Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

واردات قانونی تویوتا هایس 2021 در عین ممنوعیت واردات خودرو به کشور!

با روی کار آمدن دولت جدید، باتوجه به قرارگیری تیم رئیس جمهور در طیف اصولگرایان، می‌شد که پیش‌بینی کرد که واردات خودروهای سواری (سبک)، در این دولت از سرگیری شود.

پیش‌بینی‌ها درست بود و زمانی که هم دولت و هم مجلس شورای اسلامی با واردات 70 هزار خودرو موافقت کردند، اعلام شد که هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام با این مصوبه مخالفت نموده است؛ نه مجمع تشخیص مصلحت نظام!

البته سرسخت‌ترین مخالف واردات خودرو به کشور، جناب آقای مصطفی میرسلیم است که به صورت مشترک هم نماینده مجلس شورای اسلامی بوده و هم عضو هیات عالی نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام و نیز مدیرعامل شرکت ایپکو (شرکتی از زیرمجموعه های گروه صنعتی ایران خودرو)!

اما جدا از مسائل مذکور که به بن بست برخورده است، به تازگی اسنادی بدست خبرنگار پایگاه خبری چرخان رسیده که حاکی از واردات چند دستگاه تویوتا هایس 2021 به کشور است.

باتوجه به تصویر مذکور، می‌توان فهمید که گویا مجوز واردات سه دستگاه خودرو تویوتا هایس 2021 با کاربری آمبولانس به کشور صادر شده است. نکته‌ای که وجود دارد، این است که استاندارد کسب شده برای خودرو فوق، براساس یورو 4 بوده و این درحالیست که چند سالی از ممنوعیت شماره گذاری خودروهای یورو 4 صفر کیلومتر می‌گذرد. توسعه و نوسازی هرگونه وسایل حمل و نقلی برای کشور لازم است. این ایرادی هم که در راستای استاندارد خودروهای مذکور گرفته شد، بیشتر در قیاس با عملکرد سایر سازمان ها در قبال خودروسازان است. ذکر این نکته هم مهم است که استاندارد یورو 4 یک تویوتا قابل قیاس با استاندارد حتی یورو 6 خودروهای داخلی نیست. لذا اگر گفته می شود که ورود و شماره گذاری یک خودرو با استاندارد یورو 4 ممنوع است، این مصوبه و یا قانون، شامل همه مجموعه‌ها شود.

مشخصات تویوتا هایس 2021

چند سالیست که شاهد استفاده از نسل های قبلی تویوتا هایس با انواع کاربری ون مسافربری، آمبولانسی و… در ایران هستیم. حتی شاهد استفاده از لایسنس و پلت‌فرم این خودرو در برخی خودروسازان چینی بودیم که اتفاقا آن ها نیز محصولات خود را به کشورمان صادر نموده‌اند. اما اکنون می‌توان دید که نسخه 2021 هایس وارد کشورمان و آن هم با کاربری آمبولانس به یکی از شهرهای استان مازندران شده است.

تویوتا هایس
تویوتا هایس

برای این نسل از تویوتا هایس، چند پیشرانه در نظر گرفته شده که پرفروش ترین آنها، یکی پیشرانه 3.5 لیتری V6 بنزینی تنفس طبیعی است و دومی 2.8 لیتری چهارسیلندر توربو دیزل بوده که بوسیله گیربکس‌های شش سرعته دستی و اتوماتیک، نیروی موتور را به چرخ ها منتقل می‌کنند.

این نسل از تویوتا هایس که در سال 2019 معرفی شده، توانسته است تا 5 ستاره ایمنی ANCAP را کسب کند. تویوتا در طراحی جدید این ون، توانسته تا شاسی آن را مقاوم‌تر کند.

باتوجه به کاربری آمبولانسی، نمی توان از امکانات رفاهی زیادی برای راننده نام برد!

10 دیدگاه
  1. genius می گوید

    بما میگن جنس چینی عالیه و نمونه های خارجی پول مارک میگیرن وگرنه کیفیت خاصی ندارن ؛ اما پلیسمون از مرسدس e و کیا سراتو و ایسوزو دی مکس و اورژانسمون از هایس ژاپنی و اسپرینتر مرسدس و آتش نشانی از مرسدس اکتروس و ایویکو استفاده میکنن و کمترین اعتمادی به برندهای ملی یا چینی های مونتاژی ندارن!

  2. عدالت می گوید

    احسنت به ریس جمهورووزیرصمت مردم ایران حق دارن ازبهترینهااستفاده کنند.میرسلیم از ارادت خودروضررمیبیندولی نبایدتاوان آن رامردم بدهند.

  3. علی می گوید

    به نظر من ماشین چینی وارد کنید عالیه

  4. بابک می گوید

    فقط شانس آوردیم میرسلیم با افکار وروش طالبان رئیس جمهور نشد، چون مدیر عامل شرکت ایپکو است منافعش در عدم واردات است همین افراد هستند که نمی‌گذارند ایران خودرو رشد کیفی کند وبا جان مردم بازی میکنند ، برای ملت ایران متأسفم

  5. ناشناس می گوید

    خوبه ممنوع شد حالا آقای میرسلیم و تیمشون قیمت ماشین ها رو ۳برابر می‌کنند.. سلام به پراید ۴۰۰م

  6. سعید می گوید

    در برابر ایرانی ها شاید بعضی هاشون بهتر باشن اما در برابر ژاپنی ها و .. تعریفی نیستن

  7. ناشناس می گوید

    خدا لعنت کند همه شما را که نمی‌گذارید ماشین وارد شود

  8. نعمت می گوید

    سلام به نظر من که باید تمام ناوگان حمل و نقل معاف از گمرک و آزادانه خودرو های سنگین نو وارد کنند تا ملت تو جاده ها از بین نرن و رانندگان ماشین خوب دستشون باشه با هزینه کمتر چون واقعا زحمت میکشن و همه دست رنجشون رو خرج ماشینهای چینی سنگین میکنن

  9. حمید می گوید

    کاش میشد سیاست مدارها هم تاریخ مصرف داشتند آقای میرسلیم تاریخ مصرف اش تمام شده.

  10. Albert می گوید

    پس چرا چینی وارد نمیکنید مردم چینی سوار شن دولتی ها ماشین کره ای؟؟؟ نوبت خودشون که میشه تویوتا هایس که هیچی هامر آمریکایی هم وارد میکنن‍♂️

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.