مکمل بنزین
گوناگوناخبار روز خودروبرگزیده‌هاخبر

مدیرعامل سایپا از مونتاژ و عرضه محصولات چانگان، خبر داد!

چندی پیش بود که پایگاه خبری چرخان، تصاویری از حضور دو دستگاه خودرو چانگان یونی تی (UNI-T) در محوطه شرکت سایپا را منتشر کرد. خبری که از استقبال بالایی مواجه شد و حتی پایش به برخی روزنامه‌های چاپی نیز رسید!

اما همانطور که مستحضرید و همواره بر این موضوع تاکید نموده‌ایم، پابرجا بودن تحریم‌های ظالمانه آمریکاست. عاملی که باعث شده تا بسیاری از برندهای خوب، حتی چینی هم فعالیتشان را در بازار ایران متوقف کنند. یکی از همین برندها، چانگان است. فعالیت چانگان در مقایسه با گروه‌های خودرویی چون جیلی، سایک و… تا حدی متفاوت است.

زیرا مانند یک بچه درس‌خوان ترسو، هر از گاهی یک تقلب به دوستش می‌رساند. این برند حتی طی سال‌های گذشته که در تحریم به سر می‌بردیم، برخی قطعات CS35 مونتاژی سایپا را به ایران ارسال می‌کرد (جهت اطلاع، سایپا این خودروها را با مدل 1398 و به صورت مزایده‌ای فروخت). از طرفی، یک سدان کوچک به نام فردا B511 را نیز در سبد محصولاتی فردا موتورز قرار داد.

چانگان یونی تی

اما جدا از جملات فوق که مقدمه‌ای تکراری بود، صبح امروز در مجمع عمومی سالیانه شرکت سایپا، محمدعلی تیموری به عنوان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره گروه خودروسازی سایپا از برنامه عرضه محصولات چانگان گفت!

وی گفت یکی از مزیت‌های گروه سایپا، CKD کار بودن است و در چند سال گذشته، در این رابطه فعال نبودیم و برنامه داریم تا مجددا آن را راه‌اندازی کنیم؛ زیرا سوددهی قابل توجهی دارد! تیموری همچنین افزود که دو مدل چانگان را برای این کار در نظر داریم!

عرضه محصولات چانگان به صورت مونتاژی و آن هم در شرایط تحریمی، واقعا برای همه فعالان خودرویی عجیب است. آن هم خودروهای سری یونی چانگان که تقریبا بهترین این برند هستند!

فعلا نمی‌توان به صورت قطعی از دو مدل تعیین شده، یاد کرد؛ ولی باتوجه به ورود نسخه‌های اولیه یونی تی (UNI-T) و همچنین تنوع بخشی به محصولات، امکان آن وجود دارد که علاوه بر یونی تی، نسخه سدان سری یونی، یعنی یونی وی (UNI-V) نیز در سبد خودرویی سایپا قرار بگیرد.

چانگان-سایپا

سیدعلی سیدهاشمی

سیدعلی سیدهاشمی - SEYYED ALI SEYYED HASHEMI - خبرنگار و فعال حوزه خودرو - Automotive industry journalist - Репортер автомобильной промышленности- 汽车行业记者

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. آقای هاشمی لطفا اگه امکانش هست پیگیری کنید ببینید یونی وی هم قطعی تولید میشه؟ این ماشین معرکه است خداکنه تولید بشه اونم با قیمت منطقی که بتونیم بخریم

  2. آذر 96 ساندرو استپ وی اتوماتیک ثبت نام کردیم با موعد تحویل مرداد 96 — هنوز به بهانه تحریم هیچ خودرویی تحویل مشتری نداده. این شرکت با بنز هم قرارداد ببنده نباید به قرارداد با این شرکت اطمینان کرد. خودرو رو از بازار آزاد تهیه کنید. این شرکت یک ارزن برای مشتری ارزش قائل نیست. سایپا نامطمئن و بلکه کلاهبردار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا