مکمل بنزین
گوناگونخبر

اولین تصاویر از اکسید Lingyun S، شاسی‌بلند لوکس و اسپرتی از چری

اکسید (Exeed) برند لوکس چری محسوب می‌شود که در سپتامبر سال 2017 تأسیس شد. اولین محصول این برند کراس‌اوور میان سایزی بنام TX بود که در قالب نمونه‌ای پیش‌تولید و با نام چری اکسید برای اولین بار در نمایشگاه خودروی فرانکفورت در همان سپتامبر 2017 رونمایی شد. سپس حدود دو سال بعد، نسخه تولیدی این خودرو با برند مستقل اکسید در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش درآمد. چندی بعد چری نسخه هفت‌نفره سه ردیف صندلی از این خودرو را هم با نام TXL ارائه کرد.

سال گذشته اکسید TXL فیس‌لیفت شد و از اوایل آگوست 2021 با نام چینی جدید Lingyun به بازار آمد. حال اکسید اولین تصاویر رسمی از نسخه اسپرت این شاسی‌بلند را با نام Lingyun S منتشر کرده است. این نسخه جدید در سپر جلوی خود ورودی هوای بسیار بزرگی دارد که حالا به رنگ مشکی درآمده است. در طرفین این ورودی مه شکن‌های LED عمودی خودنمایی می‌کنند و در بالای آن‌هم چراغ‌های باریکی قرار گرفته‌اند که از طریق یک پانل مشکی‌رنگ به هم متصل شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های ظاهری این نسخه اسپرت هم می‌توان به باربند و اسپویلر بزرگ مشکی‌رنگ روی سقف و همین‌طور رینگ‌های پنج پره جدید اشاره کرد که نمای اسپرت‌تری به خودرو بخشیده‌اند.

در داخل Lingyun S به سبک بسیاری از خودروهای مدرن چینی، از نمایشگرهای چسبیده به هم برای صفحه آمپر دیجیتالی و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی استفاده شده است. در اینجا همچنین تزئینات کرومی و جیر زیادی هم به کار رفته است تا نمای لوکسی ایجاد شود. این کراس‌اوور چینی همچنین از پانزده سیستم کمک‌راننده پیشرفته هم بهره می‌برد. این خودرو 4,690 میلی‌متر طول، 1,885 میلی‌متر عرض و 1,730 میلی‌متر ارتفاع دارد و فاصله محوری آن 2,715 میلی‌متر است.

Lingyun S به یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ مجهز است که 257 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و به یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل می‌شود. این خودرو قابلیت تجهیز به سامانه چهارچرخ محرک بورگ‌وارنر و نسخه 9.3 سیستم کنترل پایداری بوش را هم دارد. Lingyun S به لطف قدرت مناسب پیشرانه و گیربکس دوکلاچه، ظرف 6.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. انتظار می‌رود این خودرو در نیمه اول سال جاری در چین عرضه شود. اصلی‌ترین رقبای این شاسی‌بلند جدید در بازار خودروهایی مثل بی‌وای‌دی تانگ، هونگچی HS5 و فولکس‌واگن تیگوآن L خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا