مکمل بنزین
تازه‌هاخبرداخلی

مدل ۲۰۱۶ هوندا سیویک به ایران آمد!

78425_resize-image.ashx1_

گلرنگ موتور فامیلی نمایندگی محصولات هوندا در ایران نام سیویک ۲۰۱۶ را در سایت خود قرار داد. این خودرو در دو مدل هوندا سیویک TOURING و هوندا سیویک EX با دو پیشرانه متفاوت به سایت این شرکت اضافه شده است که نگاهی مختصر به هر ۲ مدل می‌اندازیم. محصول اول هوندا سیویک Touring نام دارد که با موتور 1.5 لیتری توربوشارژر و با قدرت 174 اسب بخار در 6400 دور بر دقیقه و همچنین حداکثر گشتاور 219 نیوتن متر در دور موتور 1700 الی 5500 دور بر دقیقه عرضه شده است. گیربکس اتوماتیک CVT و مصرف سوخت 6.7 لیتری و حداقل شتاب صفر تا صد 6.8 ثانیه‌ای از دیگر مشخصات فنی مدل اول محسوب می‌شود.

 

اما به سراغ هوندا سیویک EX می‌رویم. این مدل از پیشرانه‌ای 2 لیتری (1996 سی سی) چهار سیلندر 16 سوپاپ برخوردار است که می‌تواند در محدوده دور 6500 دور بر دقیقه قدرتی 158 اسب بخاری و همچنین در دور موتور 3900 گشتاوری 187 نیوتن متری تولید کند که شتاب صفر تا صد آن 8.5 ثانیه‌ای خواهد بود. برای انتقال قدرت موتور، هوندا از یک جعبه دنده‌ اتوماتیک CVT استفاده کرده که مصرف سوخت ترکیبی موتور را به 6.9 لیتر به ازای هر صد کیلومتر می‌رساند.

در تصویر زیر برخی از تجهیزات این خودرو را می‌توانید مشاهده کنید.

final-print-4

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

    1. دوست عزیز، با کلیک بر روی هر تصویر می تونید در سایز بزرگتر اون رو مشاهده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا