مکمل بنزین
گوناگونخبر

رندر سه در Maserati Grecale شایستگی آن را دارد که به تولید انبوه برسد

این روزها کراس اوورها و شاسی بلندهای سه در به تعداد کم پیدا می‌شوند. برخی از معدود مواردی که هنوز می‌توانید بخرید، نسخه‌های شاسی کوتاه تویوتا لندکروزر پرادو، لندکروزر سری 70 و نیسان پاترول هستند. و همانطور که حتما می‌دانید، این‌ها شاسی بلندهای باکس-فریم هستند و در ایالات متحده در دسترس نیستند.

در مورد کراس اوورها هم لازم است بگوییم که مدتی است یک کمپانی خط تولید آن‌ها را راه اندازی کرده است. یکی از جدیدترین مدل‌های ارائه شده، نسل اول رنج روور ایووک بود. البته، کمی پس از آن، و هنگامی که لندروور نسل دوم این مدل را در سال 2019 عرضه کرد، ساخت این بدنه شیک (که کمتر کاربردی بود) متوقف شد. سازندگان به‌جای ساخت مدل‌های سه در، طراحی کوپه کراس اوور مد روز (و متفاوت) را انتخاب کرده بودند.

البته همه این‌ها نتوانسته‌ جلوی برخی از طراحان مجازی را بگیرد. آن‌ها کماکان به ساختن نسخه‌های مجازی خودروهایی که می‌توانستند ساخته شوند می‌پردازند. یکی از این طراحان X-Tomi Design است، هنرمندی که مدت‌هاست که منتظرش بودیم. این بار X-Tomi طراحی بدنه Maserati Grecale را تغییر داد و استایل‌های دیگری را به وجود آورد. این بار او یک مدل سه در طراحی کرده است‌.

X-Tomi تنها به برداشتن درهای پشتی اکتفا نکرده است اگر نگاه دقیق‌تری به رندر بیندازید، متوجه می‌شوید که درب جلو نسبت به درب جلو نسخه پنج‌در، بلندتر است. ستون B کراس اوور نیز بیشتر به سمت عقب کشیده شده تا این تصور را ایجاد کند که فاصله بین دو محور کوتاه‌تر است. این ترفندها روی کاغذ ساده به نظر می‌آیند، اما نتیجه نسبتاً خوب به نظر می‌رسد.

با این وجود، خود X-Tomi هم می‌داند که شانس کمی برای تولید این نسخه وجود دارد، حتی اگر این طرح برای مازراتی کوچک مناسب باشد، تقاضا برای کراس اوورهای سه در در طول سال‌های اخیر کاهش یافته است. درست است که این یک ایده امیدوارکننده است، اما مازراتی به یک مدل پرفروش نیاز دارد. این خودروساز به مدلی نیاز دارد که هزینه‌های کمپانی را بپردازد و به این شرکت ایتالیایی کمک کند تا به تولید خودروهای جالب‌تر ادامه دهد. این روزها، یک کراس اوور سه درب آنقدر ایده کوچکی است که مازراتی نمی‌تواند به آن فکر کند.

با این حال، ما نمی‌توانیم از فکر کردن به این‌که اگر مازراتی این ایده را می‌پذیرفت چقدر خوب می‌شد دست بکشیم. علاوه بر چیزهایی که گفته شد، پیشرانه 3.0 لیتری توربو V6 با قدرت 523 اسب بخار (385 کیلووات) و گشتاور 457 پوند/فوت (620 نیوتن/متر) گزینه خوبی به نظر می‌آید. Grecale در صورتی که به توربوی دوقلوِ مدل شش مجهز شود می‌تواند در 3.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. با دو درب کمتر بر روی این خودرو، Grecale سه در تمام پتانسیل‌های لازم برای سرکش بودن را دارد‌.

همانطور که در ابتدا گفته شد معدود کراس اوورها و شاسی بلندهای سه دری که هنوز تولید می‌شوند در بازار ایالات متحده آمریکا در دسترس نیستند. پس تولید این خودرو ممکن است چندان ایده بدی هم نباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا