مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید مرسدس بنز GLC معرفی شد

کراس‌اوور کامپکت مرسدس بنز GLC برای اولین بار بیش از یک دهه پیش با نام GLK معرفی شد. از آن زمان این خودرو به یکی از پرفروش‌ترین محصولات مرسدس تبدیل شد و حالا نسل جدید آن با طراحی تازه، تکنولوژی‌های بیشتر، کابین مدرن‌تر و پیشرانه‌های پاک‌تر معرفی شده است تا این موفقیت را ادامه دهد.

پیشرانه‌های هیبریدی

نسل جدید GLC در ابتدا در ایالات‌متحده فقط در دو مدل GLC300 و GLC300 4Matic عرضه خواهد شد که اولی محرک عقب و دومی چهارچرخ محرک است اما هردو از یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو استفاده می‌کنند. این پیشرانه که از تکنولوژی هیبریدی خفیف 48 ولت با استارت ژنراتور یکپارچه برخوردار است، 258 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. وظیفه انتقال نیروی این موتور هم بر عهده یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک است. به گفته مرسدس، هردو مدل GLC ظرف ۶.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسند و حداکثر سرعت آن‌ها روی ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

افزایش ابعاد بیرونی

مرسدس GLC جدید کمی از نسل قبلی بزرگ‌تر شده است. طول کلی خودرو با 61 میلی‌متر افزایش به 4,716 میلی‌متر و فاصله محوری با 15 میلی‌متر افزایش به 2,888 میلی‌متر رسیده است اما ارتفاع خودرو 4 میلی‌متر کاهش یافته است. همچنین هرچند عرض GLC ثابت مانده و مثل قبل 1,890 میلی‌متر است اما فاصله عرضی چرخ‌های جلو و عقب به ترتیب 7 میلی‌متر و 48 میلی‌متر بیشتر شده است. این افزایش ابعاد، کابین خودرو را جادارتر کرده است و حالا حجم صندوق بار با افزایشی 70 لیتری به 620 لیتر رسیده است.

هرچند GLC جدید بزرگ‌تر شده اما آئرودینامیک آن بهبود پیدا کرده و ضریب درگ خودرو حالا از 0.31 به 0.29 رسیده است. مرسدس با بهینه‌سازی بسیاری از قطعات مثل کاورهای زیر خودرو، رینگ‌ها، اسپویلر عقب و… به این مهم دست پیدا کرده است که راحتی بیشتر، کاهش سروصدا و کاهش مصرف سوخت را هم به دنبال خواهد داشت. در طراحی GLC جدید هم شاهد چراغ‌های جلویی هستیم که به جلوپنجره متصل شده‌اند. در مدل AMG لاین نیز در داخل جلوپنجره خودرو الگوی ستاره‌ای سه‌بعدی کار شده است.

نسل جدید GLC هرچند همچنان طراحی آشنایی دارد اما با اصلاح فرم کلی اتاق و بخش عقبی کاملاً جدید با چراغ‌های باریک‌تر، حالا اسپرت‌تر از نسل قبلی به نظر می‌رسید. رینگ‌های این خودرو از 18 تا 20 اینچی خواهند بود و برای آن پله رکاب‌ها و چراغ‌های جلوی دیجیتالی هم قابل سفارش است.

جدیدترین تکنولوژی‌ها

نسل جدید GLC در داخل با الهام از S کلاس و C کلاس جدید، ارتقاء قابل‌توجهی را تجربه کرده است. در اینجا شاهد یک نمایشگر بزرگ ۱۱.۹ اینچی تبلت مانند در کنسول میانی و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در مقابل راننده جای صفحه آمپر هستیم. این نمایشگرها از نسل دوم سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MBUX مرسدس بهره می‌برند. علاوه بر این، طراحی داشبورد و رودی‌ها کاملاً جدید است و تجهیزاتی مثل گرم‌کن صندلی‌ها، اندروید اتو، اپل کارپلی، شارژر بی‌سیم و اسکنر اثرانگشت که پروفایل راننده را ذخیره می‌کند به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

نسل جدید GLC به لطف پکیج کمک‌راننده که موارد مهمی مثل کروز کنترل تطبیقی، دستیار فرمان و سیستم تشخیص علائم ترافیکی را به همراه دارد، در ایمنی هم بسیار ارتقاء پیدا کرده است. مرسدس همچنین در این خودرو دستیار فعال فاصله را هم بهبود بخشیده است و حالا بجای سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت، تا سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فعال خواهد بود. مرسدس بنز فعلاً قیمت و زمان عرضه این خودرو را اعلام نکرده است ولی میدانیم که در آینده خانواده این کراس‌اوور جدید را با نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی و مدل‌های اسپرت AMG گسترش خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا