مکمل بنزین
گوناگونخبر

تویوتا با GR کرولا خود از فراری پیروی خواهد کرد

تویوتا سالانه تعداد قابل توجهی خودرو می‌فروشد، حتما می‌دانید که پرفروش‌ترین خودروی تاریخ یعنی تویوتا کرولا متعلق به این کمپانی است. کرولا در بیش‌تر 56 سال زندگی حرفه‌ای خود، زندگی آرامی داشته است (بجز AE86) اما حالا رونمایی اخیر کمپانی از تویوتا GR کرولا، توجه کل بازار هاتچ‌ها را به این خودرو معطوف کرده است. کرولا 2023 GR یک خودروی رالی 300 اسب بخاری است که برای رانندگی در خیابان‌ها طراحی شده است.

این خودرو به دنبال معرفی GR یاریس تولید شده است، یک خودروی شهری چهار چرخ محرک که قهرمان مسابقات رالی است. GR یاریس آنقدر موفق بوده که تویوتا نگران است GR کرولا خیلی سریع فروخته شود. به همین خاطر، به فروشندگان هشدار داده که سفارشات زیادی را قبول نکنند.

تقاضا برای این هاتچ به حدی بالا است که شعبه تویوتا در آمریکا، از نمایندگی‌های فروش در مناطق خاصی خواسته تا سفارش گرفتن برای این خودرو را متوقف کنند. جک هالیس، معاون ارشد فعالیت‌های مرتبط با خودرو در تویوتا موتورِ آمریکای شمالی، در مصاحبه اخیر خود، به Road & Track گفت: ”در حال حاضر، مکان‌های زیادی در بخش‌هایی از این کشور وجود دارند که سفارش‌های زیادی در آن‌ها گرفته شده است، باید دست نگه‌داریم.” GR کرولا به صورت دستی در کارخانه تویوتا موتوماچی در ژاپن ساخته می‌شود و تنها 6500 دستگاه از این خودرو خاص برای مدل سال 2023 ساخته خواهد شد.

تویوتا قصد دارد پس از سال 2023، تولید خود را به 8000 دستگاه محدود کند. بنابراین منطقی است که موجودی نمایندگی‌های فروش در یک چشم به هم زدن تمام شود‌.

تویوتا وقتی اعلام کرده بود که GR Yaris به سواحل ایالات متحده نخواهد رسید، خشم گروهی از مردم را برانگیخته بود. بنابراین اخبار جدید می‌‌توانند باعث برانگیختن واکنش‌هایی شوند، البته هالیس در مصاحبه اخیر خود با R&T، به طرفداران تویوتا امید داده بود: “هر محصولی، چه یاریس، چه کرولا، 86، و چه سوپرا، همه از این خانواده GR یا این کمپانی GR می‌آیند.

بنابراین وقتی می‌گویید “آیا ما به یاریس GR فکر کرده‌ایم؟” پاسخ ما آن است که: ما همه چیز را در نظر می‌گیریم. ما فقط می‌دانستیم که GR کرولا مناسب بازار ما است… اما این به آن معنی نیست که GR یاریس نیز نمی‌تواند به اینجا بیاید، فقط مساله آن است که GR کرولا همان چیزی است که ما به آن تعهد داده‌ایم.” به نظر می‌رسد تقاضا در آمریکا بیشتر باشد، اما خبر خوب این است که هنوز خودروهایی وجود دارند که در آمریکا در دسترس هستند.

GR Corolla در اواخر سال 2022 به صورت محلی و در ژاپن عرضه خواهد شد. اطلاعات بیشتری در مورد قیمت در همان زمان ارائه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا