مکمل بنزین
گوناگونخبر

زمان عرضه تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ قیمت و ویژگی‌ها مشخص شد!

تویوتا هایلندر، یکی از پر‌ فروش‌ترین شاسی‌بلند‌های سه‌ردیفه سایز متوسط این شرکت در شش سال گذشته در بازار بزرگی چون آمریکا بوده است. اکنون تویوتا قصد دارد با برخی به‌روز‌رسانی‌هایی برای مدل ۲۰۲۳ به سلطه خود، ادامه دهد.

تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ چه‌زمانی عرضه می‌شود؟

تارخ عرضه این محصول هیجان‌انگیز تویوتا احتمالا اواخر تابستان یا اوایل پاییز ۲۰۲۲ خواهد بود. هایلندر ۲۰۲۳ بعد از این تاریخ، در نمایندگی‌های این شرکت، در دنیا برای علاقه‌مندانش، قابل خرید خواهد بود.

قیمت تویوتا هایلندر ۲۰۲۳ چقدر است؟

تویوتا هنوز اطلاعات قیمتی مربوط به این خودروی جدید را منتشر نکرده است. با این‌حال با توجه به آپدیت‌های صورت‌گرفته و تورم موجود دنیا می‌توان گفت قطعا از مدل ۲۰۲۲ قیمت بالاتری خواهد داشت. قیمت هایلندر ۲۰۲۲ در بازه قیمتی حدود ۳۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ دلار متغیر بود.

مشخصات فنی:

تویوتا قصد دارد برای مدل ۲۰۲۳ هایلندر از موتور بنزینی ۲.۴ لیتری توربو‌شارژ استفاده کند. ظاهرا مقاومت تویوتا در برابر موتورهای توربو‌شارژ کم‌کم در حال شکسته شدن است. این موتورکه قادر است ۲۶۵ اسب‌بخار قدرت و ۴۱۹ نیوتن‌متر گشتاور را تولید کند با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک جفت شده است. این موتور جایگزین موتور ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری مدل ۲۰۲۲ این خودرو شده است. اگر‌چه قدرت موتور جدید، حدود ۳۰ اسب‌بخار کاهش یافته، اما گشتاور، به‌میزان ۶۲ نیوتن‌متر افزایش یافته است. این‌در‌حالی است که تویوتا ادعا کرده است این موتور جدید، دارای همان میزان مصرف مدل ۶ سیلندر قبلی خواهد بود.

یک پیشرانه هیبریدی نیز برای هایلندر ۲۰۲۳ در‌نظر گرفته شده است. در این مدل، تویوتا یک موتور ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر را با دو‌ موتور الکتریکی دیگر ترکیب خواهد کرد. که نتیجه آن ۲۴۳ اسب‌بخار قدرت است.

در هر دو مدل بنزینی و هیبریدی، تویوتا هم امکان انتخاب دیفرانسیل جلو را به خریداران داده است و هم چهار‌چرخ متحرک. هایلندر بنزینی حداکثر ظرفیت یدک‌کشی ۲۳۰۰ کیلویی را دارد و این رقم برای مدل هیبریدی ۱۶۰۰ کیلو‌گرم است.

ویژگی‌های هایلندر ۲۰۲۳:

تویوتا ویژگی‌های جدیدی را برای این محصولش در‌نظر گرفته است. دو‌ صفحه‌نمایش ۱۲.۳ اینچی در مدل‌های لیمیتد و پلاتینیوم به‌صورت استاندارد، قرار دارد. همچنین این دو‌ مدل، از آئینه‌های بیرونی تا‌شوی برقی جدیدی استفاده می‌کنند که ورود و خروج آن‌را از مکان‌هایی چون پارکینگ‌ها راحت‌تر می‌کند.

تویوتا امیدوار است موتور توربو شارژ جدید و ارتقا ویژگی‌ها، علی‌رغم افزایش قیمت، به هایلندر کمک کند تا در مدل ۲۰۲۳ همچنان پیشرو باشد.

حسین محسنی

کارشناس ارشد علوم سیاسی، علاقه مند به دنیای بی نظیر خودرو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا