم

  6. قیمت هرچه دلتان بخوادهمان دیگه قیمت اعلام کنید تا جیب خودمان رو ببینیم می تونیم بخرییم اخه ای رسم کجا دنیا است قیمت اعلام نشده بگین بیان بخرین.

  7. دقت کنید رینگ ۱۷ با موتور توربو شارژ و قدرت ۲۰۲ اسب بخار برای همچین ماشینی که نام و نشونی هم نداره و با کیفیت بنزین ما یعنی هرکی خرید صاحابه اول و آخرش خودشه .. والسلام

  8. در ایران قآنون نیست با دنیا آران را با دنیا مقایسه نکن با کره شمالی هم ردیف هستیم

  9. دوران قدیم که پول از مردم بگیری خودتو پولدار کنی گذشته این مبلغی که نوشتی قیمت فعلی کل ماشین است پس بدون سرمایه گذاری ماشین را با پول مردم میخری میاری بعد برای ترخیص بقیه پولشو از خریدار میگیری اونوقت تو این وسط چه کاره بودی فقط پول جمع کن؟!!

  10. دوران قدیم که پول از مردم بگیری خودتو پولدار کنی گذشته این مبلغی که نوشتی قیمت فعلی کل ماشین است پس بدون سرمایه گذاری ماشین را با پول مردم میخری میاری بعد برای ترخیص بقیه پولشو از خریدار میگیری اونوقت تو این وسط چه کاره بودی فقط پول جمع کن؟!!

  11. اخه ملت ایران درامد درست و حسابی دارند که اینگونه سواری میگیرید ازشون ؟ اولا که انگار با پیاله ماشین ساختند دوما چرا ماشین ۳۰۰ تومنی میندازین به ملت ۹۰۰ تومن سوما چرا از اینای درو پیتی پیدا میکنید یه شکل خوشگلتری پیدا نشد ؟ جل الخالق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا