مکمل بنزین
رپورتاژ

نحوه استعلام قیمت خودرو کارکرده

ارزش گذاری خودرو کارکرده رابطه تنگاتنگی با قیمت خودرو صفر دارد. به این مفهوم که افزایش یا کاهش قیمت خودرو صفر، بر قیمت خودرو کارکرده تأثیرگذار بوده بسیار مهم است. اما قضیه به همین سادگی ها هم نیست. چرا که فروش ماشین دست دوم، در حیطه‌ای کاملاً تخصصی وارد می ‌شود. در واقع خریدار و فروشنده معمولی هرگز نمی ‌توانند قیمت خودرو کارکرده را تخمین بزنند.

فروش فوری خودرو، در ابتدا مستلزم استعلام قیمت ماشین کارکرده است. این فرایند کاملاً تخصصی، با مشاوره از یک کارشناس رسمی قیمت گذاری این خودروها امکان ‌پذیر است. این افراد ضمن کارشناسی سلامت و بدنه خودرو، بر مبنایی اصولی و علمی به محاسبه قیمت خودرو می‌پردازند.

مراحل خرید خودرو دست دوم

اولین نکته قابل توجه در خرید خودرو دست دوم، بررسی مدارک آن است. مدارک خودرو خریداری شده باید حتماً به نام صاحب خودرو باشد.

نوشتن قولنامه قانونی دومین نکته‌ای است که اهمیت دارد. در این ارتباط، مراجعه به دفاتر معاملاتی و ثبت قرارداد الزامی است. همچنین لازم است تا همه امکاناتی که در خودرو وجود دارد، در این قرارداد یا قولنامه قید شود.
مراجعه به مراکز تعویض پلاک خودرو در گام بعدی این مقوله قرار می‌گیرد. در این مرحله با معین شدن میزان خلافی خودرو، فروشنده ملزم به پرداخت آن است. اما سایر هزینه‌ها بر عهده خریدار است.

ثبت سند قطعی خودرو به نام خریدار در آخرین گام قرار می‌گیرد. این سند هم باید در دفاتر ثبت اسناد به نام خریدار انتقال یابد. هزینه انتقال این سند بر عهده فروشنده است.

نگاه کارشناسی در استعلام قیمت خودرو

یکی از روش های منطقی جهت استعلام نرخ خودرو، استفاده از نظر یک کارشناس مرتبط است. ارائه یک قیمت مناسب و معقولانه و صرفه‌جویی در وقت را می‌توان از مزایای استفاده از این روش دانست.

این روش، بر پایه روش های علمی و فناوری است. استنتاج و استدلال رکن‌های اصلی این روش استعلام هستند. چرا که با توجه به فاکتورهای متعدد، استعلامی کارشناسانه صورت می‌پذیرد. فاکتورهایی چون کارکرد خودرو، وضعیت فنی خودرو، مهلت اعتبار بیمه خودرو، مدل خودرو، وضعیت داخل خودرو، آپشن های خودرو و قطعات یدکی آن.

استعلام آنلاین قیمت خودرو

یک روش مفید تعیین قیمت خودرو، استعلام آنلاین است. استعلام آنلاین قیمت خودرو، فروش خودرو را با تحولی شگرف همراه ساخته است. گستره انتخابی بیشتر، صرفه‌جویی در هزینه و وقت، خریدی آسان، عدم مواجه با فروشندگان سرسخت، از جمله مزایای این روش استعلام است.

جهت استعلام آنلاین قیمت خودرو، کافی است تا به سایت های راهنمای قیمت ‌گذاری مراجعه کنید. با استفاده از اطلاعات این سایت ها، می‌ توان با توجه به نوع خودرو، میانگین قیمت های روز بازار را پیدا کرد. استفاده از داده های قیمت‌ گذاری این سایت ها، بینش مفیدی از هزینه خودروی مورد نظر به شما می ‌دهد.

استفاده از اپلیکیشن‌ های تعریف شده استعلام خرید خودرو

قیمت گذاری خودرو کارکرده با استفاده از نرم افزارهای کاربردی در این ارتباط، از دیگر روش های استعلام قیمت خودرو است. در این اپلیکیشن ها، با توجه به حجم عظیمی از داده های معاملاتی خودرو در سطح کشور، ارزش گذاری مناسبی از خودرو ارائه می‌ دهد. عواملی چون مدل و تیپ خودرو، سال ساخت، میزان کارکرد، وضعیت بدنه، بیمه و اعتبار نامه خودرو در قیمت پیش بینی شده مؤثر هستند.

کارشناسی خودرو کارکرده قبل از خرید آن

کارشناسی خودرو، به معنای بررسی کامل خودرو است. از سلامت بخش فنی آن گرفته تا ظاهر خودرو، بیمه و اعتبار نامه های آن، همگی در این بررسی تعریف می‌شوند. کارشناسی خودرو کارکرده، کاملاً تخصصی است و نیازمند کسب آموزش و مهارت مرتبط است. در واقع هر فردی مهارت و دانش کافی در این زمینه را ندارد. ضمن اینکه این فرایند نیازمند داشتن ابزارهای تخصصی مورد نیاز است.

بررسی وضعیت فنی و سلامت خودرو یا همان کارشناسی سلامت خودرو در شرح وظایف یک کارشناس خودرو تعریف می‌شود. در کارشناسی سلامت خودرو کارکرده، بیش از 200 آیتم فنی خودرو مورد بررسی قرار می ‌گیرد. موتور، گیربکس، فرمان، سیستم ترمز و ایمنی خودرو از جمله این 200 آیتم هستند. به علاوه، نصب دیاگ و بررسی کیلومتر کارکرد خودرو هم در این بازدید مهم تلقی می ‌شوند.

پس از انجام کلیه موارد سلامت خودرو و تکمیل 200 مورد چک لیست سلامت خودرو، ارزش گذاری قیمت خودرو کارکرده انجام می ‌شود.

جمع‌بندی

پیش از فروش خودرو دست دوم بهتر است استعلام قیمت خودرو انجام شود. این استعلام به روش های مختلفی قابل انجام است. اما آنچه که بر مبنای این محتوا می‌توان بدان اشاره کرد، مشاوره یا کارشناسی خودرو پیش از انجام هر گونه اقدامی است. تنها در اینصورت تخمین قیمت خودرو، مبنایی منطقی و اصولی خواهد داشت. به طوریکه نه فروشنده و نه خریدار هیچ کدام متضرر نشوند.

https://khodro45.com/carprice/

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا