Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نسخه جدید از لامبورگینی هوراکان با نام تکنیکا معرفی شد

به نظر می‌رسد لامبورگینی نمی‌تواند از هوراکان دل بکند. البته به این خاطر نمی‌توان خیلی از لامبورگینی انتقاد کرد زیرا هوراکان قدیمی هنوز هم توان رقابت با رقبا را دارد و ساخت نسخه‌های متعدد از آن نشان می‌دهد که از پلت‌فرم ماژولاری برخوردار است. حال جدیدترین نسخه این سوپراسپرت V10 با نام تکنیکا معرفی شده است که حد نهایی هوراکان برای ارائه هیجان رانندگی هم در جاده و هم در پیست محسوب می‌شود.

ویژگی‌های فنی هوراکان تکنیکا

هوراکان تکنیکا در اصل نسخه‌ای رام شده از مدل مخصوص پیست STO محسوب می‌شود و بسیاری از ویژگی‌های آن را قرض گرفته است. درواقع، در تکنیکا لامبورگینی STO را به سوپرکاری مناسب‌تر برای جاده تبدیل کرده است. این یعنی هوراکان تکنیکا به همان اندازه‌ای که در پیست توانمند است، در جاده‌های هم راحت و سرگرم‌کننده خواهد بود. این نسخه جدید در خانواده هوراکان بین مدل پایه Evo محرک عقب و STO قرار می‌گیرد و پل ارتباطی بین آن‌ها خواهد بود زیرا EVO خودرویی برای استفاده‌های روزانه و STO صرفاً برای پیست است.

تکنیکا از همان پیشرانه 5.2 لیتری V10 تنفس طبیعی STO استفاده می‌کند که 640 اسب بخار قدرت و 565 نیوتن متر گشتاور دارد. تمام این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه صرفاً به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. در تکنیکا از طریق سیستم پویایی یکپارچه لامبورگینی سه حالت رانندگی مختلف تعبیه شده که سیستم‌هایی مثل کنترل کشش، کنترل گشتاور و فرمان گیری چرخ‌های عقب را هماهنگ می‌کند.

حالت اول که استرادا نام دارد، برای رانندگی‌های روزانه است و همه‌چیز را تا حد امکان برای راحتی تنظیم می‌کند. حالت بعدی بنام اسپرت، با افزایش واکنش پدال گاز و گیربکس، خودرو را بازیگوش‌تر می‌کند و پیش از آنکه سیستم کنترل پایداری وارد عمل شود به چرخ‌های عقب اجازه بیشتری برای بیش‌فرمانی می‌دهد تا امکان سُر دادن انتهای خودرو به‌صورت کنترل‌شده فراهم گردد. حالت آخر یعنی کورسا اما هر آنچه که تکنیکا برای ارائه بهترین عملکرد در پیست نیاز دارد را فراهم می‌کند. در این حالت، پدال گاز به حساس‌ترین شکل خود درمی‌آید و تعویض دنده‌ها بسیار سریع و تهاجمی صورت می‌گیرد.

تکنیکا به‌صورت استاندارد به ترمزهای کربن سرامیکی مجهز شده و سیستم خنک‌کننده آن‌ها از خودروهای مسابقه‌ای الهام گرفته است. این سیستم جریان هوا را به داخل دیسک‌ها هدایت می‌کند تا گرما را کاهش دهد. ازآنجایی‌که تکنیکا ظرف 3.2 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن 325 کیلومتر بر ساعت است، وجود چنین ترمزهایی قطعاً لازم خواهد بود.

ویژگی‌های ظاهری هوراکان تکنیکا

تغییراتی که در ظاهر تکنیکا صورت گرفته فقط برای متمایز کردن آن از دیگر نسخه‌های هوراکان نیست بلکه این طراحی به‌منظور بهبود آئرودینامیک خودرو اصلاح شده است. واضح‌ترین تغییر در ظاهر تکنیکا یک ‌تریم Y شکل زیر چراغ‌های جلو است که از هایپرکار سیان الهام گرفته است. تغییر ظریفی در شکل پنجره‌های جانبی، رینگ‌های جدید ۲۰ اینچی برش الماسی، کاور پیشرانه فیبر کربنی سبک‌وزن، شیشه عقب عمودی جدید، سر اگزوزهای شش‌ضلعی جدید و سپر و دیفیوزر جدید هم از دیگر تغییرات ظاهری این خودرو هستند. این تغییرات طول تکنیکا را 6 سانتی‌متر نسبت به Evo افزایش داده است.

تکمیل‌کننده همه این تغییرات هم یک بال عقب ثابت جدید است که 35 درصد داون‌فورس بیشتری را نسبت به Evo فراهم می‌کند. قیمت لامبورگینی هوراکان تکنیکا از حدود 275 هزار دلار آغاز می‌شود و تحویل آن به خریداران اواخر سال جاری صورت خواهد گرفت. خوشبختانه برخلاف STO، این یک نسخه تولید محدود نیست و همه کسانی که توان پرداخت قیمت تکنیکا را داشته باشند امکان خرید آن را خواهند داشت.

1 نظر
  1. ناشناس می گوید

    نگا استیل گنگوووو

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.